אלי גידור בכנס 'סטטוס לשיווק 2011': "יש יתרון לגודל, אנחנו לא קמים כל בוקר ובודקים את המחירים ברשת לידנו"
כנס 'סטטוס לשיווק 2011' בשיתוף 'המסלול האקדמי המכללה למינהל' ואתר ICE יצא הבוקר לדרך. הפאנל הראשון בכנס אירח את אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל, טלי אורן, סמנכ"ל שיווק חוגלה-קימברלי, רחל בן צבי-זיו, מנכ"לית מוטו תקשורת, ערן יסעור, עורך ראשי פורום השיווק וענת נטיב סמנכ"לית שיווק ניו-פארם כאשר כותרת הדיון היא 'ריבוי מותגים בעולם רווי מותגים'. את הפאנל הנחה אורי רודריגז, העורך הראשי באתר ICE.
אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל התייחס בפאנל למהלך האחרון (לפני יומיים) במסגרתו ביצעה הרשת כינוס מותגים ואמר: "בשופרסל היו מעל 10 מותגים שונים. ב-2005 השקנו אסטרטגיה חדשה תחת מותג העל שופרסל ונותרנו עם 3 מותגים: 'שלי', 'ביג' ו'דיל'. בהמשך נוספו שופרסל ישיר ושופרסל אקספרס, בסה"כ 5 מותגים הפועלים תחת מטריית השופרסל וביניהם מאחד מועדון הלקוחות. הגישה שלנו אומרת Share of wallet, לפיה הצרכנים שלנו יחלקו את הקניות שלהם בין המותגים השונים תחת מטריית שופרסל".
"אתמול בבוקר עשינו מהלך נוסף. גילינו שיש לנו מותג אחד חזק ומאוד אהוד - 'שופרסל דיל'. המרנו 30 חנויות של 'ביג' ל'דיל' ובאמת אחרי הרבה מאוד סקרים החלטנו לאחד 2 מותגים לאחד. לא מתוך חולשה אלא מתוך חוזק".
במקביל למהלך כינוס המותגים יצאה שופרסל במבצע רחב היקף, במסגרתו 'חתכה' את מחירם של עשרות מוצרים שונים ל-4.99 שקלים. מנחה הפאנל אורי רודריגז הפנה לגידור שאלה בנושא בהתייחס לתגובת הנגד של רשת השיווק 'רמי לוי'.
ראינו את רמי לוי מגיב למהלך הורדת המחירים בשופרסל - אתם הולכים לשם, למלחמת מחירים מול רשתות כמו רמי לוי?
"מלחמת מחירים זה לא דבר שחדש לנו. אנו בהחלט מקיימים אסטרטגיית מחירים שבה הכסף של הצרכן קונה יותר. אנחנו מנצלים את היתרון לגודל ולא קמים כל בוקר ובודקים איזה מחיר הציעו ברשת שלידנו".
ענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ניו-פארם: "אני באמת מאמינה שקשר בין ספק ורשת בעבודה מתוכננת יכולה לשאת תוצאות. כולנו בסוף עושים את אותו הדבר ברשתות ואין סיבה שזה יהיה כך. לא מחייב שבאותה נקודת זמן בכל החנויות יהיו כל הדיאודורנטים תחת אותו המבצע".
בהתייחס למועדוני הלקוחות ברשתות השיווק אמר גידור: "יש בשופרסל כעת 400 אלף מחזיקי כרטיס אשראי של הרשת, מספר שהוא לא פחות טוב ואולי יותר מחברות אשראי רגילות. הכרטיס הופך להיות כרטיס זיהוי לכל דבר וחוסך מהצרכן את הצורך בכרטיסים נוספים בקו הקופות. הדיוור הישיר מול הלקוחות, לדוגמה בסיס לקוחות של מועדון הוא תהליך יקר מאוד. הצורך במסר מפולח לפי קהל היעד מייקר מאוד את הפעילות, הרבה יותר מפרסום מודעה. עם זאת מדובר לדעתי בדרך הטובה ביותר לייצר נאמנות אמיתית בקרב הלקוחות המגיבים בחיוב לפנייה.
בהתייחס לחזית שנפתחה בשנים האחרונות בין המותג הפרטי ברשתות השיווק לבין המותג הידועים אומר גידור: "שאף אחד לא ישלה את עצמו - מותג פרטי הוא קודם כל איכות ואז מחיר. אם לא תהיה לו איכות הוא לא יחזיק מעמד. מה שקורה רגע הוא מאבק של בעלי המותגים שמנסים להסביר את סגולות המותג ומה יותר טוב במותג הידוע מול המותג הפרטי, ומדובר במשימה לא קלה בכלל".