כסף כסף תרדוף: אבי לוי עוזב את מליסרון כי כמה מיליונים בשנה, קטנים עליו
אבי לוי, המנכ"ל של חברת מליסרון -1.56% שמכהן בתפקיד מעל 10 שנים, הודיע על כוונה לסיים את כהונתו. לוי מכהן בקבוצת עופר בתפקידים שונים זה 40 שנים.
לוי ביקש/ דרש לאחרונה לרכוש מניות נוספות של מליסרון בהיקף של 300 מיליון שקל, כאשר הוא ביקש מימון מהחברה של כ-225 מיליון שקל. הבקשה לא נענתה על ידי בעלת השליטה, ליאורה עופר, והאמת שבצדק - לוי הרוויח בעשור האחרון עשרות מיליונים וקיבלת מניות בשווי של מאות מיליונים. הרצון וההתעקשות של מנהלים שכירים להעלות עוד יותר את שכרם הכולל, נראית מוגזמת, סוג של רדיפת בצע ללא גבולות.
על כל פנים, לוי הוא מנכ"ל מוערך. הוא הביא את מליסרון מחברה של קניון אחד לחברה מובילה יחד עם עזריאלי, כשבמקביל לקניונים מנהלת החברה ומקימה משרדים בהיקף של מעל ל-500,000 מ"ר.
לוי צירף להודעתו מכתב המופנה לדירקטוריון מליסרון, ובו כתב, בין היתר, כי "בהמשך להודעה בדבר סיום כהונתי, ברצוני להבהיר כדלקמן: מעולם לא ביקשתי הלוואה בסך 400 מיליון שקל. אכן, מתוך אמונה בחברה וביכולותיה ומתוך רצון להמשיך ולהוביל את צמיחתה, ביקשתי לרכוש מניות נוספות של החברה בסכום של כ-300 מיליון שקל, כאשר בכוונתי היה להשקיע מהוני העצמי סכום של 60-75 מיליון שקל, ואכן ביקשתי מבעלת השליטה, ולא מחברת מליסרון, הלוואה צמודה למדד בסכום של כ-225 מיליון שקל. ההלוואה היתה אמורה להיות מובטחת במניות הנרכשות ובערבות אישית מלאה שלי, עם תנאי 'ריקורס' מלא".
- להב אל. אר: תוצאות צפויות; השבחה בדלק נכסים
- הדרמה וההלם בדיסקונט -הפוסט שנמחק וגילה רק מעט ממה שקורה בבנק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"במשך התקופה שבה היתה מליסרון תחת ניהולי, עלה שווי החברה מרמה של פחות מ-2 מיליארד שקל, לרמה נוכחית של כ-8.5 מיליארד שקל. במהלך תקופה זו חילקה החברה דיבידנדים בסכום של קרוב ל-2 מיליארד שקל", כתב לוי.
לוי אף ציין כי מליסרון דורגה כחברה השנייה מבין החברות הנסחרות בבורסה בת"א, מבחינת התשואה שהניבה למשקיעים של כ-20% במונחים שנתיים.
- 14.זאב 10/11/2019 12:36הגב לתגובה זושוורים עושים כסף, דובים עושים כסף. חזירים נשחטים.
- 13.דוד 09/11/2019 09:21הגב לתגובה זופחדה מהשתלטות?
- 12.עומר 05/11/2019 23:23הגב לתגובה זוחזרסיר שמן. לך הביתה. טמאע אכול שרמוטה. הרי לעולם לא תבזבז את כל המליונים שכבר יש לך. וגם כך לא נשאר לך עוד שנים רבות לחיות. אז על מה בצע הכסף ???
- 11.אנונימי 12/07/2019 16:28הגב לתגובה זוסטייקים צלעות ונקניקיות
- 10.שוכר 11/07/2019 17:28הגב לתגובה זוקבוצה של חזירים. אין גבול לתאבון... כמה שוכרים מסכנים אכלו מרורים מהאיש הזה?
- 9.גרוסמן 11/07/2019 13:57הגב לתגובה זוליאורה עופר לקחה את הסיכון ברכישת קניון רמת אביב בתקופת המשבר, ואת בריטיש ישראל (שקנתה קודם לכן את נכסי אזורים). רוצה לומר, הצמיחה האדירה של מליסרון נבעה מעסקאות רכישה, בהן הסיכון הוא על הבעלים, ולא מיזמות ופיתוח של המנכ"ל.
- 8.sam 11/07/2019 13:15הגב לתגובה זואוףףף...מסכן בחום הזה יצטרך לעמוד בתור ללשכה העבודה ושם לחתום אבטלה..רחמנות
- 7.מסובב הבננות 11/07/2019 13:07הגב לתגובה זומוצלח ככל שיהיה הוא שכיר שמרוויח יפה מאוד ! אם היה לו כסף לקנות מניות אז שיקנה ...אבל אין חובה לתת הלוואה לקנות משהו שאתה לא יכול לקנות בעצמך . ותכלס מה הוא מבקש ? מהבעלים של החברה כמו שהוא מבהיר ....תן לי כסף בכדי שאוכל להיות שותף שלך , ואם לא אעמוד בתנאי ההחזר אז תיקח את המניות בחזרה ...אחרי קרב משפטי ארוך ... בשביל לדחות עסקה כזו גרועה ...לא צריך להיות טייקון ! גם בסטיונר מתחיל מבין שעושים עליו סיבוב פה !
- 6.קניונים זה גזל. אין להם עתיד (ל"ת)אחד 11/07/2019 12:12הגב לתגובה זו
- 5.יוסי 11/07/2019 12:05הגב לתגובה זואבי, אתה לא הראשון ולא האחרון שמתייצב מול הבעלים בדרישה כלשהי ויהיה מעמדך אשר יהיה, מבוקשך לא יאושר ויתנו לך ללכת למרות שפעלך לחברה היה אדיר. ככה זה עובד בעולם העסק, לעולם הם לא יתנו לך לכופף אותם.
- 4.גם בן גוריון היה בטוח ש אן לו תחליף (ל"ת)YL 11/07/2019 12:02הגב לתגובה זו
- 3.רו 11/07/2019 11:57הגב לתגובה זועוברים לתפקידים בהם אין הגבלת שכר.לגיטימי לרצות להרוויח יותר, וחכם להחליף משרה במשרה מתגמלת יותר
- 2.יעקב 11/07/2019 11:50הגב לתגובה זובתקופה המיוחסת לו, עשרות רבות של חברות , הכפילו ושילשו את מחירן
- 1.מסכן, שגעון גדלות. לא נורא שיתנחם שיש הרבה מסכנים כמוהו (ל"ת)אלי 11/07/2019 11:12הגב לתגובה זו

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%
חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.
מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות א6ו באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.
החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.
סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?
הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.
- חג'ג' אירופה תעבור מנדל"ן לגז? - "זה לא 'במקום', זה 'גם וגם'"
- חג'ג' אירופה בפרויקט של 100 מיליון דולר בבוקרשט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות.

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%
טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%
השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת.
ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?
הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל
משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים
של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".