פלאפון מסמנת נקודת ציון: "הדבר הבא הוא הניווט הסלולרי - השוק יכפיל את עצמו ב-2008"

פלאפון מודיעה היום (א') על השקת השירות החדש של ניווט תלת מימד בסלולר בממשק אינטרנט, במחיר חודשי של 19.9 שקל. גיא באומן, סמנכ"ל התוכן: "כיום מנווטים כ-200 אלף מנויים לעומת 35 אלף בינואר 2007"
משה בנימין |

במסיבת עיתונאים שערכה היום (א') חברת פלאפון הודיעה החברה על השקת השירות החדש - ניווט סלולרי בתלת מימד. החדשה המשמעותית היא הבחירה של פלאפון בניווט הסלולרי כמנוע הצמיחה האסטרטגי לשנים הקרובות.

שירות הניווט הסלולרי, אשר יושק לראשונה במכשיר ה- Motorola V9, מציג את מסלול הנסיעה ממעוף הציפור, כולל שילוט מלא של רחובות תוך התחשבות בעומסי תנועה. בנוסף, מאפשר הניווט התלת מימדי לראות את הצעד הבא במסלול בצורה נוחה.

650 אלף מנווטים סלולריים בשנת 2008

מפלאפון מעריכים, כי "בשנת 2008 שוק הניווט הסלולרי בשראל כמעט ויכפיל עצמו וימנה כ- 650 אלף מנויים מנווטים לעומת כ- 350 אלף כיום". נתונים נוספים שנמסרו דיברו על "צמיחה בקצב של מעל 55% בפלאפונים המאפשרים ניווט סלולרי".

גיא באומן, סמנכ"ל התוכן והמוצרים בפלאפון: "אנו מאמינים שהדבר הבא הוא הניווט הסלולרי. למרות שהניווט עדיין בחיתוליו בעולם, ישראל מתקדמת ברמה עולמית כאשר שיעורי הצמיחה אצלנו הם במאות אחוזים".

מסך הנוויגטור של פלאפון

19.9 לשימוש בלתי מוגבל בניווט הסלולרי

ברמת התחרות מול השחקנים הסלולריים האחרים אומרים בפלאפון שהיתרון שלהם טמון במס' דברים; "השימוש באותו מכשיר דור 3 הקיים ברשות הלקוח; העובדה שאין צורך בשימוש בציוד נוסף; התעדכנות מהירה של המפות.

המחיר של השירות החדש הוא 19.9 למנוי חודשי המקנה למנוי שימוש בלתי מוגבל בשירות הניווט הסלולרי. המגבלות הקיימות כרגע הן בשפות, דהיינו: אין אפשרות שימוש ברוסית ו/או ערבית.

מה משותף לארומה ולכותל המערבי?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).