עידן עופר
צילום: יחצ

הפעם יצליח לעידן עופר? או.פי.סי רוכשת חצי מחברת הטעינה לרכבים חשמליים - ג'ינרג'י

החברה רוכשת 51% מהחברה ב-67 מיליון שקל, לפי שווי של 130 מיליון שקל
נתנאל אריאל | (2)

בטר פלייס סיבוב שני או שהפעם זה יצליח לעידן עופר? לאחר 8 שנים מכישלון החלום של בטר פלייס, או פי סי אנרגיה 0.97%  שבשליטת קנון 1.83%  (58.64%) של עידן עופר רוכשת 51% מחברת ג'ינרג'י שמקימה תחנות לאספקת חשמ וטעינה של רכבים חשמליים תמורת כ-67 מיליון שקל, לפי שווי של כ-130 מיליון שקל. לאו.פי.סי יש גם אופציה לרכישת יתרת מניות היזם לאחר מספר שנים.

 

חברת ג'ינרג'י הוקמה בשנת 2008 ע"י רן אלויה, המשמש כמנכ"ל החברה עד היום, ופועלת בתחום של טעינת של רכבים חשמליים (e-mobility). במסגרת פעילותה היא נותנת שירותי אספקת חשמל, טעינה של רכבים חשמליים וניהול אנרגיה לבניינים משותפים וכן שירותי טעינה למגזר העסקי והיא מתקינה עמדות טעינה, ומעסיקה כ-60 עובדים.

בשנה שעברה נמסרו בישראל כ-1,500 רכבים חשמליים ובמשרד האנרגיה מקווים כי השוק יגדל ליותר ממיליון כלי רכב בשנת 2030.

גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו מאמינים שבתוך מספר שנים לא רב, מרבית כלי הרכב שיימכרו בארץ יהיו חשמליים, דבר שיגרום לעלייה משמעותית בביקוש לחשמל וצורך במתן פתרונות לשירותי ניהול הטענת רכבים. העידוד הממשלתי להפחתת השימוש בדלקים לתחבורה וכן פתיחת תחום אספקת חשמל ללקוחות ביתיים מהווים הזדמנות עסקית משמעותית עבור אופיסי"

או.פי.סי אנרגיה בע"מ, הינה חברת חשמל פרטית העוסקת בהקמה של תחנות כוח, וכן ייצור חשמל ואספקתו ללקוחות פרטיים וחברת החשמל, מחזיקה בתחנות כוח במישור רותם ובחדרה, ומקימה את תחנות הכח צומת ושורק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    dw 13/04/2021 12:51
    הגב לתגובה זו
    כמו גינרגי, אפקון היא שחקן בתחום תחנות הטעינה, שזה ענף שעתיד לצמוח יפה בעשור הקרוב. הם העלו היום במאיה מצגת עם הערכה שלהם שעוד ייקח כמה שנים עד שפלח הרכב החשמלי בישראל יהיה משמעותי. כל עוד אין מספיק עמדות טעינה אנשים יהססו לקנות רכב חשמלי.
  • 1.
    dw 13/04/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
    כלומר שעוד יעברו שנים עד שהרכב החשמלי יתפוס נתח שוק משמעותי. יש לה אינטרס כמובן כי דגמי פורד ומאזדה שהיא משווקת אינם חשמליים. בכל אופן סביר שעם הזמן יקימו יותר ויותר עמדות טעינה בישראל, כשגם אפקון מתעסקת בתחום הזה. קשה לעודד אנשים לקנות רכב חשמלי אם אין פריסה מספיק רחבה של עמדות טעינה. סוג של ביצה ותרנגולת.
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 2.52%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הורדת הריבית הזניקה את ת"א, מה יהיה היום בבורסה?

בנק ישראל הוריד את הריבית אתמול לראשונה מאז ינואר 2024, והמשקיעים הריעו עם עליות חדות במדדים; עם זאת, במבט קדימה התוואי עשוי להיות מתון יותר ממה שהשוק מצפה

מערכת ביזפורטל |


אנחנו מזמינים אתכם לועידה הכלכלית של ביזפורטל שתתקיים בשבוע הבא - ראיון מיוחד עם יאיר לפידות, הצגת דירוג ביזפורטל למניות הפיננסים, שיחה עם מומחים על כיוון השוק, השפעת ה-AI על השווקים ועוד. 

לפרטים והרשמה - https://bizportal.hon.co.il/conference/calt77/



הריבית המוניטרית בישראל ירדה אתמול ב-0.25% לרמה של 4.25%, הרמה הנמוכה מזה למעלה משנתיים וחצי. ההחלטה מתקבלת אחרי 14 ישיבות רצופות שבהן בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי, והוגדרה כשלב של בלימת ביקושים מתוך מטרה לייצב את האינפלציה ברקע אי הוודאות שהביאה איתה המלחמה. בחודשים האחרונים האינפלציה נעה סביב 2.5% ונשארת בתוך היעד, עם תחזית של כ-2.2% ל-12 החודשים הקרובים. במקביל, שער הדולר נחלש בכ-10% מתחילת השנה, מה שגם סייע לצמצום הלחצים על מחירי היבוא והתקררות האינפלציה - בנק ישראל הוריד כצפוי את הריבית

בעוד הורדת הריבית הייתה עניין דיי וודאי, המשקיעים "הריעו", כאשר המדדים זינקו. העליות במדד ת"א 35 התחזקו מכ-0.5% למעל 1.5%, ומדד ת"א 90 עלה בכ-1.7%. בלטו במיוחד מניות הביטוח, כאשר מדד הביטוח זינק ב-4%.  העליות בשוק מורגשות במניות הביטוח שמשמשות כאופציה על השוק המקומי, לאחר שהציגו בשנתיים האחרונות תוצאות פנומנליות ברקע העליות בשווקים. אם העליות ימשיכו, חברות הביטוח ימשיכו להציג רווחים משמעותיים.

גם מדד הנדל"ן זינק וסגר בעלייה של 2.3% בהובלת מניות הבניה. המשקיעים מקווים שהיקף הרוכשים יחזור לעלות, שהביקוש לדירות יגבר אחרי שקפא לאחרונה. הפחתת ריבית משפיעה על החזר המשכנתא ומאפשרת לרוכשים יותר גמישות, אם כי הורדה של 0.25% היא יותר סנטימנט מאשר בשורה, כאשר ההשפעה היא מינורית על החזרי המשכנתא - סדר גודל של 70 שקל בחודש למשכנתא ממוצעת. אבל, מבחינת אווירה, יש אווירה טובה, והשוק מסתכל באופטימיות על הדירות למגורים.