סוחר
צילום: istock

"אנחנו לא משוגעים. אנחנו יודעים מה עושה הפלטפורמה שלנו וכיצד למנף אותה"

מניית ICE, המפעילה של בורסת ניו יורק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון האחרון ויורדת ביותר מ-5%. עם זאת, נראה כי המשקיעים מנסים בעיקר להבין את ההצעה לרכישת EBAY
עמית נעם טל | (1)

מניית חברת אינטרקונטיננטל אקסצ'יינג' (סימול:ICE), המפעילה את בורסות ניו יורק נופלת ב-5.5% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון, כאשר נראה שרוב המשקיעים מתרכזים בדיווחים על ההצעה שהגישה החברה לרכישת  אתר EBAY. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון 1.3 מיליארד דולר ירדה של 1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-448 מיליון דולר או 80 סנט למניה, לעומת רווח של 611 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

הפוקוס כאמור לא התמקד בדו"חות אלא בשיחות עם  EBAY. נזכיר כי החברה הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא מעוניין לקנות את אתר המכירות תמורת שווי של מעל 30 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, ICE מעוניינת בעיקר בעסקי השוק (marketplace), הליבה של eBay.

"הופתעתי מהתגובה של השווקים בנוגע לדיווחים על הכוונה לגבי EBAY" טען ג'ף שפרכר, מנכ"ל ICE במהלך שיחה עם המשקיעים והוסיף כי "לא חשבתי שהרעיון של לפנות לאנשים שאני מכיר ולדבר איתם בנוגע לשאלה על אם יש הקבלות בין העסק שלהם לעסק שלנו יזעזע ויקומם את המשקיעים". 

שפרכר הוסיף כי "אנחנו לא משוגעים. לא איבדנו את דעתנו. אנו יודעים מה עושה הפלטפורמה שלנו ואנחנו יודעים למנף אותה. ואנחנו מרגישים ממש טוב ביכולת שלנו להמשיך למצוא נכסים חדשים". 

הרצון של ICE להתרחב לעסקים נוספים לא צריך להפתיע, אך הוא חריג במעט. החברות בתחום מנסות לגוון את מקורות ההכנסה ברקע לירידה של עמלות המסחר לרמה אפסית. המתחרה נאסד"ק לדוגמא, הצליחה להשיג הכנסות נטו גבוהות יותר ממכירת תוכנה מאשר במסחר במניות בשנה החולפת. החברה הגיע לאחרונה לעסקה עם איירבוס כדי לספק את הטכנולוגיה לפלטפורמת סחר מבוססת נגזרים שתאפשר לחברות תעופה להתגונן מפני מחירי הכרטיסים המשתנים. 

שפרכר הוסיף בשיחת המשקיעים כי האסטרטגיה של ICE היא לנסות לרכוש חברות קטנות ולהשתמש בפלטפורמה שלהן במטרה להאיץ את הצמיחה, או לקנות חברות ותיקות שעשויות להיות בירידה אך עדיין ניתן "להמציא אותן מחדש".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה = קורת גג 07/02/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
וול סטריט,  Photo by Keenanוול סטריט, Photo by Keenan

וול-סטריט בדרך לסיים את 2025 בשיא - מה האנליסטים צופים?

המדדים המובילים נסחרים ברמות שיא לקראת סיום השנה, ה-S&P 500 מתקרב ל-7,000 נקודות, והמשקיעים בוחנים את המשך מדיניות הריבית של הפד לצד מעבר הדרגתי מהובלת מניות הטכנולוגיה לסקטורים אחרים

שוק המניות האמריקאי מתקרב לסיום 2025 כשהוא בשיאים היסטוריים, והציפייה בקרב המשקיעים היא לנעילה חיובית של השנה. המדדים המובילים נסחרים סמוך לרמות שיא, לאחר שהתאוששו מתנודתיות מוקדמת יותר בדצמבר, שנבעה בעיקר מחולשה במניות הטכנולוגיה על רקע חששות מהיקף ההשקעות בבינה מלאכותית. 


