סקייליין, נדל"ן ארה"ב, מלון
צילום: סקייליין

סקייליין: ההפסד גדל עקב הקורונה, אבל יש נקודות אור

הכנסות חברת הנדל"ן המניב אמנם צמחו ב-26% אך צניחה בכל הפרמטרים התפעוליים בשל התפשטות נגיף הקורונה, הובילה להתרחבות ההפסד הנקי; ה-NOI מנכסים זהים צנח ב-39%, ה-FFO צלל ב-60%
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה סקייליין

חברת סקייליין -0.04% , העוסקת בנדל"ן מניב בצפון אמריקה, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020. החברה, המוחזקת על ידי חברת מישורים -0.21%  (49.4%), וחברת הכשרת הישוב 4.05%  (20.2%), רשמה עלייה של 26% בהכנסות לצד הרחבת ההפסד הנקי כתוצאה מפגיעה במגזר המלונאות עקב התפשטות נגיף הקורונה.

הכנסות החברה ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכמו בכ-71.7 מיליון דולר קנדי, עלייה של כ-26%, לעומת כ-56.9 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מעלייה בהכנסות מגזר ייזום הנדל"ן, אשר קוזז בחלקו בעקבות ירידה בהכנסות מגזר המלונאות עקב השפעות הקורונה.

בשורה התחתונה, ההפסד הנקי ברבעון, הסתכם בכ-5.4 מיליון דולר קנדי לעומת רווח נקי של 0.2 מיליון דולר קנדי בתקופה המקבילה אשתקד.

נכון לסוף הרבעון, לחברה מזומנים וקווי אשראי בהיקף כולל של כ-40 מיליון דולר קנדי.

תמצית תוצאות כספיות

מקור: סקייליין

צניחה בכל הפרמטרים התפעוליים

ה-NOI מנכסים זהים (רווחים מנכסים בניכוי הוצאות תפעול נכסים) רשם ירידה של כ-39%, לרמה של כ-7.5 מיליון דולר קנדי, בהשוואה לכ-12.3 מיליון דולר קנדי בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה מיוחסת להשפעות התפשטות נגיף הקורונה.

ה-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת, ללא השפעת אירועים חד-פעמיים), עמד על כ-2.8 מיליון דולר קנדי, קיטון של כ-60.5%, לעומת כ-7.1 מיליון דולר קנדי אשתקד. הירידה מיוחסת להשפעות התפשטות נגיף הקורונה על הרווחים של בתי המלון ואתרי הנופש, יחד עם תנועות בשערי מט"ח שלא במזומן.

ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) המתואם ירד בכ-27.7% והסתכם בכ-9.1 מיליון דולר קנדי, לעומת כ-12.6 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל אשתקד.

התפשטות נגיף הקורונה

על פי החברה, מלונות החברה בארצות הברית, פתוחים ופועלים בתפוסה מוגבלת ובמצבת עובדים מצומצמת. בהתחשב בעובדה שמרבית המלונות של החברה בארה"ב נמצאים בעיקר בערים שאינן תלויות בתיירות הבינלאומית, וכי אחוז ניכר מהאורחים בהם הם תיירים עסקיים שמגיעים ברכב, החברה צופה כי ברגע שתתחיל ההתאוששות, המלונות יתחילו להציג עלייה מידית בשיעורי התפוסה.

בתגובה למשבר, הממשלות בקנדה ובארה"ב יצאו עם מספר תכניות תמריצים אשר החברה זכאית להן או מאמינה שתהא זכאית להן. בארה"ב, סקייליין נמצאה זכאית להלוואות תחת התוכנית להגנת המשכורות, כשכ-6.6 מיליון דולר ארה"ב כבר אושרו או התקבלו לאחר תום הרבעון. בנוסף, החברה מאמינה שהיא עשויה להיות זכאית לתכנית הלוואות MLP , תכנית סיוע נוספת של ממשלת ארה"ב, אולם טרם פורסמו הנחיות סופיות ומלאות של התכנית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בלייק לאיין, מנכ"ל סקייליין:  "הרבעון הראשון של שנת 2020 הציג אתגרים חסרי תקדים לכלכלה העולמית, וסקייליין ממשיכה להתמודד איתם. במהלך החודשיים וחצי הראשונים של 2020, סקייליין המשיכה לשפר את תוצאותיה התפעוליות והפיננסיות, עם ביצועים חזקים בפורטפוליו של מלונות ה-Courtyard והציגה תוצאות הקרובות לתוצאות שיא באתרי הסקי. בנוסף, השלמנו את מכירת פרוייקט היזום הסמוך ל-Blue Mountain והכרנו בהכנסות של 28.9 מיליון דולר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וול סטריט נגזרים (X)וול סטריט נגזרים (X)

התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות

החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל


ליאור דנקנר |

וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.


תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת

התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.

הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.

בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.

ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.


השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות

השקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים

הדיון על "קריסת" השוק האלטרנטיבי מפספס את העיקר - אין דבר כזה שוק אחד או מודל אחד; בין פלטפורמות אחראיות עם מנגנוני חיתום וביטחונות לבין גופים שנשענו על הון חדש בלבד, עובר קו דק שמפריד בין ניהול סיכון מושכל לבין הימור מסוכן - טור תגובה של אייל אלחיאני  מייסד ומנכ"ל טריא
אייל אלחיאני |

בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.

מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.

השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.

הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.

אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.

ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.

מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).

להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.