קופרה טווסקאן VZ - חשמלית וספורטיבית
הטווסקאן של קופרה היא קרוסאובר קופה חשמלי, לו שתי גירסאות הנעה אחורית, ועוד אחת ספורטיבית עם הנעה כפולה VZ.
אהבנו: נוחות, התנהגות כביש, עיצוב
פחות אהבנו: מחיר, סידור מתגים על ההגה, קורה Y בין הנהג לנוסע שלידו
ציון מסכם בסולם פולס 4.6
הקופרה טווסקאן שהושקה רשמית באמצע 2023 היא הדגם החשמלי הראשון של קופרה, וכחלק מקונצרן פולקסווגן, היא מבוססת על הפלטפורמה הגלובלית MEB בה עושים שימוש דגמים נוספים של היצרן.
הטווסקאן היא קרוסאובר קופה ספורטיבי, בסגמנט C-SUV וכמו כל דגמי קופרה, לא ניתן להתבלבל בזהות היצרן שמקפיד על עיצוב ייחודי ושונה מהתבניות המקובלות היום.
הרכב מעוצב עם הרבה קווים חדים וזוויתיים ויותר חזית 'קרבית' עם תפיחות במרכז 'מכסה המנוע' ובצדדים. יחידות תאורה עם תאורת יום DRL המורכבת משלושה משולשים בכל צד, כיתוב CUPRA ולוגו קופרה המואר בלילה עם פסי לד. מבט מהצד מדגיש את הקווים הזוויתיים, מרכב הקרוסאובר קופה, ובדגם ה VZ חישוקי 21'' עם צביעה דו גוונית. מאחור מודגשות יחידות תאורה העושות שימוש במוטיב המשולשים מהחזית, רק כאן בצבע אדום, תאורת לד לרוחב כל הרכב ובאמצע סמל קופרה מואר באדום כמובן. הדלת אחורית נפתחת עם השמשה לטובת שימושיות וחושפת תא מטען עמוק ושימושי בנפח 540 ליטר.
פנים הרכב יותר 'רועש' עם מגוון חומרים, ריפודים וחיפויים שיוצרים 'רעש' גדול מדי לטעמי. האלמנט הבולט והמיותר ביותר הוא קורה היוצאת ממרכז הקונסולה שבין הנהג לנוסע, ומתפצלת לצורת Y אל הדשבורד. על הקורה מתג אורות אזהרה וזהו, רק שהיא מפריעה מאוד למדפים שמתחתיה, לרבות גישה למשטח הטעינה האלחוטי, ובמקום תחושת מרחב יוצרת עומס וצפיפות מיותרת.
- קופרה פורמנטור 1.5 - לנוהגים ליהנות
- קופרה טווסקאן - החשמלית של קופרה החל מ 243.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ההגה מאוד מבולגן, מצד אחד הגודל נכון, ושני מתגי בורר מצבי הנהיגה משמאל, ומצב קופרה מימין שימושיים, המתגים על ההגה מבולגנים ולא אינטואיטיביים. בעוד שאנחנו רגילים כי השליטה על המולטימדה תהיה בצד אחד, ובקרת השיוט בצד שני, כאן יש בלגן כאשר מתגי עוצמת השמע נמצאים משמאל, אבל השליטה על המעבר בין תחנות / בין שירים מצד ימין. גם המתגים עצמם מרגישים לא טבעיים. מאחורי ההגה שני מנופים לטובת בחירה של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית.
לוח המחוונים מול הנהג אינפורמטיבי אבל אין תצוגה עילית. מסך המולטימדיה בגודל 15'' עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מושב הנהג עצמו נוח מאוד, בסגנון מושבי באקט האוחזים ותומכים בגוף, חשמלי כמובן עם זיכרונות, ואין קושי להתמקם כפי שנוח לכם. מאחור המרווח מצויין בזכות בסיס גלגלים של 2.771 מטר.
הטווסקאן היא רכב חשמלי כמובן, והיא מגיעה עם שתי רמות הנעה. שתי הבסיסיות עם הנעה אחורית, מנוע בהספק של 285 כ"ס ומומנט של 55.5 קג"מ. דגם המבחן ה VZ עם הנעה כפולה, 340 כ"ס ומומנט של 69.3 קג"מ.
לטווסקאן סוללה בקיבולת 77Kwh המאפשרת לכאורה טווח של 569 ק"מ/ 558 ק"מ / 516 ק"מ לדגמי האנדורנס, אנדורנס אימרסיב ו – VZ בהתאמה. ה'לכאורה' היא מאחר ולא מדובר בתקן WLTP והטווח בפועל יהיה נמוך יותר, אולם ללא קושי יעבור את ה 400 ק"מ בכל הדגמים. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw, וטעינה מהירה DC בהספק של עד 135Kw. נתונים אלו מאפשרים לטווסקאן לזנק מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות לשני דגמי ההנעה האחורית ו – 5.5 שניות לדגם ה VZ.