מדד S&P 500 רשם שיא חדש לפני חג המולד, והוא נמצא במרחק של כ־1% בלבד מרמת 7,000 נקודות, רף סמלי שמעולם לא נפרץ. אם המגמה הנוכחית תימשך, זה יהיה החודש השמיני ברציפות של עליות במדד, רצף העליות החודשי הארוך ביותר מאז השנים 2017–2018. גם מדד נאסד"ק, המוטה לטכנולוגיה, מסכם שנה חזקה עם עלייה דו־ספרתית.


מדיניות הפד במוקד

על רקע סיום השנה, תשומת הלב של השווקים מופנית בעיקר למדיניות הפדרל ריזרב. הבנק המרכזי הוריד את הריבית המצטברת ב־75 נקודות בסיס בשלושת ישיבותיו האחרונות, לרמה של 3.50%–3.75%, אך ההחלטה האחרונה התקבלה ברוב דחוק, והתחזיות של חברי הוועדה לגבי המשך השנה הקרובה אינן אחידות. פרסום פרוטוקול הישיבה הקרובה עשוי לשפוך אור על חילוקי הדעות בתוך הבנק.


נושא נוסף שמרחף מעל השווקים הוא זהות יו"ר הפד הבא. כהונתו של ג'רום פאוול מסתיימת במאי, והמשקיעים ממתינים להודעת הנשיא דונלד טראמפ על מועמדותו להחלפה. כל רמז להחלטה צפוי להשפיע על המסחר בטווח הקצר, במיוחד בתקופה של נזילות נמוכה.


למרות העליות במדדים, הרכב העליות בשוק השתנה בחודשים האחרונים. מניות הטכנולוגיה, שהיו המנוע המרכזי של העליות בשנים האחרונות, רשמו ביצועי חסר מאז נובמבר, בעוד שסקטורים אחרים תפסו את מקומן כמובילי השוק. מניות פיננסים, תחבורה, בריאות וחברות קטנות הציגו תשואות עודפות, תופעה שבוול-סטריט מגדירים כרוטציה של משקיעים לעבר תחומים שבהם רמות התמחור נמוכות יחסית והחשיפה לסיכונים בענף הטכנולוגיה מוגבלת יותר.


בריז'ט בארדו, צילום: רשתותבריז'ט בארדו, צילום: רשתות

בריז'יט בארדו הלכה לעולמה: מה ההון שצברה כוכבת העל?

אייקון התרבות הצרפתי, בריז'ט בארדו הלכה לעולמה היום בצרפת, והשאירה אחריה חותם תרבותי נצחי והון כלכלי לא מבוטל עבור שחקנית שהתפרנסה מאמנות בלבד

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סרטים צרפת

בריז'יט בארדו, שחקנית, זמרת ופעילה למען בעלי חיים, נפטרה בגיל 91 בביתה בטולון שבצרפת, לאחר אשפוז ממושך בשל מחלה קשה. הון אישי מוערך בכ-65 מיליון דולר בסמוך למותה, בעיקר מקריירת קולנוע, מוזיקה, ספרים והשקעות נדל"ן כמו וילה לה מדראג בסן-טרופז ולה קסטלה בקאן שנמכרה ב-2020 תמורת 6 מיליון אירו. מוסד בריז'יט בארדו אישר את פטירתה, וציין כי היא נותרה פעילה עד ימיה האחרונים בקידום הגנת בעלי חיים, כולל קמפיין נגד ציד צבאים באירופה.

בארדו נולדה ב-28 בספטמבר 1934 בפריז למשפחה בורגנית קתולית שמרנית, עם אב שהיה מהנדס ובעל מפעל. ילדותה עברה בדירה מרווחת בת שבעה חדרים באזור ה-16, אך כללה קשיים כמו אמבליופיה בעין שמאל שפגעה בראייתה. היא למדה ריקוד בלט בקונסרבטוריון של פריז משנת 1949 תחת בוריס קניאזב, והחלה לדגמן בגיל 15 במגזינים כמו "אל" ו"ג'רדן דה מוד", מה שהוביל לכריכה ראשונה ב-1950.

