לאחר הדוחות: לאומי בהמלצת מכירה על תדיראן: דאונסייד של 17%
בעקבות פרסום הדוחות הטובים של תדיראן הולדינגס, ולאחר החשש שהעלנו הבוקר בביזפורטל בנוגע למחיר המניה, בלאומי פרטנרס סבורים כי המניה עלתה גבוה מדי ונותנים לה המלצת מכירה עם דאונסייד של 17%. בלאומי מציבים למניה מחיר יעד של 280 שקל, לעומת שער הבסיס הבוקר שעמד על 350 שקל.
לדברי מרב פישר-שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס "החברה הציגה גידול של כ-15.9% בהכנסות בשנת 2020. העלייה בהכנסות נבעה מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים, במיוחד בחודשי הקיץ, בהם נרשמו שיאים בהיקפי הצריכה במשק, במיוחד בתחום מוצרי החשמל הביתיים. בשנה החולפת, תחת משבר הקורונה, זמן השהייה בבתים עלה באופן משמעותי, מה שהביא, לשימוש מוגבר במכשירי החשמל הביתיים, לרבות מיזוג האוויר, אשר הושפע גם ממזג האוויר, והביא לעלייה בבלאי וכתוצאה מכך לעלייה בהיקף ההחלפות והשדרוגים של מוצרים אלו. ברבעון הרביעי, בשל השפעות עונתיות, ראינו התמתנות במגמה זו למול הרבעונים הקודמים אך עלייה של מעל 20% למול הרבעון המקביל. העלייה בהכנסות הביאה לשיפור גם במדדי הרווחיות של החברה, למול השנה המקבילה".
לכאורה אם כן בלאומי היו צריכים להיות שוריים על המניה. אלא שהם מסבירים: "אנו מניחים ששנת 2021 תתאפיין גם היא בצמיחה גבוהה יותר מזו שראינו בשנים קודמות, בשל המשך השימוש המוגבר במיזוג אויר ועלייה בבלאי, וכן כתוצאה מעליית מחירים, אך להערכתנו הצמיחה תהיה מתונה יותר."
בשורה התחתונה מציינת פישר-שרוני כי "תדיראן היא חברה יציבה, עם מוניטין ארוך שנים ומותג חזק, אשר הציגה שיפור לא מבוטל בשנים האחרונות מבחינת נתח השוק וחוזק המותג. ניכר כי לחברה יש מנועי צמיחה גם לשנים הבאות, עם כניסה לתחומים חדשים וצומחים ולטריטוריות חדשות. יחד עם זאת, אנו מעריכים כי על אף מנועי הצמיחה והשיפור הצפוי בתוצאות החברה בשנים הבאות מחיר השוק של המניה גבוה, מגלם את הצמיחה העתידית, ואף מעבר לכך. בשל כך אנו מורידים את המלצת ההשקעה במניה ל-SELL, במחיר יעד של 280 שקל למניה, נמוך בכ-17% משווי השוק היום (לפני חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-5.86 שקל למניה)".
- גופים מוסדיים קנו מניות בידיעה שיש עסקה קרובה שתרים את המניה - המקרה של ג'נריישן
- לאומי פרטנרס תשקיע 171 מיליון שקל בזרוע הפסולת של ג’נריישן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוחות טובים לחברה עם צמיחה של 47% ב-EBITDA
למרות חולשה עונתית ברווח הנקי לרבעון הרביעי בעקבות ניכויים עונתיים, ה-EBITDA צמח ב-38% ברבעון וב-47% בשנה כולה. אבל מניית החברה, שזינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-160%, ובכ-11.4% מתחילת החודש, נסחרת במכפיל גבוה של 28.5, ובמחיר של 350 שקל למניה.
הרווח הנקי לרבעון הרביעי לשנת 2020 עמד על כ-15.9 מיליון שקל, לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2019, כלומר ירידה של כ-20% ברווח הרבעוני. עם זאת, החברה מסכמת את שנת 2020 עם זינוק של כ-42.6% ברווח השנתי, שהסתכם בכ-100.6 מיליון שקל, לעומת כ-70.5 מיליון שקל בשנת 2019.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
החברה מודיעה על הקדמת הצפי של כ-2 מיליארד הכנסות בשנתיים לשנת 2023 לעומת המועד המקורי שדווח - שנת 2025. בנוסף, דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד לבעלי המניות החברה בסך של כ-50 מיליון שקל, כלומר כ-5.9 למניה, שישולם ב-22 במרץ. השנה חילקה החברה דיבידנד של כ-73.5 מיליון שקך, המהווה כ-73% מהרווח הנקי של החברה בשנת 2020.
ה-EBITDA ברבעון הרביעי לשנת 2020 צמח בכ-37.7% והסתכם בכ-31.6 מיליון שקל, לעומת כ-22.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בשנת 2020 צמח בכ-46.8% והסתכם בכ-160.9 מיליון שקל, לעומת כ-109.6 מיליון שקל בשנת 2019.
הכנסות החברה בשנת 2020 הסתכמו בכ-989.5 מיליון שקל, לעומת סך של כ-853.6 מיליון שקל אשתקד, כלומר גידול של 15.9%. הגידול בהכנסות הקבוצה נבע בעיקר מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים. בשנת 2020 שיא כמותי וכספי במכירות במגזר המזגנים בהשוואה לתקופות מקבילות. מחזור המכירות ברבעון הרביעי של שנת 2020 צמח בכ-23% והסתכם לסך של כ-199.4 מיליון שקל לעומת סך של כ-162.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. על פי החברה "זהו רבעון שיא כמותי וכספי במכירת מזגנים בהשוואה לרבעונים מקבילים".
גרף המניה:
- 1.פשוט רוצים לקנות בזול. המניה תמריא. (ל"ת)כלכלן 08/03/2021 17:12הגב לתגובה זו
- אהוד 09/03/2021 02:17הגב לתגובה זובמבט חטוף בדוחות, לתדיראן יש 300 מליון שח במאזן, ההתחיבויות יחסית לנכסים נמוכות, ורווח שנתי של 100 מליון.בהשוואה לדוחות של שאר המניות בתל אביב 125, היא אחת המוצלחות!דוחות חא משקרים.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
