אלדן
צילום: מצגת החברה
IPO

אלדן בוחנת הנפקה ראשונה לציבור; השווי עשוי להגיע ל-800 מ'

אלדן פועלת בתחומי הליסינג, מכירת רכבי "אפס קילומטר" והשכרת רכבים. את הרבעון הראשון סגרה עם הון עצמי של כחצי מיליארד שקל, וגירעון בסכום דומה בהון החוזר. הצי שלה מונה כ-31 אלף רכבים. בעוד שהרווח התפעולי עלה, הכנסות המימון צנחו בתקופה
איתי פת-יה |

חברת הליסינג אלדן בוחנת הנפקה ראשונה לציבור של מניותיה בבורסה המקומית. אלדן היא חברה מדווחת שכן אגרות החוב שלה כבר נסחרות בתל אביב, ולהן דירוג ilA ממעלות. ההערכות בשוק הן כי ההנפקה תבוצע לפי שווי של עד 800 מיליון שקל.

לרוב חברות ליסינג נסחרות בסביבות ההון העצמי שלהן. אצל אלדן, נכון לסוף הרבעון הראשון מדובר על כחצי מיליארד שקל (485 מיליון, ליתר דיוק). כך שלפי ההערכות שצוינו מדובר על פרמיה של כ-60% על ההון העצמי.

לפי הערכות של החברה, הנכונות לסוף 2020, אלדן מחזיקה בנתח של 13% משוק הליסינג התפעולי ונתח של 16% משוק השכרת הרכב בישראל. עוד היא מוכרת רכבי "אפס קילומטר" ופעילה בתחום הנדל"ן להשקעה.

ברבעון הראשון של 2021, הצי שלה כלל בממוצע על פני התקופה 31.5 אלף כלי רכב. עוד ברבעון, ההכנסות ממכירת כלי רכב הסתכמו ב-129 מיליון שקל מול 131 מיליון שנה קודם לכן. רווח ההון שנוצר לאלדן ממכירת כלי רכב עמד על 15.5 מיליון שקל לעומת 5.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. את 2020 כולה סגרה עם מכירות כלי רכב בסך 451 מיליון שקל ורווח הון מהמכירות של 34 מיליון שקל.

ההכנסות מכלל הפעילויות בתקופה הסתכמו ב-360.5 מיליון שקל, ירידה מרמה של 387 מיליון ברבעון הפותח של 2020. מנגד, הרווח הגולמי עלה ל-82 מיליון שקל מ-79 מיליון קודם לכן, שכן שיעור הרווחיות הגולמיות עלה ל-22.9% מרמה קודמת של 20.4%. הרווחיות התפעולית עלתה גם כן ואיתה הרווח התפעולי שהסתכם ב-49 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה ל-29 מיליון בתקופה המקבילה ב-2020. ואולם, הכנסות המימון צנחו מ-29.6 מיליון שקל ל-1.6 מיליון בלבד, וכך סגרה אלדן את הרבעון עם רווח של 24.4 מיליון שקל, מול 38.5 מיליון שנה קודם לכן.

בסוף הרבעון הראשון היקף המאזן של אלדן עמד על 2.88 מילאירד שקל ושיקף יחס הון עצמי למאזן של 16.8% (18.9% בנטרול מזומנים). החברה מצויה בגירעון בהון החוזר של 485 מיליון שקל, כשמדובר בצמצום שלו מגירעון של 810 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, אך העמקתו מ-440 מיליון שקל בסוף 2020.

"הגירעון נובע בעיקר מכך שההתחייבויות בגין רכישת כלי הרכב מוצגות הן כהתחייבויות שוטפות והן כהתחייבויות לזמן ארוך, בעוד שהנכסים העיקריים, שהם צי כלי הרכב, מוצגים כנכסים שאינם שוטפים על אף ששליש מהם עתיד להתממש בשנה הקרובה", כך מוסבר בדוחות החברה. "ההכנסות העתידיות של הסכמי הליסינג התפעולי לא רשמות במסגרת הנכסים השוטפים, בעוד שהן עומדות כנגד החזר ההתחייבות הצפוי". עוד בדוחות ציינה אלדן כי יש לה רכבים שאינם משועבדים, וכאלה שתוכל לשחרר משעבוד בשווי מצרפי של 504 מיליון שקל שיכולים לשמש כבטוחות ולסייע לה לקבל מימון חדש.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ראובן קופצ'ינסקי

המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה

בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה

תמיר חכמוף |

נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65%   מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.

לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!

לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.

הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.

על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס (קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.