פלאפון מסמנת נקודת ציון: "הדבר הבא הוא הניווט הסלולרי - השוק יכפיל את עצמו ב-2008"
במסיבת עיתונאים שערכה היום (א') חברת פלאפון הודיעה החברה על השקת השירות החדש - ניווט סלולרי בתלת מימד. החדשה המשמעותית היא הבחירה של פלאפון בניווט הסלולרי כמנוע הצמיחה האסטרטגי לשנים הקרובות.
שירות הניווט הסלולרי, אשר יושק לראשונה במכשיר ה- Motorola V9, מציג את מסלול הנסיעה ממעוף הציפור, כולל שילוט מלא של רחובות תוך התחשבות בעומסי תנועה. בנוסף, מאפשר הניווט התלת מימדי לראות את הצעד הבא במסלול בצורה נוחה.
650 אלף מנווטים סלולריים בשנת 2008
מפלאפון מעריכים, כי "בשנת 2008 שוק הניווט הסלולרי בשראל כמעט ויכפיל עצמו וימנה כ- 650 אלף מנויים מנווטים לעומת כ- 350 אלף כיום". נתונים נוספים שנמסרו דיברו על "צמיחה בקצב של מעל 55% בפלאפונים המאפשרים ניווט סלולרי".
גיא באומן, סמנכ"ל התוכן והמוצרים בפלאפון: "אנו מאמינים שהדבר הבא הוא הניווט הסלולרי. למרות שהניווט עדיין בחיתוליו בעולם, ישראל מתקדמת ברמה עולמית כאשר שיעורי הצמיחה אצלנו הם במאות אחוזים".
19.9 לשימוש בלתי מוגבל בניווט הסלולרי
ברמת התחרות מול השחקנים הסלולריים האחרים אומרים בפלאפון שהיתרון שלהם טמון במס' דברים; "השימוש באותו מכשיר דור 3 הקיים ברשות הלקוח; העובדה שאין צורך בשימוש בציוד נוסף; התעדכנות מהירה של המפות.
המחיר של השירות החדש הוא 19.9 למנוי חודשי המקנה למנוי שימוש בלתי מוגבל בשירות הניווט הסלולרי. המגבלות הקיימות כרגע הן בשפות, דהיינו: אין אפשרות שימוש ברוסית ו/או ערבית.
מה משותף לארומה ולכותל המערבי?
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
