קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

אפסלון עולה ב-5%: רוכשת חנות אינטרנטית שהכניסה 4 מ' ד' ב-2020

חברת הסחר המקוון הרוכשת חנויות הפועלות באמזון ומשביחה אותן תקנה חנות מתחום הביגוד בתמורה לכ-3 מיליון דולר עם אופציה לתשלום של 250 א' ד' נוספים עבור מלאי. לבד ממכירות באמזון הנרכשת פועלת גם במגזר הסיטונאות
איתי פת-יה | (2)

חברת הסחר המקוון אפסלון ברנדס -0.52%  חתמה על מזכר עקרונות לרכישה של חנות ביגוד אינטרנטית הפועלת באמזון ומוכרת גם לסיטונאים (Wholesalers) תמורת 2.95 מיליון דולר. כ-2.75 מיליון דולר ישולמו במועד השלמת העסקה ו-200 אלף דולר נוספים ישולמו ב-4 תשלומים שווים החל מחודש לאחר מכן. במתווה נכללה אופציה לתוספת תשלום של 250 אלף דולר על המלאי הקיים או מוצרים שהוזמנו ונמצאים בתהליך ייצור.

החנות שתירכש מוכרת מוצרים מ-20 סוגים ו-400 תתגי סוגים בטווח מחירים של 15-30 דולר למוצר. ב-2020 הסתכמו הכנסותיה מאמזון בכ-3.25 מיליון דולר, כשעלות המכר הסתכמה בכ-630 אלף דולר, הוצאות הפרסום הסתכמו בכ-200 אלף דולר וסך העמלות הכולל לאמזון הסתכמו בכ-1.5 מיליון דולר - כ-46% מסך המכירות. הרווח הגולמי לפני מס עמד על כ- 1.1 מיליון דולר, מה שמשקף שיעור רווחיות לפני מס של כ-33%. במגזר המכירות לסיטונאים רשמה החנות הכנסות של כ-1.4 מיליון דולר ב-2020, כשעלות המכר הסתכמה בכמיליון דולר והרווח הגולמי לפני מס עמד על כ-400 אלף דולר - שיעור רווחיות של כ-28%. 

לפי מזכר העקרונות מול אפסלון, במשך שנתיים מהשלמת העסקה המוכר ינהל את המכירות לסיטונאים תחת פיקוחה של אפסלון, ויהיה זכאי לשיעור מסך הרווח הגולמי בגין כל מכירה. עוד סוכם כי המוכר יספק יעוץ לאפסלון לתקופה של 9 חודשים בהיקף שלא יעלה על 40 שעות חודשיות בתמורה לסכום שאינו מהותי.

אפסלון עוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות תחת אמזון. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית אפסלון בכ-96%, ואחרי העלייה היא נסחרת בכ-76 מיליון שקל. החברה טרם רושמת הכנסות ובמחצית הראשונה של 2020 הפסידה כ-700 אלף שקל. זה עתה גייסה אפסלון כ-10.3 מיליון שקל בהקצאה פרטית ממשקיעים בהם אקסלנס, המהווה בעלת עניין בחברה, ובית ההשקעות מור שהפך בעל עניין בעקבות ההשקעה. עוד לקחו חלק בהקצאה ספרה ניהול קרנות וכן קרן פנגאנה אלפא.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 23/02/2021 17:37
    הגב לתגובה זו
    קשה להשקיע בעסק שהוא למעשה תלוי ב 100 אחוז באמאזון. אם נניח יחליטו אמאזון על עוד עמלה מסוימת או שיתחילו להתחרות בעסק שנמצא אצלם אפילו נגמר השיר לחברה. מה זכות קיום של עסק שתלוי לגמרי בעסק אחר
  • 1.
    אדיסון 23/02/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    דולר בחצי שנה האחרונה בלבד.... אתם רק צריכם לבדוק קצת עובדות לפני שאתם מפרסמים כתבה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.