שי מיכאל פלרם
צילום: פלרם
דוחות

פלרם: למרות העלאת מחירים התוצאות נשחקו; הרווח התפעולי נפל ב-55% ל-29 מיליון שקל

דוחות חלשים אבל צפויים לפלרם. האינפלציה פוגעת בחברה, שלא הצליחה לגלגל הלאה את עליית מחירי חומרי הגלם, וזה התבטא גם בגידול במלאי של החברה. החברה תסגור את המפעל בגרמניה; מניית החברה איבדה השנה 30% מערכה ומכפיל הרווח הוא 7
נתנאל אריאל | (2)

קשה להיות מופתעים מהדוחות של חברת  פלרם -0.85%  שעוסקת בפיתוח לוחות תרמו-פלסטיים קשיחים (או בעברית - קירות ותקרה למחסנים לחצר הבית) ומפרסמת דוחות חלשים מאוד לרבעון השלישי של 2022 - החברה המתינה עד שלב הטרום נעילה של המסחר אתמול כדי לנסות להצניע את הדוחות בין שלל הדוחות שמתפרסמים. זה טריק ידוע של חברות שמפרסמות דוחות לא טובים. 

ההכנסות אמנם נפגעו רק ב-4% ועמדו על 416 מיליון שקל לעומת 433 מיליון שקל אבל זה מספר רק חלק מהסיפור. המלאי של החברה זינק ב-24% ל-979 מיליון שקל, מה שמצביע על הירידה החדה בהיקף המכירות של החברה והקושי שלה לגלגל הלאה את עליית מחירי חומרי הגלם. בחברה גם נאלצים לציין זאת במפורש "גידול במלאים של 14% לצד ירידה חדה במכירות וגידול בערך המלאי מעליית מחירי חומרי הגלים", מה שהוביל לכך ששיעור הרווחיות הגולמית נשחק ל-31% לעומת 34% ברבעון המקביל בשנה שעברה.

בנוסף, הרווח התפעולי נפל ב-55% ועמד על 29 מיליון שקל בלבד (7% מההכנסות), לעומת 64 מיליון שקל ברבעון המקביל (15% מההכנסות), זאת לאחר שגם עלויות המכירה והשיווק זינקו ב-20% ל-77 מיליון שקל והיוו 18.6% מההכנסות, לעומת 14.7% אשתקד. לדברי החברה הסיבה היא עליה במחירי ההובלה והגדלת מספר העובדים בחברות ההפצה.

בשורה התחתונה, הרווח של פלרם נפל ב-80% ועמד על 11 מיליון שקל בלבד, לעומת 50 מיליון ברבעון המקביל. מתחילת השנה הרוויחה החברה 103 מיליון שקל, נפילה של 38% לעומת 165 מיליון בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בחברה מסבירים את הפגיעה גם בהיחלשות של היורו והפאונד מול השקל בשיעור של 3%. בחברה אומרים כי "הגידול בשיעור האינפלציה משפיע על פעילותה של החברה בשל עליות מחירים (בין היתר מגידול משמעותי במחירי תשומות האנרגיה באירופה), אשר הביאו להאטה בהיקף הביקושים למוצרי החברה (ביחס לרמת הביקושים בתקופת מגפת הקורונה), בין היתר, בשל כמויות מלאים שהיו גבוהות אצל הרשתות והמפיצים וייתכן שגם שינוי בהעדפות הצרכנים".

בחברה לא יודעים להעריך את היקף הפגיעה וכן עד מתי זה יימשך ואומרים כי החברה "נערכת ופועלת לבצע את ההתאמות הנדרשות, ככל הניתן ובהתאם לנסיבות ובין היתר קונסולידציה וטיוב של פעילות יצור של לוחות מרובי דופן על ידי העברתה מיצרנית החברה בגרמניה ליצרנית החברה באנגליה ולקבלן משנה וכתוצאה סגירת המפעל"

מנגד, מציינים בפלרם, אין לחברה הלוואות צמודות למדד, אלא רק הלוואות צמודות לריבית פריים, וגם אלה הם בהיקפים "לא מהותיים" כך שעליית הריבית לא מגדילה משמעותית את הוצאות המימון של החברה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מניית פלרם נפלה השנה ב-30% והיא נסחרת במחיר של 31.16 שקל למניה ושווי שוק של 802 מיליון שקל, מכפיל רווח 7.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאיר 30/11/2022 14:01
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה עם מוצרים טובים, שיווק חלש לוקה בחסר
  • 1.
    יריב 30/11/2022 11:44
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיק בפלרם
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.