TOP5

TOP5 לסיכום שנת 2010: המהלך של השנה, המותג האנושי ומי הכי נדנד לנו

ספרנו 17 מקבצים למדור בשיתוף אייס וראובני-פרידן. וכעת: דירוג העשירייה, מהטיזר של השנה עד הרעיון הגדול ביותר שלא מתאים למותג שהגה אותו
משה בנימין | (1)

מקבץ TOP5 לסיכום שנת 2010. לאחר 17 מקבצים שבועיים של ה-TOP5, אייס וראובני-פרידן בוחרים את עשר הפרסומות המובילות מתוך כל המקבצים לפי קטגוריות. מהמהלך של השנה (דומינוס) ועד לפרסומת הכי מעצבנת של גוגל.

לכל מקבצי TOP5 הקודמים לחצו כאן להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוקלחצו כאן להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוקלחצו כאן

1.מהלך השנה: דומינוס' פיצה

בשנה האחרונה החלה פיצה דומינוס במהלך שאמור להחזיר אותה לעמדת מובילות בקרב מותגי הפיצה בארה"ב. מה שהחל בהכרזה אמיצה של הנהלת המותג על כך שהמתכון הנוכחי של הפיצה הוא "לא הכי טעים" וכי הם מתכוונים להשיק מתכון חדש ומוצלח, המשיך במהלך בו הם "לוכדים" לקוחות פוטנציאליים ומחזירים אותם בתשובה:

בהמשך יצאה החברה בצעד לא שיגרתי ונועז, שחושף את כל האמת מאחורי צילומי המזון לפרסומות. את התהליך הארוך והמייגע שנדרש ע"מ לייצר "Food Appeal" והצהירה שמעתה כל הצילומים בפרסומיה יהיו אותנטיים ואמיתיים.

היא אף פתחה לצורך כך אתר ייעודי אשר מזמין את הלקוחות להצטרף לתחרות צילומי פיצה, שהצילומים הזוכים בה יככבו במודעות של המותג ויזכו את הצלמים ב- 500$

אבל בזה לא הסתיים המסע... דומינוס בדקה את התפיסות לגבי חומרי הגלם שרשתות המזון משתמשות בהן, מסתבר שהמצב לא משהו. אז כדי להוכיח שדומינוס משתמשת בחומרים האיכותיים ביותר ובגבינה אמיתית הם הסיעו את ההצרכנים לקבוצת המיקוד בעיניים קשורות ותראו מה קרה שם...חבל שלא כל קבוצות המיקוד מתבצעות כך :-)

2. מותג השנה: דיזל

אין ספק שזו היתה שנה מוצלחת ל- Diesel, שהתחילה בהשקת קונספט חדש - "BE STUPID", במסגרתו היא מעודדת את לקוחותיה להיות טיפשים וזאת מתוך תפיסת עולם ש"טיפש" נהנה יותר מהחיים וחווה חוויות מרגשות ומעניינות יותר מ"החכם". קבלו את הפילוסופיה המלאה מאחורי הקונספט:

כחלק מהפעילות, המשיכה Diesel לחזק את תפיסת העולם שלה דרך השקה של פסטיבל מוסיקה שבמסגרתו הוכרז על מותו של "העולם הדיגיטאלי" ליום אחד. המותג קרא לכולם לצאת, לחוות וליהנות מהעולם האמיתי שבחוץ תחת האמירה "SMART IS DIGITAL, BE STUPID".

בהמשך השנה השיק המותג קמפיין חדש לליין הסניקרס בו השאיר את הזירה הספורטיבית לנייקי ואדידס והלך על מיצוב חצוף ברוח המותג, הקונספט ברור ומדבר בעד עצמו: "Not made for running. Great for kicking asses"

וכמו שכל מותג גדול יודע, אם יש לך משהו טוב ביד אז לך אם זה עד הסוף בכל הכוח. וזה בדיוק מה שהם עשו בסרט החדש שהוא גרסת האקסטרים לקונספט וגם הפעם נוקט המותג, כהרגלו, בגישה ביקורתית ובועט בכל מה שמחורבן בחיים ב - ASSLAND... הסרט לא מומלץ לבעלי קיבה רגישה

וכאילו כל זה לא הספיק, אז קבלו שיתוף פעולה מדליק ביותר עם פיאט, להשקתה של גירסא מוגבלת לפיאט 500. שיתופי פעולה בין מותגים הפכו לתופעה שכיחה בעולם השיווק וזכו לכינוי BRANDED BRAND (מותג ממותג), בקמפיין פיאט מאמצת את האופי של דיזל ונוקטת באמירה נוקבת על עולם הרשתות החברתיות בכלל ופייסבוק בפרט. בעוד שיותר ויותר אנשים "נתקעים" בעולם הוירטואלי, פיאט קוראת לכולנו להתנתק ולחוות את החיים האמיתיים.

לצפייה בכל 12 הסרטים בסדרה

3.המותג האנושי של השנה: ליידי גאגה

חברים מדובר בתופעה, אפשר לאהוב אותה או לשנוא אותה אבל אי אפשר להישאר אדישים אליה. היא מדהימה את העולם פעם אחר פעם וממשיכה לקעקע את מעמדה כמותג פופ סנסציוני ומלא השראה שחי בכל מדיה אפשרית ועושה עבודת 360 אמיתית. אז איך עושים את זה? איך בונים מותג אנושי? קבלו את חמשת הכללים שלה.

