ערן סער מנכ"ל ישראמקו גז נפט תמר
צילום: יח"צ

ערן סער מונה כמנכ"ל קבוצת אי.די.בי-דסק"ש

סער, אשר מכהן כמנכ״ל אקויטל, נפטא וישראמקו, הודיע היום לדירקטוריון החברות על רצונו לסיים את תפקידו כמנכ"ל הקבוצה - יסיים את תפקידו הנוכחי לקראת סוף השנה
ערן סוקול | (1)
נושאים בכתבה אי.די.בי דיסקונט

דירקטוריון אי.די.בי ודירקטוריון דסק"ש, בשליטתו של איש העסקים אדוארדו אלשטיין, מודיעים על מינויו של ערן סער לתפקיד מנכ"ל קבוצת אידיבי-דסק"ש. סער אשר מכהן כעת כמנכ"ל אקויטל, נפטא וישראמקו, יסיים את תפקידו הנוכחי לקראת סוף השנה.

מהקבוצה נמסר כי הבחירה בסער מהווה צעד מהותי ביישום האסטרטגיה של הקבוצה למינוי דמות בכירה בעלת ניסיון עשיר בפעילות דומה של ניהול קבוצת אחזקות, זאת במטרה למצב את פעילותה העסקית ואיתנותה הפיננסית של הקבוצה במגוון ענפי הפעילות.

סער (47), כיהן במהלך השנים בשורת תפקידים בכירים בסקטור הפרטי והציבורי כאשר בתפקידו האחרון שימש כמנכ"ל קבוצת האחזקות הציבורית אקויטל, הפועלת בענפי הנדל"ן והאנרגיה, והוביל את שינוי מבנה האחזקות של הקבוצה באמצעות צעדי מיזוג ורכישות בישראל ובעולם, זאת לצד הובלת הפיתוח העסקי של מאגר הגז הטבעי 'תמר' כמנכ"ל ישראמקו נגב 2.

 

לפני תפקידו כמנכ"ל אקויטל, כיהן סער במשך כשנתיים כסמנכ"ל הכספים והיה אמון על פעילותן הפיננסית של כלל החברות בקבוצה. בסקטור הציבורי, סער כיהן בתפקיד סגן מנהל אגף התאגידים ברשות לניירות ערך והוביל גם במסגרת תפקיד זה מהלכים חשובים רבים. 

 

סער, עורך דין ורואה חשבון מוסמך, הינו בוגר הפקולטה למשפטים (LLB), בעל תואר שני במימון ובעל תואר ראשון בחשבונאות ומשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים.

 

יו"ר דירקטוריון אי.די.בי ודסק"ש, אדוארדו אלשטיין: "סער מביא עימו עשרות שנים של ניסיון במגזר הפרטי והציבורי. אנו מאמינים כי יכולת הניהול שהוכיח במהלך תפקידיו הרבים והניסיון שצבר יסייעו לקבוצה לעמוד בפני האתגרים ולמנף את פעילותה העסקית בכלל החברות בקבוצה". 

חיים צוף, יו״ר קבוצת אקויטל מסר: ״אני מכבד את החלטתו של ערן לפרוש מתפקידו ומודה לו על שנים של פעילות משותפת ופורייה ועל הישגיו בהובלת תהליכים משמעותיים בפיתוח נכסי הקבוצה. ברצוני להביע את ההערכה הרבה בשם כל חברי הדירקטוריון על תרומתו לאורך יותר מ-9 שנים כמנהל בכיר וחבר הנהלה ולאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

 

ערן סער: ״לפני כ-9 שנים הצטרפתי כסמנכ"ל הכספים של קבוצת אקויטל וב-7 השנים האחרונות כיהנתי כמנכ"ל בחברות הקבוצה. היו אלה שנות עשייה מרתקות ואינטנסיביות, וכעת החלטתי לצאת לדרך חדשה ופניי מועדות לאתגרים מקצועיים חדשים. אני מבקש להודות ליו"ר דירקטוריון החברה, חיים צוף על האמון והתמיכה, לדירקטוריון, להנהלה ולעובדי הקבוצה המסורים אשר להם תרומה חשובה בהצלחה של הקבוצה. נפלה בחלקי הזכות להיות חלק באחת מקבוצות העסקים הגדולות והמוערכות במשק הישראלי ואני מאחל לקבוצה המשך שגשוג והצלחה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אוהב אלשטיין 12/09/2019 23:15
    הגב לתגובה זו
    יש לו פנים טובות יושר והגינות ברמת על,נאמנות חביב אדיב שהטוב שלו ידבק בטוב של אלשטיין ,יראו פירות מעמלם ב ש פ ע ועין טובה תמיד עליהם אמן
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.