יש לכם כמה מיליוני דולרים? השלט של SANYO יוצא מכיכר פיקדילי בלונדון

לא בכל יום נופלת ההזדמנות להפוך לחלק בלתי נפרד מהנוף האורבני של בירת הממלכה המאוחדת. אחרי 33 שנים המותג היפני מוותר על מיקומו האסטרטגי
משה בנימין | (2)

לאחר 33 שנה ויש שיאמרו 20 שנה מאוחר מדי לאחר ימי הזוהר שלה בשנות ה-80, החליטה חברת האלקטרוניקה היפנית SANYO לפנות את אחד משטחי הפרסום היותר ידועים בעולם - בכיכר הפיקדילי בלונדון. שלט הפרסום של SANYO הוא השארית האחרונה של שטחי הפרסום בכיכר שעוד מואר בתאורת ניאון, להבדיל משאר 5 השלטים שעשו כבר את השדרוג לתאורת LED. בשנת 2010 חידשה TDK, אף היא מעידן ימי הזוהר של SANYO בשנת ה-80, את השלט שלה שהיה מואר גם הוא על ידי ניאון. הפעם האחרונה בה היו חילופי מותגים בכיכר פיקדילי הייתה ב-1994 כאשר סמסונג החליפה את פנסוניק, זאת לאחר ש-TDK לקחה את מקומה של KODAK ב-1990. השלט הראשון של SANYO עלה ב-1978. קוקה-קולה היא כנראה המותג הוותיק ביותר בכיכר ונמצאת שם עוד מ-1955. השלט של מקדונלד הצטרף לחבורה המכובדת בתחילת שנות ה-80. על-פי דיווחי החברה ששבעלותה נמצאים שטחי הפרסום בכיכר פיקדילי, החשיפה לשלטים מגיעה ל-56 מיליון איש מידי שנה. מתוכם מדובר ב-34 מיליון הולכי רגל וכל השאר בכלי תחבורה. במהלך 100 השנים האחרונות הוצגו בכיכר פיקדילי כ-50 מותגי על שונים, בהם BP, קרלסברג, פוסטרס, גינס, קודאר, נס-קפה, שוופס, פולקסוואגן ועוד. שלטי הניאון בתחילת דרכם בכיכר היו אלו שהפכו את הכיכר לאחת המפורסמות בעולם וליעד תיירותי בעיקר לאלו שרוצים להצטלם באתר הפופולרי. הכיכר זכתה לאינספור סצינות בסדרות טלוויזיה וסרטים מובילים מה שמקנה למותגים המופיעים בה פרסום עקיף שהופך את המיקום למשתלם הרבה יותר.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ברור :) (ל"ת)
    גבי 16/02/2011 13:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה קיר של גבי לביא לא? :-) (ל"ת)
    רוני 15/02/2011 14:12
    הגב לתגובה זו