לא לשימוש
צילום: יח"צ

פרוטרום רוכשת את השליטה בחברה תאילנדית ב-12 מיליון דולר

מדובר בחברת הטעמים התאילנדית The Mighty לפי מחיר המשקף 20 מיליון דולר לחברה
גיא בן סימון | (4)

חברת הטעמים פרוטרום הודיעה היום על רכישת השליטה (60%) בחברת הטעמים התאילנדית The Mighty תמורת 12 מיליון דולר. העסקה משקפת לחברה התאילנדית שווי של 20 מיליון דולר (ללא חוב). מדובר ברכישה השמינית של פרוטרום מתחילת השמה בהמשך לתכנית האסטרטגית של החברה. עם זאת, פרוטרום לא רואה בעסקה זו כרכש מהותי.

מניית פרוטרום עולה כעת ב-1.7% בבורסה בתל אבי במחזור של 22.6 מיליון שקל, לעומת מחזור יומי ממוצע של 46 מיליון שקל בחודש האחרון.

במסגרת העסקה תרכוש פרוטרום בשלב הראשון 49% מהון המניות של Mighty, ובשלב השני, תגדיל את אחזקתה ל-60%. העסקה כוללת אופציה לרכישת יתרת האחזקה בשני שלבים, בתקופות המתחילות בעוד 3 ו-5 שנים ממועד השלמת חלקה שני של העסקה, במחיר המבוסס על ביצועיה עסקיים העתידיים של Mighty. השלמת חלקה הראשון של העסקה צפויה בשבועות הקרובים ולהערכת החברה, הגדלת האחזקה תושלם בתוך מספר חודשים. הרכישה תמומן ממקורות עצמיים וחוב בנקאי.

חברת Mighty שנוסדה בשנת 1989, עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של טעמים כולל פתרונות טעמי Savory (תחום הטעמים הלא מתוקים) והינה בעלת מעמד מוביל בשוק הטעמים בתאילנד, בו קיימים מספר מועט של יצרני פתרונות טעם, ומחברות הטעמים החדשניות ביותר דרום מזרח אסיה המבוססות על מו"פ עצמאי. סל הפתרונות של החברה כולל טעמים, תערובות תבלינים ומרינדות וכן חומרי גלם פונקציונאליים ייחודיים לתעשיית המזון והמשקאות עם דגש על תחומי מזון הנוחות (Food Convenience), החטיפים, הנודלס, הדגים, הבשר, המאפים, המשקאות והחלב ולחברה יש בנוסף סל מוצרים פתרונות ייחודיים המותאמים לטעמים האסייתיים. בנוסף, פעילותה כוללת פתרונות ייחודיים לייצור חומרי גלם לתחומי מזון התינוקות (Nutrition Infant) וההזנה הייעודית (ה-Nutrition Elderly) ובכוונת החברה להמשיך ולפתח פעילות זו בתאילנד ובמדינות האזור.

רוב פעילותה של Mighty (כ-60%) הינה פעילות יצרנית בתחום פתרונות הטעמים, עם מובילות שוק בתחום ה-Savory ,וכ-40% הינה פעילות סחר בחומרי גלם ייחודיים לתחומי המזון, המשקאות והתזונה. לפי הודעתה של פרוטרום, מחזור המכירות של Mighty ב-12 החודשים שהסתיימו באוגוסט השנה הסתכם בכ-15 מיליון דולר. Mighty מעסיקה כ-180 עובדים ולה שני אתרי ייצור, לחברה יש כ-160 לקוחות ולפי פרוטרום החברה היא אחת מחברות הטעמים המקומיות הבודדות בדרום-מזרח אסיה הפועלת בסטנדרטים בינלאומיים המאפשרים אספקה ללקוחות מזון ומשקאות בינלאומיים גדולים לצד לקוחות מקומיים קטנים ובינוניים.

אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום: "רכישת חברת הטעמים התאילנדיתMighty היא רכישה נוספת של פעילות בתחום הליבה של פרוטרום שמחזקת את מובילות השוק הגלובלית שלנו בתחום ה-Savory לצד העמקת פעילותינו באזור החשוב והצומח של דרום מזרח אסיה וממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית של פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אבו עלה מנגליל 19/10/2017 00:37
    הגב לתגובה זו
    יש צוות מצוין של קיבוצניקים סביבו. שנותנים עבודה.
  • 3.
    גיל 18/10/2017 14:48
    הגב לתגובה זו
    אבל לא תמיד. מעניין יהיה לראות מה תיהיה ההשפעה על פרוטרום בעתיד. לא כל עסקת רכישת חברה היא מוצלחת. בהצלחה בכל אופן
  • 2.
    ישר דרך וממוקד מטרה.. המשיכו כך ותביאו לעולם טעמים חדשי (ל"ת)
    עוז 18/10/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אושי 18/10/2017 13:46
    הגב לתגובה זו
    מחזיקה כבר שנתיים - מימנה לי את הלימודים וחצי רכב. בהצלחה.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.35%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

פייזרפייזר

פייזר מאותתת על קיפאון במכירות ב-2026 והמניה נחלשת

תחזית להכנסות דומות לשנה הנוכחית, לחץ מצד רגולציה ותחרות גוברת, והימור על רכישות יקרות כדי לבנות מחדש את צבר התרופות

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה פייזר תחזית

פייזר Pfizer Inc -2%   פותחת את השבוע עם מסר די קר: ב-2026 היא לא צופה צמיחה, והמניה מגיבה בירידה במסחר המוקדם בארה"ב. החברה מציגה תחזית להכנסות של 59.5 עד 62.5 מיליארד דולר, כמעט באותו סדר גודל של השנה הנוכחית, ובזמן שהיא מנסה לייצר לעצמה “דור חדש” של תרופות דרך רכישות יקרות. אנחנו שומעים שהם מנסים לשדר מסר של יציבות אבל מרגיש שיש חוסר בהוכחות לעתיד. 

התחזית עצמה מתיישרת עם הציפיות של וול סטריט, כך שאין פה הפתעה מספרית מטלטלת. לשנת 2025 פייזר מצפה לכ-62 מיליארד דולר, בהתאם למה שהיא כבר אמרה בנובמבר, והטווח ל-2026 מצייר תמונה של דריכה במקום. כשזה המצב, הפוקוס של המשקיעים עובר מהשאלה “כמה מוכרים” לשאלה “מה יחליף את מה שנשחק”.


סוף אפקט הקורונה, והלחץ חוזר

המנכ"ל אלברט בורלא מגיע לרגע מבחן, כי פייזר חוזרת למציאות שאחרי הקורונה, בלי המנוע החריג של חיסונים וטיפולים שהקפיץ את התוצאות לפני כמה שנים. עם הירידה בביקושים, המניה נשארת בלי אותו סיפור גדול, והחברה נדרשת להראות שהיא יודעת לבנות צמיחה בעולם שבו תרופות מתיישנות, תחרות נכנסת, והדרך ממעבדה לקופה לוקחת זמן.

במקביל, פייזר מפעילה תוכנית התייעלות משמעותית, עם יעד לחיסכון של יותר מ-7 מיליארד דולר עד 2027. זה מהלך שמגן על הרווחיות בתקופה של הכנסות שטוחות, אבל הוא גם מעיד על מצב רוח זהיר: החברה לא מסתמכת על “קפיצה במכירות” בטווח הקרוב, אלא על חיסכון, משמעת תקציבית, ושיפור יעילות כדי לשמור על השורה התחתונה.

האתגר לא נשאר ברמת “אחרי הקורונה”. החל מהשנה הבאה צפויים להיכנס לתוקף קיצוצי מחירים לתרופה מדללת הדם אליקוויס, אחרי שנבחרה למו"מ במסגרת חוק הפחתת האינפלציה מתקופת ממשל ביידן. במקביל, תרופות מרכזיות נוספות כמו חיסון הדלקת ריאות פרבנר והטיפול הלבבי וינדקאל מתמודדות עם תחרות שמתגברת. כשגם המחיר יורד וגם התחרות עולה, קשה למוצרי הדגל להמשיך לסחוב את החברה קדימה לבד.