סוחר
צילום: istock

"אנחנו לא משוגעים. אנחנו יודעים מה עושה הפלטפורמה שלנו וכיצד למנף אותה"

מניית ICE, המפעילה של בורסת ניו יורק פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון האחרון ויורדת ביותר מ-5%. עם זאת, נראה כי המשקיעים מנסים בעיקר להבין את ההצעה לרכישת EBAY
עמית נעם טל | (1)

מניית חברת אינטרקונטיננטל אקסצ'יינג' (סימול:ICE), המפעילה את בורסות ניו יורק נופלת ב-5.5% ברקע לפרסום הדו"חות לרבעון האחרון, כאשר נראה שרוב המשקיעים מתרכזים בדיווחים על ההצעה שהגישה החברה לרכישת  אתר EBAY. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון 1.3 מיליארד דולר ירדה של 1% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-448 מיליון דולר או 80 סנט למניה, לעומת רווח של 611 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

הפוקוס כאמור לא התמקד בדו"חות אלא בשיחות עם  EBAY. נזכיר כי החברה הודיעה מוקדם יותר החודש כי היא מעוניין לקנות את אתר המכירות תמורת שווי של מעל 30 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, ICE מעוניינת בעיקר בעסקי השוק (marketplace), הליבה של eBay.

"הופתעתי מהתגובה של השווקים בנוגע לדיווחים על הכוונה לגבי EBAY" טען ג'ף שפרכר, מנכ"ל ICE במהלך שיחה עם המשקיעים והוסיף כי "לא חשבתי שהרעיון של לפנות לאנשים שאני מכיר ולדבר איתם בנוגע לשאלה על אם יש הקבלות בין העסק שלהם לעסק שלנו יזעזע ויקומם את המשקיעים". 

שפרכר הוסיף כי "אנחנו לא משוגעים. לא איבדנו את דעתנו. אנו יודעים מה עושה הפלטפורמה שלנו ואנחנו יודעים למנף אותה. ואנחנו מרגישים ממש טוב ביכולת שלנו להמשיך למצוא נכסים חדשים". 

הרצון של ICE להתרחב לעסקים נוספים לא צריך להפתיע, אך הוא חריג במעט. החברות בתחום מנסות לגוון את מקורות ההכנסה ברקע לירידה של עמלות המסחר לרמה אפסית. המתחרה נאסד"ק לדוגמא, הצליחה להשיג הכנסות נטו גבוהות יותר ממכירת תוכנה מאשר במסחר במניות בשנה החולפת. החברה הגיע לאחרונה לעסקה עם איירבוס כדי לספק את הטכנולוגיה לפלטפורמת סחר מבוססת נגזרים שתאפשר לחברות תעופה להתגונן מפני מחירי הכרטיסים המשתנים. 

שפרכר הוסיף בשיחת המשקיעים כי האסטרטגיה של ICE היא לנסות לרכוש חברות קטנות ולהשתמש בפלטפורמה שלהן במטרה להאיץ את הצמיחה, או לקנות חברות ותיקות שעשויות להיות בירידה אך עדיין ניתן "להמציא אותן מחדש".

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דירה = קורת גג 07/02/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.