האם אתם יודעים היכן הרכב שלכם מבוטח? לא בטוח
21% מהנרשמים לשירות של קבלת הצעה לביטוח רכב, אינם יודעים באיזו חברה הם מבוטחים. כך עולה מניתוח נתוני הנרשמים של האתר לצרכנות פיננסית SmartMoney. הנתונים מבוססים על לקוחות שנרשמו לשירות באתר המאפשר לקבל הצעות לביטוח רכב.
גבי בן עמי, מנכ"ל בסט רייט, החברה שמפעילה את אתר SmartMoney, אומר כי נתונים אלה מעידים, כי רבים מבין המבוטחים באמצעות סוכני ביטוח אינם זוכרים או מודעים לשם החברה שבה נרכשה עבורם פוליסת הביטוח על ידי הסוכן.
עוד עולה מהנתונים, כי 16% מהנרשמים לשירות של קבלת הצעות לביטוח רכב הינם מבוטחים בחברות ביטוח שפועלות באופן ישיר (לא באמצעות סוכנים).
83% מהנרשמים באתר הצהירו כי לא הגישו תביעות כנגד חברות הביטוח בשלוש השנים האחרונות, ל-12% מהם הייתה תביעה אחת ולכל השאר היו שתי תביעות ומעלה.
בנוסף, הנתונים מראים כי יצרן הרכב הפופולארי ביותר בקרב מבקשי הצעות לביטוח רכב, הוא מאזדה. במקום השני מדורג יונדאי ואחריו: פיאט, סובארו, טויוטה, פולקסוואגן, רנו, פיג'ו ומיצובישי.
נתון נוסף שעולה מהמחקר של האתר הוא ש- 87% מהמתעניינים בביטוח רכב, מעוניינים בביטוח חובה ומקיף לעומת 21% שמעוניינים בביטוח חובה וצד ג, 19% שמעוניינים בביטוח מקיף ואחוזים בודדים שמעוניינים בביטוח חובה בלבד.
גבי בן-עמי הוסיף: "מערכת הרישום המאפשרת קבלת הצעות לביטוח רכב היא בין הפופולאריות באתר. בקרוב תושק מערכת לחסכונות ופיקדונות, מערכת לרכישת רכב מחברות ליסינג ומערכת למסחר בשוק ההון".
- 3.אלי 12/09/2019 09:41הגב לתגובה זועיזרו לי לאתר
- 2.ביטוח רכב (ל"ת)אלדד 11/05/2017 10:44הגב לתגובה זו
- 1.אני 23/04/2012 10:30הגב לתגובה זומכיוון שביטוחי הרכב מתחדשים בכל שנה, ובכל שנה עושים סקר שוק ומחפשים את המחיר הזול ביותר, ומכיוון שהביטוח מתחלק גורמים שונים (חובה מקיף) קורה שמבוטח מבטח במקומות שונים את שני הביטוחים ובכל שנה מחליף חברות. הדבר יוצר בלבול, בעיקר מבין אלה שצריכים לבטח יותר מרכב אחד (צריך לזכור 4 חברות ביטוח!). המלצה: כדאי לפתוח משרד ממשלתי אשר הוא ירכז את רשימות הרכבים המבוטחים, כך שאדם המבוטח יתקשר למשרד זה ויוכל לדעת היכן רכבו מבוטח במקום להתקשר ל-50 סוכני ביטוח שונים.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47% מס פרוגרסיבי רגיל + 3% עבור הכנסה שעברה את ה"תקרה", כך ששיעור המס המירבי במדינת ישראל עמד על 50% ובמצב זה נשמר העיקרון שלפיו לפחות מחצית מהרווחים נשארים בידי האדם.
החל משנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות, שיעור מס היסף התעדכן ועלה ב2% נוספים עבור הכנסות שאינם מיגיעה אישית, מה ששינה לחלוטין את התמונה הכלכלית– במקרים בהם אדם מפיק הכנסה שאינה מיגיעה אישית אולם חייבת במס שולי, נוצר מצב כי חלה עליו חבות מס של 52% מה שיוצר מצב שבו האדם הוא השותף הזוטר, והמדינה היא השותף העיקרי, בפעילות הכלכלית שאותו אדם יזם, תוך השקעת מרצו זמנו וממונו.
- איך מחשבים את מס היסף? רשות המסים מסבירה
- מס השיתוק: הגדלת מס היסף היא חרב פיפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמאות רלוונטיות בהן שיעור המס יהא 52%:
1. השכרת נכס מסחרי (חנות או משרד) בידי יחיד: כאשר יחיד משכיר נכס מסחרי, חל עליו שיעור מס שולי (החל מ-31% ועד 47% ובתוספת מס יסף של עד 5% נוספים). כתוצאה מכך, נוצרת מציאות שבה המס הכולל על הכנסות של יחיד מנכס מסחרי מגיע לכדי52% מס!

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה
צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?
ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.
מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.
דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.
המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.
- אחרי הדוחות החזקים: הפועלים מגייס אגח קוקו
- הנוסחה של ידין ענתבי: המניה מזנקת ב-5%, הציבור מקבל 0% בעו"ש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.