אמיר וידמן
צילום: יח"צ

מספקת את הסחורה: המלט מזנקת ביותר מ-6% אחרי הדו"חות

המלט במכירות של 38.9 מיליון דולר ברבעון - שיא רבעוני; גידול של 18%
נועם בראל |

המלט, בשליטת פימי, דיווחה על תוצאות טובות ברבעון השלישי. החברה, שנחשבת מהמובילות בעולם בפיתוח פתרונות בקרה לתחום הולכת הגזים ולתעשיות התהליכיות, הרוויחה ברבעון 4 מיליון דולר - 50% מעל הרווח ברבעון המקביל בשנה שעברה.

מנייתה מזנקת כעת ב-6.3% במחזור מסחר של 2.9 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 926 מיליון שקל בחודש האחרון.

הרווח התפעולי הסתכם ב-5.1 מיליון דולר, לעומת 3.3 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי בנטרול הכנסה אחרת הסתכם ב-4.4 מיליון דולר לעומת 3.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

המכירות ברבעון עלו לשיא של 38.9 מיליון דולר - גידול של 18% ביחס לתקופה המקבילה. העלייה מיוחסת לשני תחומי הפעילות של החברה - פעילות המוצרים האולטרה-נקיים והתעשייה התהליכית.

המכירות ברבעון השלישי של 2017 הסתכמו בכ-38.9 מיליון דולר, שיא רבעוני בתולדות החברה ומהוות גידול של כ-17.9% לעומת מכירות של כ-33 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות נובעת מגידול במכירות בשני תחומי פעילות המוצרים האולטרה נקיים והתעשייה התהליכית. עיקר העלייה במכירות הינה באירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק. בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמחו המכירות בכ-16.5% והסתכמו בכ-107.4 מיליון דולר לעומת כ-92.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול במכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מגידול במכירות בשני תחומי הפעילות.

 

מכירת המוצרים לתעשיית המוצרים האולטרה נקיים הסתכמו ברבעון השלישי של 2017 בכ-15.9 מיליון דולר, עלייה של כ-36.9% לעומת מכירות של כ-11.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות המוצרים האולטרה נקיים ביחס לרבעון השלישי בשנת 2017 נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים באירופה וצפון אמריקה.

 

ה-EBITDA (רווח תפעולי בתוספת פחת והפחתות) שהציגה הקבוצה ברבעון השלישי של שנת 2017 הסתכם בכ-6.9 מיליון דולר, שיא רבעוני בתולדות החברה ומשקף גידול של כ-39.2% לעומת כ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA בנטרול הכנסות אחרות הנובעות מרווח הון בחברת הבת בסין, הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2017 בכ-5.9 מיליון דולר, גידול של כ-19.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

אמיר וידמן, מנכ"ל המ-לט: "המלט מסכמת רבעון חזק נוסף, שאופיין בשיא בהכנסות ומבטא את חיזוק מעמדה של החברה בשווקים תוך ביצוע פרוייקטי דגל ללקוחות בינלאומיים מובילים. ברבעון השלישי נמשכה מגמת הצמיחה והחברה הציגה גידול במכירות הן בתחום המוצרים האולטרה נקיים והן בתחום המוצרים לתעשייה התהליכית. אנו ממשיכים לבסס את מעמדנו ולחזק את הקשרים עם הלקוחות תוך מתן פתרונות מיוחדים ומתן מענה לצרכי ההנדסה והתכנון באתרי הלקוחות. אנו מתקדמים בהקמת המפעל החדש בסין ורואים בו פוטנציאל גדול בחדירה לשוק המוליכים למחצה ובתמיכה בביקושים בשוק האנרגיה הגרעינית באסיה בכלל ובסין בפרט".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.