מארוול טכנולוגיות
צילום: אתר החברה

מארוול מזנקת ב-7% - משדרגת תחזיות ומודיעה על עסקאות חדשות

חברת השבבים עדכנה את תחזית השוק לשבבי בינה מלאכותית מותאמים אישית מ-43 ל-55 מיליארד דולר ב-2028 והכריזה על שני פרויקטים חדשים עם חברות ענן מתפתחות

אדיר בן עמי | (1)


שנה קשה עברה על מארוול טכנולוגיותMarvell Technology Group Ltd. 7.09%  , כאשר המניה צנחה 31% מתחילת השנה, והחברה אפילו נאלצה לדחות את יום המשקיעים שלה. אבל היום (רביעי) כשמארוול הודיעה שהיא מעלה את התחזית שלה לשבבי בינה מלאכותית מותאמים אישית מ-43 ל-55 מיליארד דולר ב-2028, והכריזה על שני פרויקטים חדשים, המשקיעים התעוררו. המניה מזנקת ב-7% כשבשיא עלתה כמעט 10%.


הסיפור כאן הוא לא על עוד חברת שבבים שמנסה להצטרף למסיבה. מארוול מייצגת את הטרנד הבא בתעשיית הבינה המלאכותית: שבבים מותאמים אישית לכל לקוח במקום הפתרונות הגנריים של אנבידיה. כשחברות כמו גוגל, אמזון ומיקרוסופט מבינות שהן יכולות לחסוך מיליארדים על ידי פיתוח שבבים ייעודיים במקום לקנות את הפתרונות היקרים של אנבידיה, הן מחפשות בדיוק את מה שמארוול מציעה.


אבל זה לא הולך חלק. מארוול נאלצה לדחות את יום המשקיעים שלה בחודש שעבר בגלל מה שהיא כינתה "סביבה מאקרו-כלכלית דינמית", וזה גרם למשקיעים לחשוש שמשהו לא בסדר מאחורי הקלעים. למרות הזינוק הנוכחי, המניה עדיין יורדת 31% השנה, מה שמעיד על ספקנות של המשקיעים כלפי החברה.


החשש הגדול ביותר

החשש הגדול ביותר מתרכז בעסקה עם אמזון. יש רמזים בשוק שאמזון שוקלת לעבור לספק אחר, אולי חברה טייוואנית, לדור הבא של השבבים שלה. בתעשייה כמו שבבי בינה מלאכותית, איבוד לקוח כמו אמזון יכול להיות מכה משמעותית. זה בדיוק מה שגורם למשקיעים לנסות לפענח האם מארוול מצליחה לבנות בסיס לקוחות רחב מספיק כדי לא להיות תלויה בלקוח אחד.


התשובה החלקית הגיעה השבוע כשמארוול הודיעה על שני פרויקטים חדשים עם מה שהיא כינתה "hyperscalers מתפתחים". מדובר בכינוי לחברות כמו OpenAI של ChatGPT או xAI של אילון מאסק, הבונות תשתיות ענק לבינה מלאכותית. בסך הכל יש למארוול כעת 13 פרויקטי עיצוב פעילים, כולל אחד עם מטא, מה שמרחיב משמעותית את בסיס הלקוחות שלה. החברה נמנעה מלחשוף את זהות הלקוחות.


האנליסטים מתחילים לראות את הפוטנציאל האמיתי. מארק ליפאקיס מ-Evercore ISI מדבר על הזדמנויות הכנסה של מיליארדי דולרים במהלך חיי כל פרויקט, עם השקה צפויה בין 2026 ל-2027. כל זכייה בפרויקט יכולה להניב כמה מאות מיליוני דולרים בהכנסות לטווח הארוך עבור כל יחידת עיבוד, דבר המציב את מארוול כשחקנית משמעותית.


