קמהדע העלתה תחזית לשנת 2024; הכתה את תחזית ההכנסות
קמהדע קמהדע -0.54% הדואלית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק תרופות בתחום הביו-פרמצבטיקה דיווחה על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. ההכנסות הכוללות עמדו על 41.7 מיליון דולר, צפי האנליסטים היה להכנסות של 40.9 מיליון דולר. עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון היה 3.9 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, בהתאם לציפיות האנליסטים.
עלייה של 20% לעומת רווח של 3.2 מיליון דולר (0.06 דולר למניה), ברבעון השלישי של 2023.
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ההכנסות ב-121.9 מיליון דולר, עלייה של 15% משנה לשנה. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מהביקוש הגובר למוצרים KEDRAB ו-CYTOGAM בשוק האמריקאי. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי עמד על 8.8 מיליון דולר, גידול של 11% לעומת השנה שעברה, ובתשעת החודשים הראשונים של 2024 הגיע ל-25.4 מיליון דולר, עלייה של 43%.
העלאת תחזיות לשנת 2024
על רקע התוצאות, קמהדע העלתה את תחזית ה-EBITDA המתואם לשנה כולה לטווח של 32-35 מיליון דולר, עלייה של 12% בנקודת האמצע בהשוואה לתחזית הקודמת. החברה ממשיכה לצפות להכנסות שנתיות בטווח של 158-162 מיליון דולר.
- קמהדע מאשררת תחזית לשנה כולה; המניה עולה
- קמהדע מאשררת את התחזית ל-2025; ההכנסות ברבעון עלו ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע; קרדיט: אפי שמח
"המומנטום התפעולי והפיננסי החזק שלנו נמשך ברבעון השלישי כאשר שוב יצרנו תוצאות מוצקות", אמר אמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "למרות שאנו נהנים מהחוזק של כל הפורטפוליו שלנו, אנו ממשיכים לשפר את תמהיל המכירות הכולל באמצעות מכירות מוגברות של שני מנועי הצמיחה הרווחיים ביותר שלנו KEDRAB ו- CYTOGAM".
"סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2024 היו 121.9 מיליון דולר, המייצגים צמיחה של 15% משנה לשנה, וה-EBITDA המתואם עמד על 25.4 מיליון דולר, עלייה של 43% משנה לשנה, המהווה רווח של 21% מההכנסות. בהתבסס על המשך הצמיחה הרווחית והתחזית החיובית שלנו לשארית 2024, אנו מגדילים את תחזית ה-EBITDA המתואמת השנתית שלנו ל-32 מיליון דולר עד 35 מיליון דולר, עלייה של 12% מנקודת האמצע מההנחיה הקודמת שלנו וחוזרות על תחזית ההכנסות לשנת 2024. של בין 158 מיליון דולר ל-162 מיליון דולר".
לונדון הוסיף: "חשוב לציין, אנו מפגינים בעקביות את יכולתנו להמיר את ה-EBITDA המותאם המדווח לתזרים מזומנים תפעולי, שכן הפקנו 37.2 מיליון דולר של מזומנים מפעילות שוטפת במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. נכון לסוף הרבעון, היו לנו 72.0 מיליון דולר מזומנים זמינים. אנו ממשיכים להתמקד בזיהוי הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי ומנף את החוסן הפיננסי הכולל שלנו כדי לתמוך עוד יותר בצמיחה הדו-ספרתית, לטווח ארוך יותר".
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
"אנחנו גם ממשיכים לקדם מספר מניעי צמיחה נוספים קיימים לטווח ארוך. לשם כך, במהלך הרבעון השלישי, הודענו על הרחבת פעילות איסוף הפלזמה שלנו עם פתיחת מרכז איסוף פלזמה חדש ביוסטון, טקסס. מרכז חדש זה צפוי לתמוך בקיבולת איסוף כוללת משוערת של כ-50,000 ליטר בשנה. המרכז צפוי להיות אחד האתרים הגדולים ביותר לאיסוף פלזמה מיוחד בארה"ב ויאסוף גם פלזמה מקורה רגילה שתימכר לצדדים שלישיים. בנוסף, רישום מטופלים נמשך בניסוי הקליני InnovAATe שלב 3 המרכזי המתמשך לטיפול ב-Alpha-1 Antitrypsin בשאיפה שלנו. מועצת ניטור הנתונים והבטיחות העצמאית (DSMB) המליצה על המשך המחקר ללא שינויים בפגישה החצי-שנתית שנערכה לאחרונה. אנו נשארים מעורבים בדיונים פעילים עם ה-FDA האמריקני על תיקון ה-IND שהוגש בעבר, המורכב מתוכנית ניתוח סטטיסטית מתוקנת (SAP) ופרוטוקול מחקר, שאם יאושר, עשוי לאפשר האצת התוכנית", סיכם לונדון.
מניית קמהדע מתחילת השנה

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