וול סטריט
צילום: iStock

סגירה בוול סטריט: ביונד מיט איבדה 3.1%, נטפליקס קפצה ב-7.2%

החששות מהתפרצות הנגיף בסין הובילו לירידות חדות הבוקר במדדי המזרח. במקביל, שוק האג"ח החל לתמחר כעת עוד הורדות ריבית השנה כאשר עקומת האג"ח חוזרת להיות הפוכה בחלקה. חברות התעופה והבנקים במוקד
עמית נעם טל | (9)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת. ברקע למסחר, החששות מפני נגיף הקורונה והמתרחש בשוקי האג"ח מעיבים על הסנטימנט. במקביל, מדיניות הבנקים המרכזיים צפויה להמשיך לתמוך בנכסי סיכון. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 -1.56%                                                            
דאו ג'ונס -0.84%                                                             
נאסד"ק -2.15%                 

לאחר הראלי החד בחודשים האחרונים, לחץ מכירות מורגש בימים האחרונים בשוקי המזרח בעיקר בגלל החשש התפרצות נגיף הקורונה בסין. נכון להבוקר, מספר מקרי המוות בסין כתוצאה מהנגיף עלה ל-17 וידוע על כ-540 בני אדם שנדבקו. הירידות האחרונות יצרו פער משמעותי בין התנהלות 2 המדדים, שהציגו מגמה דומה בשנה האחרונה. 

בתוך כך, המדיניות של הבנקים המרכזיים צפויה גם היום לעמוד במוקד העניינים. הבנק המרכזי באירופה (ECB) הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי ברמה אפסית ואישרר את תוכנית הרכישות שלו בשוקי האג"ח (לכתבה המלאה). במקביל, הביקורת על מדיניות הד' ממשיכה לצבור תאוצה, כאשר מספר רב של כלכלנים טוענים כעת כי בפעולותיו האחרונות הפד' מסתכן בניפוח בועה פיננסית. נזכיר בהקשר זה כי כי מדד הנאסד"ק עלה ב-15 מתוך 16 השבועות האחרונים.

התשואות בגזרת האג"ח ממשיכות לרדת כעת, כאשר השוק מתמחר כעת עוד הורדת ריבית במהלך השנה הקרובה. עקומת האג"ח בטווח של 3 חודשים- שנתיים חוזרת להתהפך. 

במרכז

מניית ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) עלתה ב-2.8% והמשיכה לרכז עניין ברקע לדיווחים על קרקוע נוסף של מטוסי ה-737 מקס (לכתבה המלאה). נציין כי  להתפתחויות סביב החברה יש השלכות ברמת המאקרו על הכלכלה האמריקנית (לכתבה המלאה).  נציין בהקשר זה את אמריקן איירלינס (סימול:AAL) וסאות'ווסט איירליינס (סימול:LUV) שגם פרסמו את תוצאותיהם מוקדם יותר היום. 

ענקית הסטרימינג  נטפליקס (סימול:NFLX) קפצה ב-7.2% לאחר שירדה אמש 3.8% ברקע לדו"חות שפרסמה החברה מוקדם יותר השבוע. החברה אמנצם הצליחה להכות את התחזיות המוקדמות, אך ניתן לראות כי התחרות בתחום מתחילה להעיב על הביצועים (לכתבה המלאה). 

קיראו עוד ב"גלובל"

מניית פרוקטר אנגד גמבל (סימול:PG) איבדה 1% ברקע לדו"חות שפרסמה החברה. הכנסות החברה הסתכמו ב-18.2 מיליארד דולר, עלייה של 5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך נתון הנמוך מהצפי המוקדם בשוק. בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי של 3.7 מיליארד דולר או 1.41 דולר למניה, לעומת רווח של 3.19 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    סם 24/01/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    ואצלנו ,מאיימים באינתיפאדה. יהיה מעניין בשבוע הבא
  • 3.
    דירה=קורת גג 23/01/2020 17:41
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • לגימגומיאדה 23/01/2020 18:41
    הגב לתגובה זו
    אני בקריסה נפשית ולא מבין אתה יכול להסביר מה אתה בקטע סתלבט תקרה שווה רצפה אני לא מבין שן דדאס גאוחיאה טראקי על מה אתה מדבר תסביר
  • חחחחח נפלתי. גדול (ל"ת)
    רונן 24/01/2020 10:12
  • עם מרפסת לכוון הים (ל"ת)
    יוסי 23/01/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דירה=קורת גג 23/01/2020 16:21
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג,היא צורך בסיסי של האדם
  • 1.
    פרופ'איציק100 23/01/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    המצב הכלכלי ולא רק בעולם גרוע ביותר...חוץ מכל הבעיות שידועות יש את בעיית הנגיף הקטלני שעלול לעשות שמות בעולם..ולצידו בקטן...עוד נזק בדמות נשיא ארצות הברית שעושה את כל המאמצים להרוס מהיסוד את הכל מכל. הוא ייעלם די בקרוב.
  • אבי 23/01/2020 21:32
    הגב לתגובה זו
    חבל להוציא אנרגיות השווקים עובדים באופן טכני בלבד אס אנ פי 3347 נק לסיום ה1000 נק
  • שמענו שמענו עלייך תתחיל להתכונן לחירור כיס (ל"ת)
    מפוצץ בשורטים 23/01/2020 18:43
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

וויקס בונה אתרים. יש על הפלטפורמה הזו עוד תוספות ופיצ'רים נוספים, אבל הבסיס שלה הוא בניית אתרים. ה-AI בונה אתרים מהר יותר, בזול יותר. אז למה צריך את וויקס? וגם אם עדיין צריך את וויקס אז לא באותו מחיר - יש תחרות. וויקס התכחשה לזה וכשהתעוררה היא גילתה שהשוק בורח לה ומיהרה לרכוש את Base44 - צעד כמובן נכון, אבל ברבעונים האחרונים ובמיוחד אתמול התבר שלא מספיק - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?


במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI