משרדי באידו
צילום: ויקיפדיה/simone.brunozzi
דוחות

באידו נופלת אחרי הדוחות - מה מכביד על הענקית הסינית?

למרות צמיחה בהכנסות מענן, עסקי הליבה של באידו בפרסום מתקשים להתמודד עם האתגרים; לצד זאת, בעוד חברות הטכנולוגיה הסיניות נהנות מגל השקעות במדינה בעקבות השקת המודל של DeepSeek, באידו - שבעבר נחשבה למובילה בתחום ה-AI במדינה, נשארת מאחור

רוי שיינמן | (1)
נושאים בכתבה באידו DeepSeek

מניית ענקית הטכנולוגיה הסינית באידו Baidu.com, Inc -3.85%   נופלת אחרי שדיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון הרביעי של 2024, אם כי הירידה הייתה מתונה מהצפוי, מה שהפחית את החששות לגבי השפעת התחרות הגוברת בשוק החיפוש והבינה המלאכותית על הפעילות. ההכנסות ברבעון ירדו ב-2% והסתכמו ב-34.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד דולר), מעט מעל ממוצע התחזיות של 33.4 מיליארד יואן. למרות הירידה בהכנסות, הרווח הנקי דווקא צמח, בין היתר בזכות רווח חד-פעמי שנבע מפערים בשערי המט"ח והתאמות חשבונאיות. בשנה האחרונה המניה ירדה ב-9% והיא נסחרת היום לפי שווי של 32.38 מיליארד דולר.


באידו מתקשה להדביק את הפער מהמתחרים

באידו פתחה את עונת הדו"חות של תעשיית הטכנולוגיה הסינית, דווקא בתקופה של עניין מחודש מצד המשקיעים. אחת הסיבות לכך היא פריצת הדרך של סטארט-אפ הבינה המלאכותית DeepSeek שהימם את העולם עם מודלים שמשתמשים בשבבים נחותים אך מציגים ביצועים שווים ואפילו טובים יותר מהמתחרים במערב. בעקבות זאת, מניות הענקיות הסיניות טנסנט ועליבאבא זינקו, אבל באידו כמעט לא נהנתה מהמומנטום החיובי.


בין הנתונים החיוביים בדו"ח של באידו ניתן למצוא עלייה רבעונית של 26% בהכנסות מענן, קצב צמיחה גבוה פי 2 לעומת הרבעון הקודם. הגידול נבע מהביקוש של סטארט-אפים ומפתחים לשירותי מחשוב מתקדמים. עם זאת, הצמיחה הזו לא הצליחה לקזז את החולשה בתחומי הליבה של באידו.


בשוק הפרסום והחיפוש המקוון, החברה מתקשה להתמודד עם תחרות גוברת מצד אפליקציות חברתיות דוגמת Xiaohongshu וDouyin (המקבילה של טיקטוק בסין). במקביל, המיתון הכלכלי במדינה ממשיך להעיב על הביקוש לפרסום.


באידו משנה כיוון - ועוברת לקוד פתוח

במפתיע, בשבוע שעבר הודיעה באידו כי תפתח את מודלי ה-AI שלה בקוד פתוח, כלומר כל אחד יכול לראות את הקוד שמפעיל את המודלים שלה, צעד שאינו אופייני לה. כמו כן, החברה הודיעה כי תממשק את מודל ה-R1 החדש של DeepSeek לצ'אטבוט שלה, במהלך דומה לזה שביצעה טנסנט.


השינוי באסטרטגיה מעיד על החשש של באידו לאבד את מעמדה המוביל בתחום ה-AI בסין. בעבר, באידו הייתה הראשונה מבין ענקיות הטכנולוגיה הסיניות שהשיקה מודלי שפה גדולים לציבור. בנוסף, היא מיהרה למסחר את הצ'אטבוט Ernie, שמחירו עמד על 8 דולר לחודש, אך כעת החברה מחזירה את הכסף למנויים לאחר שהפכה אותו לשירות חינמי.


האנליסטים מזהירים: החולשה בפרסום תמשיך להעיק על הרווחיות

לפי ניתוח של בלומברג, התוצאות האחרונות חושפות את סדר הגודל של האתגרים העומדים בפני באידו. הרווח התפעולי המתואם צנח ב-29% בשנה האחרונה ל-5 מיליארד דולר, כשהכנסות הפרסום בעסקי הליבה של החברה ירדו ב-7%. גם הרווחיות במגזרי הפרסום ובשירותי הווידאו iQIYI הייתה נמוכה מהתחזיות, למרות שהאנליסטים עדכנו את התחזיות כלפי מטה ב-21% בשלושת החודשים האחרונים.

קיראו עוד ב"גלובל"


למרות הקשיים, באידו נשארת אחת מהמשקיעות הבולטות בתחום ה-AI בסין. לפי דיווח של בלומברג, החברה משתפת פעולה עם אפל בפיתוח פיצ'רים כמו חיפוש תמונות למערכת ה-AI של האייפון בסין. עם זאת, תפקיד הפיקוח על תכנים במערכת של אפל הוטל על עליבאבא, בעוד אפל מתכננת להשיק את השירותים החדשים באמצע השנה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 18/02/2025 17:43
    הגב לתגובה זו
    החברות הסיניות זולות מי שלא שם לא באמת מבין. סין סגרה את רוב הפערים. זו מעצמה על שמתומחרת הכי זול בעולם. בכל פרמטר היא עוברת כל מדינה למעט ארהב.
ארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוקארנולד שוורצנגר קרדיט: גרוק

קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?

