קניות אונליין
צילום: rupixen/UNSPLASH

אפסלון עולה ב-5%: רוכשת חנות אינטרנטית שהכניסה 4 מ' ד' ב-2020

חברת הסחר המקוון הרוכשת חנויות הפועלות באמזון ומשביחה אותן תקנה חנות מתחום הביגוד בתמורה לכ-3 מיליון דולר עם אופציה לתשלום של 250 א' ד' נוספים עבור מלאי. לבד ממכירות באמזון הנרכשת פועלת גם במגזר הסיטונאות
איתי פת-יה | (2)

חברת הסחר המקוון אפסלון ברנדס 0%  חתמה על מזכר עקרונות לרכישה של חנות ביגוד אינטרנטית הפועלת באמזון ומוכרת גם לסיטונאים (Wholesalers) תמורת 2.95 מיליון דולר. כ-2.75 מיליון דולר ישולמו במועד השלמת העסקה ו-200 אלף דולר נוספים ישולמו ב-4 תשלומים שווים החל מחודש לאחר מכן. במתווה נכללה אופציה לתוספת תשלום של 250 אלף דולר על המלאי הקיים או מוצרים שהוזמנו ונמצאים בתהליך ייצור.

החנות שתירכש מוכרת מוצרים מ-20 סוגים ו-400 תתגי סוגים בטווח מחירים של 15-30 דולר למוצר. ב-2020 הסתכמו הכנסותיה מאמזון בכ-3.25 מיליון דולר, כשעלות המכר הסתכמה בכ-630 אלף דולר, הוצאות הפרסום הסתכמו בכ-200 אלף דולר וסך העמלות הכולל לאמזון הסתכמו בכ-1.5 מיליון דולר - כ-46% מסך המכירות. הרווח הגולמי לפני מס עמד על כ- 1.1 מיליון דולר, מה שמשקף שיעור רווחיות לפני מס של כ-33%. במגזר המכירות לסיטונאים רשמה החנות הכנסות של כ-1.4 מיליון דולר ב-2020, כשעלות המכר הסתכמה בכמיליון דולר והרווח הגולמי לפני מס עמד על כ-400 אלף דולר - שיעור רווחיות של כ-28%. 

לפי מזכר העקרונות מול אפסלון, במשך שנתיים מהשלמת העסקה המוכר ינהל את המכירות לסיטונאים תחת פיקוחה של אפסלון, ויהיה זכאי לשיעור מסך הרווח הגולמי בגין כל מכירה. עוד סוכם כי המוכר יספק יעוץ לאפסלון לתקופה של 9 חודשים בהיקף שלא יעלה על 40 שעות חודשיות בתמורה לסכום שאינו מהותי.

אפסלון עוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות תחת אמזון. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית אפסלון בכ-96%, ואחרי העלייה היא נסחרת בכ-76 מיליון שקל. החברה טרם רושמת הכנסות ובמחצית הראשונה של 2020 הפסידה כ-700 אלף שקל. זה עתה גייסה אפסלון כ-10.3 מיליון שקל בהקצאה פרטית ממשקיעים בהם אקסלנס, המהווה בעלת עניין בחברה, ובית ההשקעות מור שהפך בעל עניין בעקבות ההשקעה. עוד לקחו חלק בהקצאה ספרה ניהול קרנות וכן קרן פנגאנה אלפא.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבי 23/02/2021 17:37
    הגב לתגובה זו
    קשה להשקיע בעסק שהוא למעשה תלוי ב 100 אחוז באמאזון. אם נניח יחליטו אמאזון על עוד עמלה מסוימת או שיתחילו להתחרות בעסק שנמצא אצלם אפילו נגמר השיר לחברה. מה זכות קיום של עסק שתלוי לגמרי בעסק אחר
  • 1.
    אדיסון 23/02/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    דולר בחצי שנה האחרונה בלבד.... אתם רק צריכם לבדוק קצת עובדות לפני שאתם מפרסמים כתבה
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.