הסיכונים של מארוול

התחרות מתגברת, ולא בטוח שמארוול תצליח לשמור על הלקוחות הגדולים שלה לטווח הארוך. בן רייטזס מ-Melius Research שומר על דירוג "החזק" עם יעד מחיר של 76 דולר, וכותב שלמרות שהאירוע חיזק את האמון בכיוון האסטרטגי של החברה, הוא לא הצליח להתמודד עם החששות לטווח הקרוב לגבי צמיחת ההכנסות ממרכזי נתונים.

קיראו עוד ב"גלובל"


השאלה המרכזית היא האם מארוול תצליח לחקות את ההצלחה של ברודקום, שבנתה אימפריה על בסיס חוזים ארוכי טווח עם לקוחות גדולים. זה אומר להישאר השותפה המרכזית של אמזון למרות הספקולציות על ספקים חלופיים, ולבנות יחסים דומים עם מיקרוסופט ולקוחות אחרים. ההצלחה תימדד ביכולת לבנות מחסום כניסה שיהפוך את מארוול לבלתי ניתנת להחלפה.


מבחינת השוק הרחב, הזינוק של מארוול משקף מגמה גדולה יותר של גיוון בתעשיית הבינה המלאכותית. המשקיעים כבר לא מסתפקים בהימור על אנבידיה בלבד, והם מחפשים הזדמנויות בחברות שמספקות פתרונות משלימים או חלופיים.


הדוחות האחרונים

מארוול טכנולוגיות דיווחה תוצאות לרבעון ראשון שעמדו בציפיות האנליסטים. הרווח המתואם למניה הגיע ל-62 סנט לעומת צפי של 61 סנט, וההכנסות עמדו על 1.9 מיליארד דולר לעומת תחזית של 1.88 מיליארד. למרות העלייה החדה של 63% בהכנסות השנתיות ו-76% בגידול במגזר מרכזי הנתונים החשוב, השוק לא התלהב מדי מהתוצאות שלא הכילו הפתעות חיוביות.


מגזר מרכזי הנתונים הפך למנוע הצמיחה המרכזי של מארוול ומהווה כעת 72% מסך ההכנסות, לעומת 41% בלבד ב-2023. המגזר רשם עלייה שנתיה מרשימה של 88% בשנת הכספים 2025, בעוד שארבעת המגזרים האחרים של החברה ירדו ב-51% במשולב. הדבר הופך את מגזר מרכזי הנתונים לגורם המכריע בהצלחה או כישלון של החברה, מה שמגביר את התלות בלקוחות ובפרויקטים בתחום הזה.


מארוול נהנית ממגמה שהחלה ב-2010 והואצה בשנות ה-2020, כשחברות טכנולוגיה גדולות החליטו לקחת שליטה על המפרט הטכנולוגי של השבבים שלהן במקום להיות תלויות בספקים חיצוניים. אפל החלה את המגמה עם שבב A4 ב-iPhone 4, וכיום מעצבת את כל השבבים המרכזיים במוצריה. גוגל הצטרפה למגמה ב-2015 כשמצאה את מעבדי אנבידיה יקרים וקשים להשגה, ופיתחה חומרת בינה מלאכותית מותאמת שעדיין בשימוש היום.


ענקיות הענן - אמזון AWS, מיקרוסופט Azure וגוגל Cloud - כולן מפתחות כעת שבבים מותאמים שמתחרים בספקים המסורתיים כמו אנבידיה ואינטל. מארוול מעצבת שבבי מרכזי נתונים עבור AWS וככל הנראה גם עבור חברות הענן האחרות, מה שהופך אותה לשחקנית מרכזית במגמה של התאמה אישית. החברה נהנית מהמעבר הזה של הלקוחות הגדולים מפתרונות סטנדרטיים לפתרונות ייעודיים.


מארוול נסחרת כעת לפי שווי של 64.1 מיליארד דולר ומכפיל רווח עתידי של 25.1, לאחר שמנייתה ירדה כאמור ב-31% מתחילת השנה ועלתה קצת פחות מ-2% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שם 18/06/2025 22:57
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת ומעולה!