הדס ברטל |
נושאים בכתבה שחקנים קולנוע

שחקני קולנוע גדולים ואייקוניים זה מונח ששייך בעיקר לכוכבי עבר. בשנים האחרונות, הוליווד לא הנפיקה כוכב קולנוע צעיר, מוכשר וכריזמטי כמו השמות הגדולים ביותר שעשו מאות מיליונים בתעשייה וידעו גם להפוך את השכר מהסרטים לעסקים מצליחים ולעיתים גם אימפריות שמניבות מאות מיליונים. כוכבי הקולנוע העשירים ביותר מכל הזמנים מכילים בעיקר שחקנים ששיא תהילתם היה לפני 20, 30 או אפילו 40 שנה, לפני עידן הסטרימינג וההצפה שאנחנו חווים בסרטים וסדרות טלוויזיה שעולות לאוויר כל כמה ימים ורובנו לא מזהים את השחקנים. ריכזנו עבורכם את הכוכבים שמזלם הגדול הוא שהם הגיעו להוליווד בזמן תור הזהב שלה, ידעו לדרוש ולהרוויח משכורות עתק וחשוב מכך, ידעו לקחת את ההון שעשו כשחקנים ולהפוך אותו לאימפריות עסקים.


1 # ארנולד שוורצנגר 

ארנולד שוורצנגר, אחד מכוכבי הקולנוע הגדולים בהיסטוריה ומושל קליפורניה לשעבר, נמצא במקום הראשון עם הון של מיליארד וחצי דולר. שוורצנגר, שנולד בשנת 1947 בעיירה טאל שבאוסטריה, הפך מאמן פיתוח־גוף לכוכב אקשן, פוליטיקאי ומיליארדר ולפי דירוגים שונים בעולם, נחשב לכוכב הקולנוע העשיר בהיסטוריה. הסרט הקופתי המזוהה איתו יותר מכל הוא “שליחות קטלנית 2: יום הדין” (1991), שהכניס בקופות כ-520 מיליון דולר ברחבי העולם, והפך אותו לסמל עולמי של קולנוע האקשן. מבחינת רווח אישי, העסקה הטובה ביותר שעשה הייתה דווקא מהקומדיה “תאומים” (1988), שבה ויתר כמעט על שכר בסיס וקיבל אחוזים מהרווחים כאשר לפי דיווחים, הרוויח מהסרט מעל 40 מיליון דולר.

שוורצנגר כיכב גם בסרטים אייקוניים נוספים כמו “רונאן הברברי”, שקרים אמיתיים” ו"זיכרון גורלי”. מעבר למשכורות מהסרטים ומתפקידו כמושל קליפורניה בין השנים 2003 ל-2010, חלק עצום מהונו הגיע מהשקעות מוקדמות בנדל"ן בקליפורניה עוד לפני שהתפרסם. כבר בשנות ה-20 לחייו היה מיליונר נדל"ן, ובהמשך היה שותף ברשת המסעדות Planet Hollywood ששיא הצלחתה היה בשנות ה-90', ובעסקים בתחומי הכושר והבידור. הוא היה נשוי לעיתונאית מריה שרייבר, במשך יותר מ-25 שנה עד לגירושים בשנת 2021, ולזוג ארבעה ילדים.


ארנולד שוורצנגר מתוך הרשתות החברתיות
ארנולד שוורצנגר - קרדיט: מתוך הרשתות החברתיות


2 # דוויין "דה רוק" ג'ונסון 

הונו של דה רוק (דוויין ג'ונסון) מוערך בכ-1.2 מיליארד דולר. הוא נולד ב-1972 בהייברד, קליפורניה, למשפחת מתאבקים, והתחיל את הקריירה שלו ככוכב WWE לפני שהפך לאחד מכוכבי הקולנוע המבוקשים בעולם. את הונו העצום עשה בזכות שילוב של שכר גבוה משוברי קופות שכיכב בהם, אחוזים מהרווחים ועסקים חוץ־קולנועיים. אחד הסרטים המצליחים ביותר שבהם השתתף הוא “מהיר ועצבני 7 ”, שהכניס כ-1.5 מיליארד דולר ברחבי העולם והפך לשובר קופות ענק. בשנים האחרונות ג'ונסון חתם על עסקת־שיא עם אמזון על סרט האקשן “Red One”, שבגינה קיבל חבילת שכר של כ-50 מיליון דולר, באחת העסקאות הגבוהות שנרשמו אי־פעם לשחקן בסרט סטרימינג. ג'ונסון כיכב גם בלהיטים כמו “ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל” שהכניס כ-962 מיליון דולר וב“מואנה” (בקולו של מאוי).

טראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיהטראמפ ומשפחתו בהשבעה לנשיא. קרדיט: ויקיפדיה

שושלת טראמפ - כל משפחת הנשיא, ילדים נכדים וקרובים מסביב

מבט רחב ומקיף על השושלת המסועפת של אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית - הכריזמטים, המפורסמים, היפים, החכמים ומנהלי העסקים; המשפחה שבכותרות העולמיות

רן קידר |

את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אין צורך להציג, אבל נסתכל לעומק על שושלת טראמפ, אחת המשפחות המתוקשרות, המוכרות והשנויות במחלוקת בתולדות ארצות הברית. מראשיתה כמשפחת יזמי נדל"ן בניו יורק, דרך התרחבות לתחומי מיתוג, תקשורת, תעשייה ופוליטיקה, ועד לכהונתו של דונלד טראמפ כנשיא ה-45 של ארצות הברית, מדובר במבנה משפחתי רב־שכבתי שבו כמעט לכל בן ובת תפקיד, השפעה או זהות ציבורית נפרדת. בעשורים האחרונים, משפחת טראמפ לא רק הפעילה אימפריית נדל"ן ושירותים, אלא הפכה לגורם משפיע במרכז המערכת הפוליטית האמריקאית.


                                     משפחת טראמפ עם חבר. קרדיט: רשתות חברתיות

דונלד ג'ון טראמפ

דונלד טראמפ נולד ב־14 ביוני 1946 בקווינס, ניו יורק. בנו של פרד טראמפ, יזם נדל"ן מצליח, דונלד המשיך את דרכו ונכנס לעולם הנדל"ן בשנות ה-70. הוא ביסס את עצמו כאחד מאנשי העסקים המזוהים ביותר בארצות הברית, ובנה מותג סביב שמו שכלל מגדלים, בתי מלון, קורסי גולף ותכניות טלוויזיה. טראמפ בלט בזכות סגנון התבטאות ישיר, ניהול מו"מ אגרסיבי ושימוש תקשורתי חכם, בין היתר דרך תוכנית הריאליטי "המתמחה", שסללה את דרכו ללב המיינסטרים האמריקאי. עסקיו תמיד עוררו עניין ציבורי בשל השילוב בין פעילות עסקית, מיתוג אישי ופוליטיקה. ב-2016 נבחר לנשיא ה־45 של ארצות הברית, כשהוא חסר רקע פוליטי קודם. תקופת כהונתו הראשונה התאפיינה במחלוקות, רפורמות חדות ומדיניות חוץ תקיפה. בינואר 2025, החל טראמפ את כהונתו השנייה כנשיא ה-47 של ארה"ב, והותיר את פעילות Trump Organization בידי בניו.

משפחת טראמפ, על כל בניה ובנותיה, מובילה כיום קבוצת חברות ובעלי עסקים שמכסה נדל״ן, מותגים, השקעות קריפטו ותשתיות גלובליות. 

איוונקה טראמפ

איבנקה מרי טראמפ, בתו השנייה של דונלד טראמפ מאשתו הראשונה איוונה טראמפ, נולדה ב-1981 וגדלה באווירה עסקית־תקשורתית אינטנסיבית, התחנכה בבית הספר היוקרתי צ'אפין במנהטן, ובהמשך בפנימייה צ'ואט רוזמרי הול. היא למדה באוניברסיטת ג'ורג'טאון ובהמשך סיימה תואר ראשון בכלכלה באוניברסיטת פנסילבניה, בדומה לאביה. הקריירה שלה משלבת מספר מעגלים מרכזיים: אופנה, נדל"ן, יזמות ופוליטיקה. בתחילת שנות ה-2000, איבנקה פרצה לתודעה כדוגמנית בינלאומית, אך במהרה עזבה את התחום והצטרפה לעסקי המשפחה. 

היא שימשה כסגנית נשיא לפיתוח ומיזמים ב-Trump Organization, והובילה יוזמות בתחומי נדל"ן יוקרה, מלונאות, ושיתופי פעולה אסטרטגיים. במקביל, הקימה מותג עצמאי של קו מוצרי אופנה ואקססוריז תחת שמה, אשר נמכר ברשתות גדולות אך נסגר בסופו של דבר בעקבות לחצים פוליטיים וצרכניים. במהלך קמפיין הבחירות של 2016, הפכה לדמות מרכזית ומתווכת בין טראמפ לבין הציבור הרחב, בעיקר בקרב נשים ומצביעים מתונים. 

לאחר כניסתו של אביה לבית הלבן, מונתה ליועצת נשיאותית בכירה, ללא שכר, וניהלה תחומי מדיניות שעסקו בהעצמת נשים, קידום כלכלה חדשנית, הורות תומכת תעסוקה, ויחסי עבודה מודרניים. איבנקה נחשבת לשחקנית מפתח בהשגת תמיכה של בוחרים מהמעמד הבינוני והעירוני. היא נשואה לג'ארד קושנר, יזם נדל"ן ובנו של איל העסקים צ'ארלס קושנר. השניים נחשבים לצמד חזק במעגל הקרוב של דונלד טראמפ. יש להם שלושה ילדים: ערבלה, ג'וזף ותיאודור.