הפעם יצליח לעידן עופר? או.פי.סי רוכשת חצי מחברת הטעינה לרכבים חשמליים - ג'ינרג'י
בטר פלייס סיבוב שני או שהפעם זה יצליח לעידן עופר? לאחר 8 שנים מכישלון החלום של בטר פלייס, או פי סי אנרגיה -1.02% שבשליטת קנון -0.86% (58.64%) של עידן עופר רוכשת 51% מחברת ג'ינרג'י שמקימה תחנות לאספקת חשמ וטעינה של רכבים חשמליים תמורת כ-67 מיליון שקל, לפי שווי של כ-130 מיליון שקל. לאו.פי.סי יש גם אופציה לרכישת יתרת מניות היזם לאחר מספר שנים.
חברת ג'ינרג'י הוקמה בשנת 2008 ע"י רן אלויה, המשמש כמנכ"ל החברה עד היום, ופועלת בתחום של טעינת של רכבים חשמליים (e-mobility). במסגרת פעילותה היא נותנת שירותי אספקת חשמל, טעינה של רכבים חשמליים וניהול אנרגיה לבניינים משותפים וכן שירותי טעינה למגזר העסקי והיא מתקינה עמדות טעינה, ומעסיקה כ-60 עובדים.
בשנה שעברה נמסרו בישראל כ-1,500 רכבים חשמליים ובמשרד האנרגיה מקווים כי השוק יגדל ליותר ממיליון כלי רכב בשנת 2030.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים. העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור אופיסי"
או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת חשמל פרטית העוסקת בהקמה של תחנות כוח, וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, מחזיקה בתחנות כוח במישור רותם ובחדרה, ומקימה את תחנות הכח צומת ושורק.
- או.פי.סי ברבעון חזק עם זינוק של 174% ברווח הנקי וצמיחה מוגברת בארה"ב
- OPC אנרגיה יוצאת לדרך עם פרויקט ענק בטקסס בהיקף של 1.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.dw 13/04/2021 12:51הגב לתגובה זוכמו גינרגי, אפקון היא שחקן בתחום תחנות הטעינה, שזה ענף שעתיד לצמוח יפה בעשור הקרוב. הם העלו היום במאיה מצגת עם הערכה שלהם שעוד ייקח כמה שנים עד שפלח הרכב החשמלי בישראל יהיה משמעותי. כל עוד אין מספיק עמדות טעינה אנשים יהססו לקנות רכב חשמלי.
- 1.dw 13/04/2021 11:50הגב לתגובה זוכלומר שעוד יעברו שנים עד שהרכב החשמלי יתפוס נתח שוק משמעותי. יש לה אינטרס כמובן כי דגמי פורד ומאזדה שהיא משווקת אינם חשמליים. בכל אופן סביר שעם הזמן יקימו יותר ויותר עמדות טעינה בישראל, כשגם אפקון מתעסקת בתחום הזה. קשה לעודד אנשים לקנות רכב חשמלי אם אין פריסה מספיק רחבה של עמדות טעינה. סוג של ביצה ותרנגולת.
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותאלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים
אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45% , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים.
והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.
לא חתונה קתולית
גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.
אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.
- הנשיא ממשיך לעשות בושות...
- כמה יקבל רובי ריבלין על הפרסומת לרסק עגבניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).
נשיא המדינה לשעבר, רובי ריבלין. קרדיט: רשתות חברתיותאלקטריאון: כניסתו ויציאתו של רובי ריבלין
ארבע שנים, הרבה ציפיות ומעט תוצאות: מסע הכניסה והיציאה של ריבלין מאלקטריאון הסתיים בקול ענות חלושה, ללא הישגים לצד ירידת ערך ומשקיעים מאוכזבים
אי שם בקיץ 2021, חודש לאחר שסיים את תפקידו כנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין מונה לנשיא חברת אלקטריאון אלקטריאון -2.45% , מפתחת הטכנולוגיה לטעינת רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה. החברה, שנסחרה אז בשווי של כ־1.6 מיליארד שקל לאחר זינוק חד בתקופת הקורונה, ציפתה שריבלין יפתח עבורה דלתות ברחבי העולם, יחזק קשרים מול ממשלות ויגביר את אמון המשקיעים, וזאת למרות שהחברה עדיין לא הציגה הכנסות מהותיות. המשקיעים, שציפו למימושים בינלאומיים ולחוזים משמעותיים, קיוו שכניסתו של ריבלין תבלום את הירידה במניה, שהחלה עוד לפני כן בעקבות צמיחה איטית מהצפוי בפרויקטים המסחריים.
והנה, קצת יותר מארבע שנים לאחר ההצטרפות, החברה הודיעה על סיום תפקידו של ריבלין כנשיא וכחלק מהדירקטריון ובזאת מושלם מהלך שלא הניב פירות, בטח לא לחברה ולמשקיעים בה. שכרו של ריבלין מעולם לא פורסם, אך ניתן רק לשער שהוא כן יצא נשכר מהמהלך שהושלם אתמול.
לא חתונה קתולית
גם לאחר הצטרפות ריבלין, ולמרות הציפיות, אלקטריאון התקשתה להציג פריצת דרך מסחרית. המניה המשיכה להידרדר. ריבלין, לעומתה, לא חיכה וכמעט במקביל לכניסתו לתפקיד, השתתף בקמפיין פרסומי למותג "יכין", מהלך שעורר ויכוח ציבורי לגבי אדם שמילא תפקיד ממלכתי בכיר זמן קצר קודם לכן.
אלקטריאון, מצידה, לא הסתפקה בריבלין, ובהמשך למאמציה של אלקטריאון בחיפוש אחר השפעה גלובלית, בתחילת 2022, הודיעה החברה על צירופו של קורט ג'ונסון, יו"ר מועצת ניו יורק לשעבר, כיועץ אסטרטגי. החברה זיהתה את ארה״ב, ובעיקר את ניו יורק, כשוק יעד מרכזי לטכנולוגיה שלה, והקמת חברת בת בארה"ב נועדה לתמוך בכך.
- הנשיא ממשיך לעשות בושות...
- כמה יקבל רובי ריבלין על הפרסומת לרסק עגבניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, למרות כל המאמצים, המניה המשיכה להידרדר ובסך הכל הציגה ירידה של כ-66% מאז מינוי ריבלין, ושווי השוק שלה כיום עומד על כ-733 מיליון שקל. החברה עדיין מציגה גידול בהוצאות ושריפת מזומנים, ולא מזמן החדשנות שבמוצר שלה התערערה, לאור פתרון טכנולוגי אחר של BYD, שהציגה טעינה מהירה שמייתרת את הפתרון של אלקטריאון (למרות שזו טענה שהדבר אינו פוגע בה).