4.המלחמה השיווקית של השנה: אקס מול אולד ספייס

לפני מספר שנים הגיח לו לעולם מותג נועז שפנה לפלח של נערים צעירים ומיצב את עצמו כ"מסייע" האולטימטיבי בפעולת החיזור. ניחשתם נכון מדובר ב AXE. המותג הפך להצלחה והתחיל להתרחב מקטגוריית הדאודורנטים לסבון נוזלי, עזרי רחצה וכו'. בכל אחת מהקטגוריות הללו המותג הצליח להביא את הטוויסט הייחודי שלו תוך כדי שמירה על סיפור פשוט והדגשת תפקידו בחיים של קהל הצרכנים.

ההצלחה של AXE גרמה למתחרה OLD SPICE, הוותיק והמיושן, להתעורר ולצאת במהלך שנחשב לאחד הקאמבקים המרשימים של השנים האחרונות. מדובר במהלך מבריק שמיצב את המותג כמי שהופך כל גבר ל"מושלם" וזכה לאינספור תשבחות וחיקויים.

ההצלחה של Old Spice לא חמקה מ- AXE והיא החליטה לא להישאר חייבת... תראו את התגובה בשילוט חוצות בקנדה:

5.טיזר השנה: אופרה ווינפרי

בעל הבית השתגע!!! מה לא נאמר כבר על אופרה ווינפרי, מדובר באחת הדמויות הטלוויזיוניות העוצמתיות והמשפיעות ביותר. השבוע אופרה עושה זאת שוב, ובגדול. שיתוף פעולה עם פולקסוואגן לרגל השקת הדור הבא של החיפושית במסגרתו חילקה אופרה (בפעם השנייה, יש לציין) בתוכניתה 275 מכוניות לקהל המעריצות הצווחני שהגיע לצילומים של עוד תוכנית רגילה וזכה להפתעה מטורפת. קבלו מפגן חסר תקדים של היסטריה בשידור חי, אין ספק שמדובר בטיזר חזק ומטריד...

6.הרעיון הגדול שהכי לא מתאים למותג שעשה אותו: סובארו

סובארו משיקה קמפיין חדש ומפתיע לדגם הלגאסי (או ה- B4 בעברית) , במקום לשים בפרונט את הרכב החדש הם בנו קמפיין 360 שלם למותג אחר בשם Mediocrity. מדובר בפרודיה על פרסומות הרכב שכולנו מכירים, בהם כל רכב 1600 אוטומט מוצג כסוג של פנטזיה מוטורית, לאורך כל הקמפיין אין רמז לזהות המפרסם האמיתי ורק כשנכנסים לאתר הפיקטיבי נחשפים לתגלית הגדולה (ולדעתנו, הקצת מאכזבת) שמציעה לנו חוויה אמיתית ומרגשת...

7.האינגייג'מנט של השנה: אסיקס

בעולם הספורט, כאשר יש לך קהל של אוהדים או מעודדים, הרבה יותר קל לך לעמוד באתגר ולהתעלות על עצמך. לתובנה הזאת יש משמעות מכרעת במיוחד כאשר מדובר בריצת מרתון אחד האתגרים הפיזיים היותר קשים. תראו איך המותג Asics מנפו את התובנה הזאת ובעזרת שימוש מתוחכם בטכנולוגיה נתנו לרצי המרתון של ניו יורק BOOST של אנרגיה.

8.החשיפה של השנה: נייקי

למותגים רבים יש סוד, דבר מסוים שיוצר סיפור מותגי מסקרן ומעניין, כולנו שמענו על הנוסחא הסודית של קוקה קולה שרק שלושה אנשים בעולם מכירים... NIKE כמותג הספורט המוביל בעולם מצטיידת מדי שנה בספורטאים המובילים בעולם כפרזנטורים, בעזרתם היא משמרת את רוח המותג, את תחושת הווינריות שכולנו כבר מזהים איתה באופן מוחלט. אבל חשבתם פעם על מה באמת משלמת NIKE מיליונים לפרזנטורים שלה? כעת הסוד נחשף..

9.הדה-ז'וו של השנה: פולקסוואגן

פולקסוואגן מאמינה ש- FUN יכול להשפיע עלינו ולשנות הרגלים. תובנה פשוטה וגאונית, לפי התיאוריה שלה דבר פשוט כמו כיף יכול לשנות התנהגות של אנשים כלפי עצמם, הסביבה או כל דבר אחר, והשינוי הוא שינוי לטובה. כדי להוכיח את זה הם ביצעו מס' ניסויים שבהחלט מבססים את התיאוריה:

10.הנודניק של השנה: גוגל

עם GOOGLE MOBILE תוכלו לקבל פרטים על כל דבר שתרצו ונמצא באזור שלכם מבלי לציין את מיקומכם, רק תגידו והמכשיר כבר יעשה את השאר, לדוגמא אם בא לכם פיצה, פשוט תגידו פיצה...כדאי לראות עד הסוף

ניהול הפרויקט על-ידי יהב דרייזין, מנהל האסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אביב 01/01/2011 12:55
    הגב לתגובה זו
    חייבים לטפל בטעינה של העמוד, מאוד מעצבן!!