אלי גידור בכנס 'סטטוס לשיווק 2011': "יש יתרון לגודל, אנחנו לא קמים כל בוקר ובודקים את המחירים ברשת לידנו"
כנס 'סטטוס לשיווק 2011' בשיתוף 'המסלול האקדמי המכללה למינהל' ואתר ICE יצא הבוקר לדרך. הפאנל הראשון בכנס אירח את אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל, טלי אורן, סמנכ"ל שיווק חוגלה-קימברלי, רחל בן צבי-זיו, מנכ"לית מוטו תקשורת, ערן יסעור, עורך ראשי פורום השיווק וענת נטיב סמנכ"לית שיווק ניו-פארם כאשר כותרת הדיון היא 'ריבוי מותגים בעולם רווי מותגים'. את הפאנל הנחה אורי רודריגז, העורך הראשי באתר ICE.
אלי גידור, סמנכ"ל סחר ושיווק שופרסל התייחס בפאנל למהלך האחרון (לפני יומיים) במסגרתו ביצעה הרשת כינוס מותגים ואמר: "בשופרסל היו מעל 10 מותגים שונים. ב-2005 השקנו אסטרטגיה חדשה תחת מותג העל שופרסל ונותרנו עם 3 מותגים: 'שלי', 'ביג' ו'דיל'. בהמשך נוספו שופרסל ישיר ושופרסל אקספרס, בסה"כ 5 מותגים הפועלים תחת מטריית השופרסל וביניהם מאחד מועדון הלקוחות. הגישה שלנו אומרת Share of wallet, לפיה הצרכנים שלנו יחלקו את הקניות שלהם בין המותגים השונים תחת מטריית שופרסל".
"אתמול בבוקר עשינו מהלך נוסף. גילינו שיש לנו מותג אחד חזק ומאוד אהוד - 'שופרסל דיל'. המרנו 30 חנויות של 'ביג' ל'דיל' ובאמת אחרי הרבה מאוד סקרים החלטנו לאחד 2 מותגים לאחד. לא מתוך חולשה אלא מתוך חוזק".
במקביל למהלך כינוס המותגים יצאה שופרסל במבצע רחב היקף, במסגרתו 'חתכה' את מחירם של עשרות מוצרים שונים ל-4.99 שקלים. מנחה הפאנל אורי רודריגז הפנה לגידור שאלה בנושא בהתייחס לתגובת הנגד של רשת השיווק 'רמי לוי'.
ראינו את רמי לוי מגיב למהלך הורדת המחירים בשופרסל - אתם הולכים לשם, למלחמת מחירים מול רשתות כמו רמי לוי?
"מלחמת מחירים זה לא דבר שחדש לנו. אנו בהחלט מקיימים אסטרטגיית מחירים שבה הכסף של הצרכן קונה יותר. אנחנו מנצלים את היתרון לגודל ולא קמים כל בוקר ובודקים איזה מחיר הציעו ברשת שלידנו".
ענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ניו-פארם: "אני באמת מאמינה שקשר בין ספק ורשת בעבודה מתוכננת יכולה לשאת תוצאות. כולנו בסוף עושים את אותו הדבר ברשתות ואין סיבה שזה יהיה כך. לא מחייב שבאותה נקודת זמן בכל החנויות יהיו כל הדיאודורנטים תחת אותו המבצע".
בהתייחס למועדוני הלקוחות ברשתות השיווק אמר גידור: "יש בשופרסל כעת 400 אלף מחזיקי כרטיס אשראי של הרשת, מספר שהוא לא פחות טוב ואולי יותר מחברות אשראי רגילות. הכרטיס הופך להיות כרטיס זיהוי לכל דבר וחוסך מהצרכן את הצורך בכרטיסים נוספים בקו הקופות. הדיוור הישיר מול הלקוחות, לדוגמה בסיס לקוחות של מועדון הוא תהליך יקר מאוד. הצורך במסר מפולח לפי קהל היעד מייקר מאוד את הפעילות, הרבה יותר מפרסום מודעה. עם זאת מדובר לדעתי בדרך הטובה ביותר לייצר נאמנות אמיתית בקרב הלקוחות המגיבים בחיוב לפנייה.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.