סיקור ראשוני - ווליו בייס בהמלצת קניה למישורים עם אפסייד גדול
גוף ההשקעות וואליו בייס השיק היום סיקור ראשונים למניית מישורים בהמלצת 'קנייה' עם מחיר יעד של 12.5 שקל למניה. מדובר באפסייד של 43% על מחיר השוק.
בוואליו בייס כותבים: "חברת מישורים נוסדה ב-1990 ע"י גיל בלוטרייך והונפקה בתל-אביב בשנת 2007. בדצמבר 2015 הצטרף מר אלכס שניידר לדבוקת השליטה עת השקיע כ-40 מיליון שקל בחברה ובמקביל רכש מניות מגיל בלוטרייך, כך שכיום כל אחד מהם מחזיק בכ-37% ממניות החברה. מישורים מחזיקה נכסים מניבים (מסחריים ומשרדים) בישראל ובארה"ב. בנוסף החברה מחזיקה בכ-50% מחברת סקייליין הפעילה בצפון אמריקה".
"החברה מחזיקה 11 נכסים בישראל בשווי של כ-263 מיליון שקל (וחתמה לאחרונה על הסכם לרכישת נכס נוסף בהיקף של כ-30 מיליון שקל, ו-10 נכסים בארה"ב (המוחזקים ומנוהלים עם שותפים) בשווי של כ-84 מיליון שקל (חלק החברה). האסטרטגיה של החברה מתמקדת בהשקעה בנכסים מניבים, מסחריים ומשרדים, בעלי פוטנציאל השבחה בטווח הקצר עד הבינוני".
"בנובמבר 2016 מונה מר דניאל לבנטל למנכ"ל החברה. ניכר כי הוא מוביל אסטרטגיה זו, לצד הרחבת פעילות החברה. מתחילת השנה רכשה החברה 2 נכסים בישראל תמורת כ-53 מיליון שקל, התפוסה בה נרכשו הנכסים נמוכה, ולהערכתנו כאן טמון הפוטנציאל, ויבואו לידי ביטוי יכולות האיתור והשבחת הנכסים של החברה. הפרופיל הפיננסי של החברה השתפר משמעותית בשנתיים האחרונות: הנפקת המניות למר שניידר, הוזלת עלויות המימון, החלפות סדרות אג"ח תוך הארכת מח"מ וגיוס סדרת אג"ח צמודת דולר מול הפעילות בארה"ב. פעולות אלו הביאו לצמצום בהוצאות המימון ומכאן לההגדלת הרווחיות ותזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת . כתוצאה מפעולות אלו עלה דרוג האשראי של החברה לרמה של BBB (מעלות) עם תחזית דרוג יציבה".
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר -3.86% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגגולף מזנקת 6%, תאת ב-4%; פריון מאבדת 4.6% - יציבות במדדים
הבורסה פותחת את יום המסחר האחרון לשבוע במגמה יציבה כאשר ת"א 35 מוסיף 0.2% ות"א 90 יציב על שערי הפתיחה בשלב זה.
בהסתכלות ענפית - מדד הבנקים מוסיף 0.1% בעוד ת"א ביטוח מטפס 0.7%
ת"א נדל"ן נסחר בעליה של 0.2%, ת"א נפט וגז מוסיף 0.1%.
השקל ממשיך בהתבססות שלו מתחת ל-3.2 כששער הדולר הרציף דולר שקל רציף -0.12% נחלש מולו ב-0.2% ונע על 3.192 לעמוד שער הדולר.
מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, הסערות סביב הרפורמה המשפטית והשפעות המצב הביטחוני-המלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה. לפי המודל שמבוסס על הקשר בין שער הדולר-שקל לבין ביצועי הנאסד"ק, השקל היה אמור להתחזק הרבה קודם. בגרף שצירפו בבנק (בתוך הכתבה) אפשר לראות את הפער שנוצר בין המציאות לבין מה שהמודל מנבא שזה הקו הכחול, שמייצג את שער הדולר בפועל, שהוא נסק הרבה מעל הקו הכתום, שמייצג את השער הצפוי בתנאים רגילים - ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
ועוד בהסתכלות מאקרו, מחר ב-14:00 יפורסם מדד המחירים לצרכן. המדד הזה מגיע אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית - האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
מחירי הנפט ירדו - איך זה ישפיע על שותפויות הנפג והגז? חברת שברון ששותפה במאגרי הגז לוויתן ותמר, מעריכה כי שוק האנרגיה
העולמי נכנס לתקופה של שינויים עמוקים, בעיקר על רקע הגידול הצפוי בהיצע מצד מדינות אופ"ק ובעלות בריתן. לדברי מנכ"ל החברה, מייק וורת', בראיון לבלומברג, מחירי הנפט צפויים להיות תחת לחץ משמעותי בשנה הבאה, כאשר ספקיות נפט גדולות שביצעו קיצוצי תפוקה בשנים האחרונות צפויות להזרים מחדש לשוק כמויות ניכרות של נפט, בעיקר ערב הסעודית ואיחוד האמירויות - לידיעת
המשקיעים בשותפויות הגז - שברון צופה ירידת מחירים לקראת סוף העשור
- ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
- גילת זינקה 8.4%, אנלייט ב-6.9%; חברה לישראל איבדה 5.4% - נעילה חיובית בבורסה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיבלנו הבוקר במקביל את דוחות גולף גולף 4.8% ובריל בריל -1.44% , וזה נותן לנו תמונה מעניינת איך שני שחקנים מקבלים פחות או יותר את אותם "קלפים", אותם תנאי שוק אבל מייצרים תוצאות שונות. יש עונתיות גבוהה בענף האופנה - הרבעון השני והרבעון הרביעי נחשבים לחזקים יותר בזכות השקות של קולקציות האביב–קיץ והחורף, וגם קניות לחגים, אירועי נובמבר ו"הבלאק פריידי". לעומת זאת הרבעון הראשון והשלישי מושפעים ממבצעי סוף-עונה הם אולי מגדילים את הפדיון אבל זה מלווה בשחיקה ברווחיות. מה שיוצר את ההבדלים זה כמו תמיד האיכות של הניהול, מבנה ההון וגם שליטה במותגים חזקים.
