גל אביב בלנדר
צילום: סיון פרג'

בלנדר: קו אשראי בגובה 180 מיליון שקל להרחבת הפעילות אירופה

בשנה האחרונה גדל תיק ההלוואות של החברה באירופה פי 4 ל-202 מיליון שקל; קו האשראי הוא לתקופה של חמש שנים ויאפשר להרחיב את פעילות החברה בפולין ליטא ולטביה
גיא טל | (2)

בלנדר 0% טכנולוגיות פיננסיות הינה חברת פינטק המספקת פתרונות אשראי ומימון באמצעות כלים טכנולוגיים שהיא מפתחת. בעיקר פעילה החברה במודל BNPL - Buy Now Pay Later, באמצעותו ניתן לקנות בעזרת אשראי חוץ בנקאי באופן דיגיטלי ופשוט באתרי מכירה אלקרונים ופיזיים. 

החברה מודיעה כי חתמה על עיסקה לקבלת קו אשראי חדש מגוף מוסדי בריטי בהיקף כולל של 180 מיליון שקל (כ-50 מיליון אירו) לתקופה של עד 5 שנים. קו האשראי ישמש להרחבת פעילות מתן אשראי צרכני במדינות הפעילות של בלנדר באירופה: פולין, ליטא ולטביה, הכוללת בין השאר מתן אשראי לרכישת רכב, רכישת מוצרים והלוואה לכל מטרה. 

העיסקה מצטרפת להרחבת פעילות החברה באירופה. בשנה האחרונה השלימההחברה עסקה לרכישת תאגיד פיננסי LTL שאפשרה לבלנדר לשלש את תיק האשראי שלה ולקצר את הליך קבלת רישיון בנקאי כלל אירופאי. בנוסף נכנסה החברה לפעילות בפולין. 

ברבעון הראשון של שנת 2022 הגדילה החברה את הכנסותיה ברוטו ל-44 מיליון שקל ב-12 החודשים האחרונים. יתרת תיק ההלואות באירופה גדלה פי 4 והסתכמה ב-201 מיליון ש"ח

ד"ר גל אביב, מנכ"ל קבוצת בלנדר טכנולוגיות פיננסיות: "השנה האחרונה הייתה שנת פריצה עבור בלנדר באירופה, שנה שבה היקף האשראי המועמד גדל באופן משמעותי בכלל ערוצי הפעילות.  העסקה תאפשר לחברה להאיץ את צמיחת הפעילות באירופה ולהרחיבה. בנוסף החבירה לאחד הגופים הבריטיים המוסדיים משקפת הבעת אמון רבה בפעילות בלנדר באירופה" 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בלנדר? אל תערבבו אות 25/05/2022 12:12
    הגב לתגובה זו
    בלנדר? אל תערבבו אותי. כסף מפקידים בבנק ולא בבלנדר.
  • 1.
    שי 25/05/2022 10:58
    הגב לתגובה זו
    השמדת ערך מוחלטת בחברה הזאת. כל ההנפקה בשביל בעלי השליטה שחולבים את החברה בתנאים כאילו הם מנהלים את בנק הפועלים
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.