מאסיבית
צילום: מאסיבית

מאסיבית בתוצאות מקדמיות לרבעון: ההכנסות הוכפלו לכ-2 מ' ד'

מבחינת מכירות כמותיות, הספקת המדפסות ללקוחות הוכפלה מ-3 בתקופה המקבילה ב-2020 ל-6 כעת. בשלוש הרבעונים מתחילת השנה המכירות הכמותיות עלו ב-75% (14 מדפסות סופקו) וההכנסות צמחו ב-79% לכ-5.4 מ' ד'
איתי פת-יה | (2)

חברת הדפסות התלת מימד מאסיבית 0% מדווחת על תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי שהסתיים זה עתה: המכירות הכמותיות של המדפסות שלה עלו מ-3 ברבעון המקביל אשתקד ל-6 בתקופת הדוח. כך, גם ההכנסות הוכפלו (103%) מ-1.15 מיליון דולר (4 מיליון שקל) ל-2.34 מיליון דולר (17.5 מיליון שקל).

החברה מוכרת מדפסות משלושה דגמים (1500,1800 ו-5000) ובינתיים מקבלת הזמנות לקו המוצרים הבא (מאסיבית 1000) שטרם הושק, בשיטת יציקה בתנועה (קודם מודפסת מעין "שבלונה", לתוכה מוזרק ג'ל ההדפסה) תוך כדי תנועה. באמצעותה ניתן להדפיס תבניות, כלי עזר לייצור ודגמים במידות גדולות.

במהלך הרבעון נוספה הזמנה נוספת (שטרם הוכרה כמחייבת) למאסיבית 10000 מלקוח מתחום הספנות. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2021, לחברה 12 הזמנות עתידיות למוצר, אותן היא מתכננת לספק בחציון השני של 2022. מאסיבית כבר מרכיבה מכונות נוספות עבור פיילוטים במדפסת זו עבור לקוח החל מסוף השנה.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סטנלי 05/12/2021 12:53
    הגב לתגובה זו
    תוצאות טובות, החברה צומחת מהר, יש גידול בהכנסות, יש עתיד לחברה
  • 1.
    שטויות זה בחיים לא שווה מעל 300 מליון ש"ח (ל"ת)
    שמואל 10/10/2021 11:00
    הגב לתגובה זו
בנקים קרדיט מערכתבנקים קרדיט מערכת

מניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?

האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?

מנדי הניג |

האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?

האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק. 

"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".

רבעון חזק שעלה על התחזיות

עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.

הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

ירון בלום צילום: קרן בן ציוןירון בלום צילום: קרן בן ציון
דוחות

דיפלומט: ההכנסות עלו אבל הרווח התפעולי והנקי נשחקו

הכנסות הרבעון עלו לכ-974 מיליון שקל, הרווח הנקי ירד לכ-29 מיליון שקל כשגידול בהוצאות השכר הפחת והפרשי מטבע שחקו את שכבות הרווח; תחלק דיבידנד בהיקף של כ-14 מיליון שקל בחודש הבא

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דיפלומט אחזקות

דיפלומט, דיפלומט אחזקות 0%   מחברות ההפצה הגדולות בענף מוצרי הצריכה מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ש ומציגה תמונה מעורבת. מצד אחד ההכנסות עלו, בעיקר בזכות צמיחה אורגנית ומכירת מותגים חדשים; מצד שני הרווחיות נשחקה בגלל עלייה בהוצאות והפרשי תרגום שליליים בפעילות בחו"ל. החברה פועלת כיום בשש מדינות, ובראשה ישראל ודרום אפריקה, ומתמקדת ביבוא, שיווק והפצה של למעלה ממאה מותגים בינלאומיים ומקומיים.

ברמה העסקית-ענפית, דיפלומט ממשיכה לפעול בשוק מאתגר שנשען על צריכה יומיומית ורגישות גבוהה למחירי מטבע, כאשר פעילות החו"ל של הקבוצה מושפעת מתנודתיות בשווקים המקומיים ומפערי מטבע מול השקל. הדוח מציג את אותם כוחות שפעלו על החברה גם ברבעונים קודמים: צמיחה בפדיון, שחיקה ברווחיות ושונות בין השווקים.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון עלו בכ-1% והסתכמו בכ-974 מיליון שקל, לעומת כ-965 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול השפעת הפרשי המטבע השליליים, ההכנסות היו מציגות צמיחה גבוהה יותר של כ-4%.

ההכנסות בישראל עלו ב-3% לכ-586 מיליון שקל, בעיקר בזכות גידול אורגני במכירות ומכירת מותגים חדשים. מנגד, ההכנסות בחו"ל ירדו לסך של כ-388 מיליון שקל, לעומת כ-398 מיליון שקל אשתקד. הירידה מוסברת בעיקר בהשפעה שלילית של הפרשי מטבע בהיקף של כ-34 מיליון שקל. בנטרול השפעת המטבע, פעילות החו"ל דווקא צמחה בכ-6%.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-208 מיליון שקל, עלייה לעומת כ-206 מיליון שקל אשתקד, ושיעור הרווח הגולמי נותר יציב על כ-21.3% מההכנסות.

הרווח התפעולי ירד משמעותית והסתכם בכ-40 מיליון שקל, לעומת כ-55 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה מוסברת בגידול בהוצאות התפעול - בעיקר שכר ופחת - וכן עלייה של כ-5 מיליון שקל בהוצאות חובות מסופקים, בין היתר משום שבתקופה המקבילה אשתקד בוטלה הפרשה. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-4.1% מההכנסות לעומת 5.7% אשתקד.