עוד חשוב לציין כי דגם ה – VZ, רכב המבחן מצוייד במתלים אדפטיביים עליהם ארחיב מיד.
על אף שרכב המבחן הוא גירסת הביצועים של הטווסקאן, הדבר הראשון שמרשים אותי מאוד הוא הנוחות הגבוהה ברכב, הודות למתלים האדפטיביים והבחירה במצב קומפורט. על אף זאת, הטווסקאן VZ מגיבה בעוצמה לכל לחיצה על הדוושה, וכאשר ההנעה היא בעיקר לגלגלים האחוריים, מתקבל רכב שאוהב לכשכש בזנב בכל לחיצה עם הפניית גלגלים. נפלא. התאוצות נפלאות הודות למומנט הנדיב, ומכל מהירות חליצה על דוושת האלקטרונים מטיסה את הרכב קדימה וצבירת המהירות מרשימה מאוד. ניתן להניח כי המהירות המירבית היא אכן כפי שנטען 180 קמ"ש בכל הדגמים. גם נסיעה עירונית במצב קומפורט מביאה את הרכב להיות נעים מאוד ונוח להפתיע.
ואז לוחצים על מתג 'קופרה' שעל ההגה בצד ימין, והטווסקאן משנה עורה מהקצה לקצה. המתלים הופכים להיות קשיחים כמצופה, תגובות הדוושה מתחדדות, ומתקבל רכב אגרסיבי מאוד כמו שהיית מצפה ממותג קופרה עם סמל VZ על הזנב. לחיצה נוספת על מתג קופרה מחזירה את הרכב למצב המקורי ממנו עברת למצב קופרה.
צריכת החשמל של הטווסקאן היתה קשה מאוד למדידה, שכן בכל רגע נתון אתה מתפתה ללחוץ על הדוושה ולהטיס את הרכב. עם זאת ניתן לומר כי נהיגה אגרסיבית הביאה את הצריכה לכ – 22Kw לכל 100 ק"מ, דבר שמביא את הטווח לכ – 350 ק"מ. נהיגה רגועה בטווסקאן הביאה לצריכת חשמל של כ – 13Kw ל 100 ק"מ, הרבה מעל 500 ק"מ מחושבים. בפועל שני סגנונות הנהיגה אינם מייצגים את המציאות, ואני משער כי דגם ה VZ יעבור בקלות את ה – 400 ק"מ, ואם זה המצב אז בוודאי ששני הדגמים בעלי ההנעה האחורית יביאו לטווח טוב יותר.
בתחום הבטיחות מצויידת הטווסקאן במרבית אביזרי הבטיחות המתקדמים, ומקבלת ציון 7 על אבזור בטיחות. הטווסקאן נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלת ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הטווסקאן משווקת באמור בשלוש גירסאות – האנדורנס משווקת במחיר של 243.0 אש"ח, האימרסיב במחיר של 258.0 אש"ח, ודגם ה – VZ (רכב המבחן) במחיר של 290.0 אש"ח. על אף המחיר הגבוה של ה – VZ אני מתקשה למצוא חבילה חשמלית יותר מהנה במחיר הזה, דבר המעמיד את הטווסקאן הזו בקטגוריה משלה.
התחרות לטווסקאן מגיעה לטעמי מהטובות שבקטגוריית החשמליות, גם אם הן לא מוכוונות ספורטיביות, דוגמת האיוניק 5 לימיטד שעולה 245.0 אש"ח ויכולה להתחרות בדגמי הכניסה, אולם היא כאמור הרבה פחות ספורטיבית. גם טסלה מודל Y היא תחרות ראויה עם ביצועים חזקים יותר מאשר של ה VZ ובאותו המחיר לערך. עם זאת, הטסלה מצויינת ככל שתהיה לא ניחנה בהתנהגות הכביש הנפלאה של ה VZ. מי שיזכיר את האקספנג G6 פרפורמנס – אז לא. מצויינת ומהירה ככל שתהיה האקספנג, היא לא ברמה של הטווסקאן.
ציון מסכם:
| קופרה טווסקאן VZ | |
| נוחות | 5 |
| דינמיות / שטח | 5 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.2 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 4.5 |
| עיצוב | 4.5 |
| תמורה למחיר VFM | 4.2 |
|
ממוצע | 4.6 |
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
