עידן עופר
צילום: יחצ

הפעם יצליח לעידן עופר? או.פי.סי רוכשת חצי מחברת הטעינה לרכבים חשמליים - ג'ינרג'י

החברה רוכשת 51% מהחברה ב-67 מיליון שקל, לפי שווי של 130 מיליון שקל
נתנאל אריאל | (2)

בטר פלייס סיבוב שני או שהפעם זה יצליח לעידן עופר? לאחר 8 שנים מכישלון החלום של בטר פלייס, או פי סי אנרגיה -0.54%  שבשליטת קנון 3.48%  (58.64%) של עידן עופר רוכשת 51% מחברת ג'ינרג'י שמקימה תחנות לאספקת חשמ וטעינה של רכבים חשמליים תמורת כ-67 מיליון שקל, לפי שווי של כ-130 מיליון שקל. לאו.פי.סי יש גם אופציה לרכישת יתרת מניות היזם לאחר מספר שנים.

 

חברת ג'ינרג'י הוקמה בשנת 2008 ע"י רן אלויה, המשמש כמנכ"ל החברה עד היום, ופועלת בתחום של טעינת של רכבים חשמליים (e-mobility). במסגרת פעילותה היא נותנת שירותי אספקת חשמל, טעינה של רכבים חשמליים וניהול אנרגיה לבניינים משותפים וכן שירותי טעינה למגזר העסקי והיא מתקינה עמדות טעינה, ומעסיקה כ-60 עובדים.

בשנה שעברה נמסרו בישראל כ-1,500 רכבים חשמליים ובמשרד האנרגיה מקווים כי השוק יגדל ליותר ממיליון כלי רכב בשנת 2030.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים. העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור אופיסי"

או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת חשמל פרטית העוסקת בהקמה של תחנות כוח, וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, מחזיקה בתחנות כוח במישור רותם ובחדרה, ומקימה את תחנות הכח צומת ושורק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 13/04/2021 12:51
    הגב לתגובה זו
    כמו גינרגי, אפקון היא שחקן בתחום תחנות הטעינה, שזה ענף שעתיד לצמוח יפה בעשור הקרוב. הם העלו היום במאיה מצגת עם הערכה שלהם שעוד ייקח כמה שנים עד שפלח הרכב החשמלי בישראל יהיה משמעותי. כל עוד אין מספיק עמדות טעינה אנשים יהססו לקנות רכב חשמלי.
  • 1.
    dw 13/04/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
    כלומר שעוד יעברו שנים עד שהרכב החשמלי יתפוס נתח שוק משמעותי. יש לה אינטרס כמובן כי דגמי פורד ומאזדה שהיא משווקת אינם חשמליים. בכל אופן סביר שעם הזמן יקימו יותר ויותר עמדות טעינה בישראל, כשגם אפקון מתעסקת בתחום הזה. קשה לעודד אנשים לקנות רכב חשמלי אם אין פריסה מספיק רחבה של עמדות טעינה. סוג של ביצה ותרנגולת.
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאיהאחים ינאי, צילום: שמוליק ינאי
ראיון מיוחד

מנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח דלתות״

מנדי הניג |

בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0.45%   לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.

יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?

וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד? 

אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״  - ״פותח לי דלתות״

שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

תאת עולה 8%, נתנאל גרופ יורדת 4.5%; ת"א 90 עולה 0.8%

יום אחרון לשבוע המסחר עם עליות במדדים ועוד מדווחות מצטרפות לחגיגה: נייס, בריל, גולף תאת ועוד
מערכת ביזפורטל |

המסחר בבורסה ביום המסחר האחרון לשבוע מתנהל במגמה שלילית כאשר ת"א 35 עולה 0.2% ת"א 90 עולה 0.8%.

בהסתכלות ענפית - הבנקים עולים 0.1% בעוד ת"א ביטוח מתחזק 0.7%.

ת"א נדל"ן נסחר בעלייה של 0.8%, ת"א נפט וגז עולה גם הוא 0.8%.


