אייס
צילום: תמר מצפי

רשת ACE השלימה את ההנפקה וגייסה כ-150 מיליון שקל

החברה הונפקה לפי 400 מיליון שקל, החברה מוכרת ברבע מהמניות; התוצאות השתפרו בעקבות משבר הקורונה - ההכנסות ב-2020 660 מיליון שקל והרווח 36 מיליון שקל 
נתנאל אריאל | (4)

בהמשך לדיווח בתחילת השבוע שעבר רשת מוצרי הבית אייס (ACE), השלימה את ההנפקה ומצטרפת לבורסה. את ההנפקה הובילה בעלת השליטה קרן קדמה (98%), שמוכרת כ-25% ממניותיה לפי שווי חברה של 400 מיליון שקל. במסגרת הקצאת מניות המוסדיים ישקיעו גם הם כ-50 מיליון שקל.

נזכיר כי ההנפקה יצאה לדרך לאחר שלפני כשנתיים וחצי ירדה בעלת השליטה מכוונתה לבצע הנפקה.

הצטרפו לעדכונים שוטפים על האירועים המשמעותיים היום בבורסה - בערוץ הטלגרם של ביזפורטל

הרשת, פועלת בחום הקמעונאות, ומפעילה 34 סניפים בפריסה ארצית, הפועלים תחת המותגים ACE, Depot Auto ו-Electric Ace. חנויות הרשת, משווקים מוצרים לשדרוג ותחזוקת הבית, החצר והרכב.

בשנת 2017 נרכשה הרשת על ידי קרן קדמה מחברת אלקטרה צריכה תמורת 145 מיליון שקל, ולפי  שווי חברה של כ-190 מיליון שקל. לפני כשנתיים וחצי, פעלה הקרן להנפיק את הרשת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 330 מיליון שקל "לפני הכסף". אלא, שהכתף הקרה שקיבלה מצד המשקיעים, הביאה את הקרן לסגת מהמלך. כעת קיבלה הקרן רוח גבית בעקבות משבר הקורונה, הן בשל השיפור בתוצאות והן בשל המציאות שנוצרה בשווקים. הפעם כאמור ההנפקה יוצאת לדרך.

אך הרומן של החברה עם הבורסה החל עוד קודם לכן, והיא אף נסחרה בה בעבר ללא הצלחה גדולה. הרשת, הונפקה בשנת 2007, אך סבלה מתוצאות חלשות והפסדים כבדים, שהביאו אותה להקפאת הליכים, שנבעו מחובות כבדים, עד שבשנת ב-2014 הועמדה למכירה, ונרכשה לבסוף על ידי אלקטרה צריכה תמורת 129 מיליון שקל.

שיפור בתוצאות הרבעון השלישי

את הרבעון השלישי של 2020 סיימה החברה עם הכנסות של כ-193.7 מיליון שקל, גידול של כ-29% בהשוואה לכ-149.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על רווח נקי של כ-13 מיליון שקל, קפיצה של כ-160% לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח הגולמי ברבעון השלישי 81.6 מיליון שקל, עלייה של כ-22% בהשוואה לכ-66.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי, הסתכם בכ-20.2 מיליון שקל, גידול של כ-104% לעומת רווח תפעולי של כ-9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

עוד עולה מטיוטת התשקיף המתפרסמת לקראת ההנפקה, כי הכנסותיה השנתיות של החברה לשנת 2020 צפויות להסתכם בכ-660 מיליון  שקל, צמיחה של כ-15% לעומת 2019, וכי הרווח הנקי שלה בשנת 2020 צפוי להסתכם בכ-36 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מחירים יקרים, שירות זוועה (ל"ת)
    אנונימי 11/01/2021 21:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מחירי מוצריה ושרותי הרכב שהרשת נותנת יקרים וחבל. (ל"ת)
    שמילו 11/01/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מני 11/01/2021 08:42
    הגב לתגובה זו
    קונים חברה במחיר X ומנפיקים אותה אחרי שנה ב2X (או 5X במקרה של מקס סטוק). לא פלא שתשואות הפנסיה של הישראלים רחוקה שמיים וארץ מתשואת S&P500
  • מענין מי השתתף בהנפקה במחיר הזה? (ל"ת)
    נכון 11/01/2021 12:44
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.