קרן הפנסיה של מנורה מבטחים חתמה על פשרה בתביעה ייצוגית - תחזיר כספים
מנורה מבטחים, קרן הפנסיה הגדולה בישראל, הודיעה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בלוד על הסכם פשרה בתובענה ייצוגית לפיו היא תשיב ללקוחותיה דמי ניהול שנגבו ללא מתן הודעה מוקדמת. אז אם אתם לקוחות של קרן הפנסיה מנורה מבטחים, והעלו לכם את דמי הניהול למקסימום המותר בחוק ללא הודעה מוקדמת - תקבלו את כספכם חזרה.
התביעה הוגשה לאחר שמנורה מבטחים העלתה לתובעת הייצוגית את דמי הניהול למקסימום המותר בחוק ללא מתן הודעה מוקדמת בכתב, כפי שנדרש בהתאם להוראות הרגולציה. הוראות הרגולציה מאפשרות לחברה המנהלת של קרן הפנסיה להעלות את דמי הניהול רק לאחר 60 יום בתום משלוח ההודעה המוקדמת ללקוח.
אתמול כאמור, הודיעו הצדדים לבית המשפט כי חתמו על הסכם פשרה אשר יוגש לאישורו בהסכם הפשרה מנורה מבטחים מתחייבת להשיב כספים ללקוחות שלא קיבלו הודעה מוקדמת. בנוסף תשלם מנורה גמול לתובעים הייצוגים ושכר טרחה לבאי כוחם. הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר לא צפוי להתנגד להסכם הפשרה וכך גם היועץ המשפטי לממשלה, וסביר להניח שבית המשפט יאשר את הסכם הפשרה. רק לאחר מכן, תפרסם החברה את ההודעה לציבור וייחשף ההסכם.
בהודעה שפרסמה מנורה מבטחים ובדוחותיה הכספיים לא הבהירו את סכום התביעה. אולם, משיחה שקיימנו עם עו"ד יוני בן-סימון המייצג את התובעת הייצוגית, עולה כי מדובר בכמה מיליוני שקלים בודדים, אולם הבשורה האמיתית היא שהחברה הסכימה להכניס את היד לכיס ולהחזיר ללקוחות הרלוונטיים כסף באופן פרטני. זה תהליך שייקח זמן, אבל בהחלט מדובר בבשורה משמחת לעמיתי קרנות הפנסיה.