קריירת המשחק שלה התחילה ב-1952 בתפקידים קטנים בסרטים כמו "משוגע על אהבה" ו"מנינה, הנערה בביקיני", אך הפריצה הגיעה ב-1956 עם "והאל ברא את האישה" בבימויו של בעלה הראשון רוג'ר ודים. הסרט, שהציג דמות נשית עצמאית ומשוחררת מינית בעיירה שמרנית, הרוויח 4 מיליון דולר בארצות הברית בלבד – הסכום הגבוה ביותר לסרט זר עד אז – ו-8.5 מיליון דולר בעולם כולו. בארדו קיבלה עבורו שכר של כ-75 אלף דולר, סכום נכבד לתקופה בה שחקניות מובילות הרוויחו פחות מ-100 אלף דולר לסרט. הסרט נאסר בכמה מדינות ונגנה על ידי ועדה קתולית, אך הפך אותה לכוכבת בינלאומית והוביל להצלחות נוספות. ב-1957 כיכבה ב"לה פריזיאן" שהכניס 2 מיליון דולר, וב-1958 ב"לילה שמיים נפלו" וב"במקרה של צרה" שהגיעו יחד ל-13 מיליון צופים בצרפת.

בשיאה, בשנות ה-50 וה-60, בארדו השתתפה ב-47 סרטים, בהם "בבט הולכת למלחמה" מ-1959 שהיה הרביעי הנצפה ביותר בצרפת עם 4 מיליון כרטיסים, ו"האמת" מ-1960 שהגיע למועמדות לאוסקר לסרט זר והכניס 3 מיליון דולר. עבור "רקדו איתי" ב-1959 קיבלה 200 אלף דולר, שיא אישי באותה תקופה. סרטים כמו "ויווה מריה!" מ-1965, בבימויו של לואי מאל, זכו להצלחה מסחרית עם 5 מיליון צופים בצרפת והכנסות של 6 מיליון דולר, והובילו למועמדות לפרס באפט"א. בסך הכל, קריירת הקולנוע שלה הניבה לה הכנסות מצטברות של כ-10 מיליון דולר עד פרישתה ב-1973 בגיל 38, כולל חוזים עם אולפנים כמו MGM וקולומביה. היא הופיעה גם בסרטים אמריקאים כמו "שאלאקו" מ-1968 לצד שון קונרי, שהכניס 2.5 מיליון דולר, אך סירבה להצעות מהוליווד כדי להישאר בצרפת.

בריז'ט בארדו, מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של השחקנית/זמרת
בריז'ט בארדו, בשיא הקריירה - קרדיט: מתוך עמוד היוטיוב הרשמי של השחקנית/זמרת

במקביל למשחק, בארדו פיתחה קריירת שירה שהוסיפה להכנסותיה. היא הוציאה מעל 60 שירים, כולל אלבומים כמו "בריז'יט בארדו שרה" מ-1963 שמכר 200 אלף עותקים בצרפת, ו"בוני וקלייד" מ-1968 עם סרז' גינסבורג שהגיע למקום ראשון במצעדים והכניס כמיליון דולר ממכירות. סינגלים כמו "לה סוליי" מ-1966 ו"נואה או סוליי" מ-1970 מכרו מאות אלפים, והיא המשיכה להקליט עד 1986, כולל גרסה מחודשת ל"ז'ה ט'יים... מואה נון פלו" שמכרה 500 אלף עותקים ב-2006. הכנסותיה ממוזיקה הסתכמו בכ-5 מיליון דולר, בעיקר משיתופי פעולה עם מלחינים צרפתים ואיטלקים.