אומרים ששוק ההון יעיל ותמיד צודק, אבל לעיתים דווקא מופיעות אנומליות שמערערות את ההנחה הזו. המקרה של ג’י סיטיג'י סיטי 2.86%   ונורסטאר נורסטאר 4.02%  בימים האחרונים הוא דוגמא מעניינת. בזמן שהחברה התפעולית נענשה בירידות חדות, חברת ההחזקות שמעליה התאוששה בצורה חדה יותר, למרות שהסיכון הכלכלי שלה גבוה יותר מעצם מבנה הקבוצה.

מניית ג’י סיטי ירדה מאז הודעת הרכישה בסיטיקון והבחינה של מעלות, בעוד נורסטאר, חברת ההחזקות שמעליה, ירדה אבל הרבה פחות. מדובר באנומליה לא טריוויאלית: ג’י סיטי היא החברה התפעולית ונורסטאר יושבת מעליה כמחזיקת שליטה עם חוב משלה. כלומר, כל הרעה במאזן של ג’י סיטי אמורה תיאורטית לפגוע אפילו חזק יותר בחברת האם, שלה אין פעילות תפעולית משלה אלא רק תלות בזרימת הדיבידנדים והערך של האחזקה. ובכל זאת, השוק בינתיים “מעניש” בעיקר את החברה התפעולית ומתמחר את נורסטאר בפרמיה יחסית. התוצאה היא פער תמחורי שאינו מתיישב עם מבנה החוב בפועל: גידול במינוף בג’י סיטי לא רק שלא עוזר לנורסטאר, הוא מעמיק את הסיכון שלה, משום שהערך הכלכלי היחיד שלה תלוי ביציבות החברה הבת. במילים אחרות: בעוד ג’י סיטי משלמת מחיר בשוק על המינוף ועל הסיכונים הגלויים, נורסטאר עדיין לא מתמחרת במלואה את אותה מציאות. אם המגמה בג’י סיטי תימשך, ייתכן שהפער הזה ייסגר, ולאו דווקא בכיוון שרבים מצפים.


נתנאל גרופ - נתנאל גרופ -4.54%    בשבוע האחרון המניה של יזמית הנדלן קפצה בלי שום סיבה ברורה, לא הייתה שום הודעה או התפתחות אבל עכשיו מתברר שזרוע ההשקעות של לאומי -0.62%    לאומי פרטנרס נכנסה להשקעה בחברה. קשה מאוד שלא לתהות "מישהו ידע משהו ועשה עם זה משהו" וזה בדיוק מסוג המקרים שמחזקים את התדמית שאנחנו עדיין בתוך "ביצה" קטנה שבה מידע זולג החוצה הרבה לפני שהוא מגיע לציבור. כך או כך לאומי פרטנרס מרחיבה את הנוכחות שלה בשוק הנדל"ן למגורים עם השקעה בנתנאל גרופ. לאומי תזרים לחברה 45 מיליון שקל תמורת כ-9.7% מהון המניות, שווי שמגלם לחברה כ-420 מיליון שקל לפני הכסף. ההסכם כולל גם אופציה להשקעה נוספת של 45 מיליון שקל לפי שווי גבוה יותר של 500 מיליון, מה שמעלה את פוטנציאל הסכום הכולל ל-135 מיליון שקל כשמוסיפים את ההלוואה שהבנק הודיע שיעמיד עוד 45 מיליון שקל לחמש שנים. לאומי פרטנרס רוכשת 10% מנתנאל גרופ לפי שווי של 420 מיליון שקל, המהלך מצטרף לעסקה שבה רכשה לאומי פרטנרס 10% מהחברה של יוסי אברהמי תמורת 145 מיליון שקל, והוא משתלב בגל רחב יותר של כניסת מוסדיים לשוק הדיור - לאומי פרטנרס רוכשת 10% מקבוצת יוסי אברהמי לפי שווי של 1.45 מיליארד שקל


מחר ב-14:00 יפורסם מדד המחירים לצרכן - מה צופים האנליסטים? הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית - האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע


מחירי הנפט ירדו - איך זה ישפיע על שותפויות הנפג והגז? חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות - לידיעת המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור