"הביקוש לדלק צפוי לעלות בחודשים הקרובים והמחירים ישארו גבוהים"
לאחרונה נרשמה ירידה במחירי הנפט, שהתרחשה על רקע המשך עליית התחלואה בהודו והתקדמות בשיחות בין ארה"ב ואיראן, שעשויות להביא להקלת הסנקציות מסקטור האנרגיה האיראני ולהגדיל את היצע הנפט. כמו כן, ירידת מחירי הנפט התרחשה למרות היחלשות הדולר.
מחיר הנפט מסוג BRENT ירד מכ-68.26 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-7 במאי, לכ-66.38 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-21 במאי. ומחיר חבית מסוג WTI ירד מכ-64.90 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-7 במאי לכ-63.70 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-21 במאי.
האם מדובר בירידת מחירים לטווח ארוך או רק על חולשה רגעית בשוק? ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי -2.52% סבור כי המחירים יישארו גבוהים: "מחיר הנפט ירד באמצע השבוע האחרון במעט יותר מאחוז אחד בעקבות אמירתו של נציג רוסיה על התקדמות משמעותית במאמצים להגיע להסכם בין ארה"ב לאיראן במסגרת שיחות הגרעין, ירידה זו יכולה להצביע על תגובת השוק הצפויה במידה וייחתם הסכם הגרעין שיפחית את הסנקציות מסקטור האנרגיה של איראן, מה שיגדיל את היצע הנפט בשוק, ככל הנראה באופן הדרגתי, בכ-2 מיליון חביות ביום".
"ייתכן שחלק מההקלות על סקטור הנפט האיראני יכנסו לתוקפם כבר בחודשים הקרובים. תוספות אלו צפויות להכביד על מחיר הנפט, בפרט אם הביקוש של הודו לא יתאושש בחודשים הקרובים. במידה והביקושים במדינות שהידקו לאחרונה את המגבלות יעלו בשלב מאוחר יותר של 2021 ובמהלך 2022, אזי השוק יצליח לספוג את עליית ההיצע הצפויה בחודשים הקרובים, בפרט על רקע האפשרות של האצה בתהליך של חיסון האוכלוסייה העולמית במהלך המחצית השנייה של השנה".
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- איראן מסרבת לביקורות גרעין - לא תקיים שיחות חדשות עם סבא"א; האם השלב הבא הוא חזרה למלחמה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בלאומי מעריכים כי הביקוש לדלק של המדינות המפותחות צפוי לעלות בחודשים הקרובים, בדגש על עונת הקיץ, בה הביקוש לדלק לתחבורה גבוה מאחר ואנשים יוצאים לטייל, מה שצפוי לשמור על מחיר הנפט בטווח הקצר סביב רמתו הגבוהה. עלייה עתידית בייצור הנפט בעולם, בפרט אם תתרחש תוך כדי כך שחברי OPEC+ ממשיכים בהקלות על מכסות הייצור, צפויה להכביד על מחיר הנפט ובהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים ירידת מחירים מסוימת במחצית השנייה של 2021 וירידה נוספת במחיר בטווח הבינוני והארוך.
בצד הביקוש הגלובלי יצוין כי "הביקוש לדלק למכוניות בארה"ב המשיך לעלות והוא חצה את רף התשעה מיליון חביות ביום. הביקוש לדלק מטוסים ממשיך לדשדש ברמה הגבוהה ממיליון חביות ביום, אך קיימים סימנים לעליית הביקושים לטיסות בהמשך השנה, בדגש על עונת הקיץ.
בסין, הביקושים הגבוהים לנפט ממשיכים להתחזק ככל שהביקושים לנסיעות בתחבורה היבשתית מתחזקים, מה שממשיך לתמוך בביקושים הגלובליים על אף ירידת הביקושים בהודו בה חלה עלייה משמעותית בתחלואה הנובעת מהתפשטות נגיף הקורונה. יבוא הנפט של סין בחודשים ינואר-אפריל 2021 היה כ-232 מיליון טון, רמה הגבוהה בכ-12% מזו של התקופה המקבילה בשנת 2019. סין צפויה לייבא השנה כמות נפט גדולה מזו שהיא יבאה במהלך 2020, בשל הצמיחה הכלכלית במדינה לצד התרחבות קיבולת הזיקוק שלה.
- השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים פרטיים יכולים להשקיע
- ארגון אופ״ק החליט להגביר את ייצור הנפט באוקטובר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים...
הביקושים לדלק בהודו במחצית הראשונה של מאי נחלשו בשל הסגרים המקומיים שהוטלו על אזורים נרחבים במדינה על מנת לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. מכירות הדלק המשמש לתחבורה יבשתית ירדו לכ-53,300 טון ביום, הרמה נמוכה ביותר בשנה האחרונה, והן נמוכות בכ-28% מהרמה בתקופה המקבילה בשנת 2019. במקביל, מכירות הסולר ירדו במחצית הראשונה של מאי ל-147,300 טון ביום, הרמה הנמוכה ביותר בשבעת החודשים האחרונים.
- 1.גמליאל 27/05/2021 11:41הגב לתגובה זומשהו לא טוב מריח מהמניות של תשובה. וזה לא פעם ראשונה
- דוד ק. 30/05/2021 13:09הגב לתגובה זואולי לבסוף גם לקנות מהציבור את הכל במחיר נמוך

השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים פרטיים יכולים להשקיע
הקרן שהיתה מיועדת לגופים מוסדיים, נפתחה למשקיעים פרטיים בכל סכום; על היתרון של תשתיות ומה התשואה של קרנות אחרות בתחום?
קרנות בתחום התשתית הפכו למאוד פופולאריות בעשור האחרון. גם אצלנו - משקיעים מוסדיים מזרימים הרבה כסף לפרויקטי תשתיות, רוכשים מניות של חברות תשתית, ובעצם מממנות את התחום החשוב הזה שמניע את הכלכלה. תשתית זו תקשורת, כבישים, אנרגיה, תחבורה וגם תשתיות טכנולוגיות ל-AI.
חלק גדול מההשקעות בתחום נעשה דרך קרנות השקעה, כשההשקעות בעיקרן לא סחירות - בפרויקטי ענק ממשלתיים וקונצרנים שמניבים תשואה טובה. ובכלל, תשתיות נחשב לתחום יציב יחסית עם סיכון נמוך ועם תשואה סבירה.
תשואת 19% בשנה: קרן BXINFRA של בלקסטון מובילה את שוק התשתיות
קרן BXINFRA של בלאקסטון רושמת תשואה מרשימה של 19.1% ב-12 החודשים האחרונים. התשואה כוללת עליית ערך נכסים והכנסות שוטפות, נטו לאחר דמי ניהול. זו תוצאה שמציבה את בלאקסטון בראש הטבלה מול המתחרות הגדולות. אפולו גלובל מנג'מנט רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 6.61% בחמש השנים האחרונות. נשמע סביר, אבל ב-2025 היא במינוס 1.15% מתחילת השנה. הסיבה: אפולו התמקדה בתשתיות אנרגיה מסורתיות, רגישות לעליית הריבית.
KKR מציגה ביצועים טובים יותר עם תשואה ברוטו של 14% בשנה האחרונה. KKR בחרה באסטרטגיה שמרנית יותר, והניה תשואה של כ-7%.
בלקסטון מתמקדת באנרגיה מתחדשת) וב-QTS (מרכזי נתונים) והיא מנהלת 140 מיליארד דולר בתשתיות בלבד. זה יותר מהתיק של אפולו ו-KKR ביחד. דמי הניהול בקרן הפרטית הם 1.25% שנתי על הנכסים, ועואד 12.5% מרווחים מעל 5%. מבנה שמתמרץ ביצועים.
- האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
- הבעלים של אשטרום משקיעים בחברה; הבעלים של שפיר במימושים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד עכשיו רק גופים מוסדיים יכלו להשתתף. מעכשיו זה פתוח גם למשקיעים פרטיים, אבל צריך לזכור שזו השקעה לא סחירה. ההשקה של הקרן למשקיעים פרטיים מתרחשת במסגרת הרגולציה החדשה של האיחוד האירופי, ELTIF 2.0, ששינתה את כללי המשחק בשוק ההשקעות האלטרנטיביות. ביטול רף ההשקעה המינימלי, מאפשר כעת גישה נרחבת יותר למשקיעים. המהלך מציב את בלאקסטון כמובילה במגמה גלובלית של דמוקרטיזציה של נכסים אלטרנטיביים.
משקיעים פרטיים יכולים לרכוש את הקרן

השקעה בתשתיות - תשואה של 19% לקרן של בלאקסטון; גם משקיעים פרטיים יכולים להשקיע
הקרן שהיתה מיועדת לגופים מוסדיים, נפתחה למשקיעים פרטיים בכל סכום; על היתרון של תשתיות ומה התשואה של קרנות אחרות בתחום?
קרנות בתחום התשתית הפכו למאוד פופולאריות בעשור האחרון. גם אצלנו - משקיעים מוסדיים מזרימים הרבה כסף לפרויקטי תשתיות, רוכשים מניות של חברות תשתית, ובעצם מממנות את התחום החשוב הזה שמניע את הכלכלה. תשתית זו תקשורת, כבישים, אנרגיה, תחבורה וגם תשתיות טכנולוגיות ל-AI.
חלק גדול מההשקעות בתחום נעשה דרך קרנות השקעה, כשההשקעות בעיקרן לא סחירות - בפרויקטי ענק ממשלתיים וקונצרנים שמניבים תשואה טובה. ובכלל, תשתיות נחשב לתחום יציב יחסית עם סיכון נמוך ועם תשואה סבירה.
תשואת 19% בשנה: קרן BXINFRA של בלקסטון מובילה את שוק התשתיות
קרן BXINFRA של בלאקסטון רושמת תשואה מרשימה של 19.1% ב-12 החודשים האחרונים. התשואה כוללת עליית ערך נכסים והכנסות שוטפות, נטו לאחר דמי ניהול. זו תוצאה שמציבה את בלאקסטון בראש הטבלה מול המתחרות הגדולות. אפולו גלובל מנג'מנט רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 6.61% בחמש השנים האחרונות. נשמע סביר, אבל ב-2025 היא במינוס 1.15% מתחילת השנה. הסיבה: אפולו התמקדה בתשתיות אנרגיה מסורתיות, רגישות לעליית הריבית.
KKR מציגה ביצועים טובים יותר עם תשואה ברוטו של 14% בשנה האחרונה. KKR בחרה באסטרטגיה שמרנית יותר, והניה תשואה של כ-7%.
בלקסטון מתמקדת באנרגיה מתחדשת) וב-QTS (מרכזי נתונים) והיא מנהלת 140 מיליארד דולר בתשתיות בלבד. זה יותר מהתיק של אפולו ו-KKR ביחד. דמי הניהול בקרן הפרטית הם 1.25% שנתי על הנכסים, ועואד 12.5% מרווחים מעל 5%. מבנה שמתמרץ ביצועים.
- האם השקעה במניות התשתיות עדיין אטרקטיבית?
- הבעלים של אשטרום משקיעים בחברה; הבעלים של שפיר במימושים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד עכשיו רק גופים מוסדיים יכלו להשתתף. מעכשיו זה פתוח גם למשקיעים פרטיים, אבל צריך לזכור שזו השקעה לא סחירה. ההשקה של הקרן למשקיעים פרטיים מתרחשת במסגרת הרגולציה החדשה של האיחוד האירופי, ELTIF 2.0, ששינתה את כללי המשחק בשוק ההשקעות האלטרנטיביות. ביטול רף ההשקעה המינימלי, מאפשר כעת גישה נרחבת יותר למשקיעים. המהלך מציב את בלאקסטון כמובילה במגמה גלובלית של דמוקרטיזציה של נכסים אלטרנטיביים.
משקיעים פרטיים יכולים לרכוש את הקרן