מניית אפירם טסה: תוצאות חזקות ורווחיות באופק
Affirm אחת המניות הטרנדיות בוול סטריט מדווחת על רווחים בשעה שהאנליסטים ציפו להפסדים; לאן היא הולכת מכאן?
מניית אפירם, Affirm -1.02% חברת 'קנה עכשיו, שלם אחר כך (BNPL), מזנקת ב-15% במסחר שאחרי הסגירה. עם רווחים מפתיעים וצפי לרווחיות כבר השנה, אפרים מוכיחה שהיא הרבה יותר מטרנד חולף. אבל היא עדיין צריכה להוכיח שהיא מגיעה
לרווח בשורה התפעולית והתחתונה. הזינוק המניה ל-70.9 דולר מבטא שווי של כ-21 מיליארד דולר.
דוחות מפתיעים לטובה
אפירם רשמה ברבעון השני של 2025 רווח של 23 סנט למניה, בזמן שהאנליסטים ציפו להפסד של 16 סנט. ההכנסות עמדו על 866 מיליון דולר – הרבה מעל התחזיות שעמדו על 807 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד החברה רשמה הפסד של 54 סנט למניה עם הכנסות של 591 מיליון דולר.
היקף הרכישות הכולל שעבר דרך הפלטפורמה (GMV) הגיע ל-10.1 מיליארד דולר, לעומת תחזיות ל-9.64 מיליארד דולר. זה זינוק מרשים מה-7.5 מיליארד דולר שנרשמו בשנה שעברה.
המנכ"ל אופטימי
מקס לבצ'ין, מנכ"ל החברה, אמר למשקיעים: "אנחנו חמישה חודשים מהמטרה להפוך את אפרים לרווחית תפעולית, אבל האמת? אנחנו כמעט שם כבר עכשיו". החברה דיווחה על הפסד תפעולי של 4.3 מיליון דולר בלבד – ירידה חדה מההפסד של 172 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- זאת המניה הכי חמה היום בוול סטריט - מזנקת 25%, מה הסיבה?
- אחרי 440% - MP מתממשת; הפסיקה למכור לסין סחורה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צפי חיובי להמשך
אפירם עדכנה גם את התחזיות שלה: היא צופה שהיקף העסקאות הכולל ינוע בין 34.74 ל-35.34 מיליארד דולר ב-2025, בעוד האנליסטים ציפו ל-34.95 מיליארד דולר.
שאלות ותשובות על אפרים והמניה
מי זו אפירם?
אפירם היא חברה בתחום ה'קנה עכשיו, שלם אחר כך' (BNPL), שמאפשרת ללקוחות לבצע רכישות עכשיו ולשלם עליהן בתשלומים מאוחרים – בלי ריביות או עם ריביות נמוכות יחסית. היא פופולרית בעיקר בקרב קהל צעיר שמעדיף להימנע מכרטיסי אשראי מסורתיים. חשוב להדגיש כי אין דבר כזה בלי ריביות, המוכר מגלם בתמחור את הריביות בפנים וזה גם מה שמאפשר רווח לאפרים.
איך המודל העסקי שלה עובד?
החברה גובה עמלות מהמוכרים על כל עסקה שמתבצעת דרך הפלטפורמה שלה. במקרים מסוימים, היא גם גובה ריביות על תשלומים דחויים, אבל המודל מבוסס בעיקר על עמלות מסוחרים.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי...
למה המניה עלתה כל כך חזק?
בגלל שהחברה עקפה את התחזיות – גם ברווח וגם בהכנסות. בנוסף, הירידה בהפסד התפעולי והצפי לרווחיות תפעולית כבר השנה גרמו למשקיעים להתלהב.
מה הסיכונים בהשקעה באפרים?
כמו כל חברת אשראי, אפירם תלויה ביכולת של הלקוחות להחזיר את התשלומים. בתקופות של משבר כלכלי או אבטלה גבוהה, שיעור חדלות הפירעון יכול לעלות. בנוסף, יש לה תחרות קשה מצד חברות כמו אפל פיי, קלרנה ואחרות.
האם היא רק פלטפורמה לאשראי?
לא. אפירם מתפתחת לכיוונים נוספים, כולל שיתופי פעולה עם רשתות גדולות, אפליקציות לניהול פיננסי אישי, ועוד. היא מנסה להפוך לפלטפורמה פיננסית מקיפה, ולא רק שירות BNPL.
איך משפיע עליה מצב הכלכלה?
במצב של אינפלציה גבוהה או ריבית עולה, ייתכן שהביקוש לשירותים שלה יקטן, כי אנשים יהססו לקחת התחייבויות נוספות. מצד שני, בתקופות כאלה יש דווקא ביקוש למודלים גמישים כמו שלה.
האם היא רווחית?
עדיין לא, אבל היא קרובה מאוד לשם. הדוחות האחרונים מראים שהיא כנראה בדרך להפוך לרווחית תפעולית.
מה עם הצמיחה?
החברה צומחת בקצב מרשים. היקף העסקאות שלה עלה ב-34% בשנה האחרונה, והיא ממשיכה להתרחב לשווקים חדשים וליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים.
- 1.תמשיך לעלות (ל"ת)אנונימי 07/02/2025 12:06הגב לתגובה זו
- אנונימי 07/02/2025 16:45הגב לתגובה זוקונים בלי כסף בכיס.הם יפלו.כבר פאגיהpgy עדיפה

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם
אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר.
סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".
קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.
סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.
המחיר של טסלה יורד באירופה - האם זה יגיע לישראל
על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה
בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1% באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.
הדגם החדש מתומחר כעת ב־37,970 אירו בגרמניה (כ-44,300 דולר), כ-32,700 דולר בנורבגיה וכ-47,800 דולר בשבדיה. בארה"ב נמכר ה-Standard מאז אוקטובר ב-36,990 דולר. בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על כמעט 66,000 דולר (213,341 שקל). הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ, כדי לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.
עם זאת, הדגם מצויד בסוללה קטנה יותר ולכן מציע טווח וביצועים נמוכים בהשוואה לגרסאות ה-Long Range וה-Performance. בתוך תא הנוסעים הוסרו מאפייני הפרימיום של מערכת השמע, והיא עם פחות רמקולים. בנוסף, גימורי הפנים פשוטים יותר, כולל העדר תאורת אווירה וחומרים יוקרתיים. גם המושבים והריפודים מגיעים בגרסה בסיסית יותר. מבחוץ, החישוקים והגלגלים הם בגרסה פשוטה וקטנה יותר, ומראות הצד אינן מתקפלות או מתכווננות חשמלית כפי שקיים בדגמים המאובזרים.
בנוסף, חלק מהיכולות המתקדמות של מערכות הנהיגה האוטונומיות, כמו Autosteer ותכונות חבילת הפרימיום, אינן
כלולות. כל אלו יחד מרכיבים גרסה בסיסית, שמעניקה את חוויית טסלה במחיר נמוך יותר, אך עם פחות פיצ’רים ונוחות.
- מייקל ברי בחזית נוספת: “השווי של טסלה מנותק מהמציאות"
- "לפעמים אני חושב מה לא בסדר איתי" - אילון מאסק על השימוש באות X ועל החזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר השנה. מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים
רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.
