סגירה מעורבת באסיה: שנחאי עלתה 0.4%, ניסן מוטורס צנחה 10%
הבורסות בשווקים האסיאתיים סגרו במגמה מעורבת, למרות שבוול סטריט נקבעו אתמול שיאים חדשים. באוסטרליה נותרה הריבית על כנה והנגיד הזהיר כי הדולר האוסטרלי חזק מדי, ביפן מובילה את הירידות מניית ניסן מוטורס לאחר שפירסמה תחזיות רווח חלשות.
מדד הניקיי היפני סגר בעלייה של 0.17%, הבורסה בשנחאי עברה בסיום לעלייה של 0.35%, מדד ההאנג סנג ירד ב-0.65% והקוספי הדרום קוריאני ירד ב-0.55%. המדד המוביל באוסטרליה עלה ב-0.7% לאחר ההחלטה להותיר את הריבית על כנה, כצפוי ובזכות החלשותו של הדולר האוסטרלי כנגד הדולר האמריקני, על רקע דבריו של הנגיד כי המטבע המקומי "עדיין גבוה באופן שאינו נוח".
בסין ממתינים בדריכות לפגישת ההנהגה של המפלגה הקומוניסטית שתערך בבייג'ין ב-9-12 בנובמבר ובה צפויה להיות משורטטת המדיניות הכלכלית של סין בניסיון לעודד את הצמיחה הכלכלית שצפויה לרשום את שיעור הצמיחה השנתית הנמוכה ביותר מזה שני עשורים.
"כל העיניים מופנות לפגישת הפסגה של ההנהגה הסינית בסוף השבוע הקרוב. השוק תימחר מידה רבה של ציפייה בהקשר זה ולכן מבחינה טקטית, השוק רגיש כרגע למימוש רווחים", כך אמר לבלומברג טים מו, אסטרטג בגולדמן זאקס הונג קונג.
- סגירה באסיה: הניקיי השיל 0.3%, סוזוקי טסה 8.7%
- צעד חסר תקדים - ממשל טראמפ מטיל סנקציות על אנשי עסקים סינים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנייתה של יצרנית כלי הרכב היפנית ניסן מוטורס נפלה בטוקיו ב-10% לאחר שהחברה חתכה את תחזית הרווח השנתית שלה ל-355 מיליארד ין (3.61 מיליארד דולר) לעומת תחזית קודמת לרווח שנתי של 420 מיליארד ין, בעיקר בשל ריקולים יקרים שבוצעו במחצית הראשונה של השנה, כמו גם בשל ביצועים מאכזבים של החברה במספר שווקים מתעוררים.
- 1.ברוך 05/11/2013 08:26הגב לתגובה זועולות חזק 90 אחוז זה קורה מפני ששנחאי עושה באופן קבוע הפוך אי לכך יהיה עליות היום בבוקר שאני קם ורואה שיש ירידה בשנחאי אני לגמרי רגוע
הצעה נוספת לרכישת צים - מה הסיכויים לעסקה?
על שני הכובעים של גליקמן ועל הסיכויים שלו לקבל בהמשך את השליטה בצים
המאבק על השליטה בחברת הספנות צים מתעצם, עם הצעה נוספת מ-MSC השווייצרית אחת מחברות הספנות הגדולות בעולם. לפני כשבועיים קיבל הדירקטוריון הצעה ראשונית מהפג-לויד הגרמנית ועל פי ההערכות גם יש התעניינות ממארסק הדנית. צים, שנסחרת בוול סטריט בשווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר, נסחרת לכאורה מתחת למזומנים שלה ובמכפיל רווח נמוך, אך צריך לזכור שיש לה התחייבויות גדולות בגין רכישת ספינות. בפעול אין לה מזומנים של מיליארדים. אך יש לה יתרון גדול שאותה רוצים הרוכשים הפוטנציאלים - צי אוניות יחסית חדש עם יעילות תפעולית ויכולת תחרותית טובה.
עם זאת, הסיכוי שהמדינה תמכור את צים לידיים זרות נמוך. צים ואל על דומות מהבחינה הזו - הן נכס ביטחוני ואסטרטגי ולכן למדינה יש מניית זהב ויכולת להשתמש בפלטפורמה והתשתית של החברות בזמן חירום. את אל על מכרו רק לאחר שמשפחת רוזנברג הסכימה לתנאים האלו. גוף זר יתקשה להתמודד ולהסכים לחבילת התנאים שיוטלו עליו. מה גם שזה בשעת חירום ומלחמה מסמן אותו כ"תופס צד". האם נראה לכם שבזמן מלחמה בעזה חברה דנית או שוויצרית תסכים שצים שבשליטתה תעביר סחורה של נשק לישראל? מראש הסיכוי שהחברות האלו ישקיעו בנכס ביטחוני בישראל קטן מאוד.
אבל זה מעיר את המניה - הדיבורים, כתבות, ראיונות מעלים את המניה וזה חלק מהעניין. השבחת הערך לא צריכה לחכות לסוף התהליך, אותם משקיעים שנמצאים כעת בעימות מול הנהלת החברה כבר רואים את המניה עולה. הם רוצים להחליף את הדירקטוריון (3 נציגים) כדי להשביח את החברה, ומלאכתם כבר נעשית דרך התעניינות בחברה.
כך או אחרת, השיחות מול רוכשים פוטנציאלים נתקלים בהתנגדות חריפה מוועד עובדי צים. בקשר להפג-לויד הם טוענים כי החברה הזו שמוחזקת על ידי קטאר וסעודיה (12%, 10%בהתאמה) לא תעמוד לצד ישראל בזמן חירום - "רכישה כזו תפגע ברציפות שרשרת האספקה, כפי שנראה במשברי 2021-2023", כתב יו"ר הוועד אורן כספים במכתב למשרד התחבורה.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MSC, עם צי של 800 אוניות בבעלות משפחת אפונטה, בוחנת כניסה כדי להתחזק באגן הים התיכון. אבל, גם כאן, נראה שהסיכוי להסכמות עם המדינה נמוכות. במקביל אנליסטים המכסים את המניה מספקים לה מחיר יעד נמוך מהמחיר הנוכחי כשהם מבליטים את "הדיסקאונט הביטחוני". צים מקבלת דיסקאונט לעומת חברות אחרות בגלל היותה חברה ישראלית שבעצם נשלטת בצורה כזו או אחרת על ידי הממשלה.
