גולן טלקום מיכאל גולן
צילום: Bizportal

העליון קבע: גולן טלקום לא תתארח בהוט מובייל ורמז שסלקום צפויה לזכות בתביעה

בית המשפט העליון דחה את ערעור גולן טלקום על החלטת בית המשפט המחוזי והוסיף כי לסלקום סיכוי טוב לזכות בתביעתם 

ענת דניאלי | (7)

לא תתארח אצל הוט: בית המשפט העליון קבע כי גולן טלקום לא תוכל להשתמש בשירותי אירוח של הוט מובייל וזאת עד שתוכרע תביעת סלקום כנגד גולן טלקום הטוענת להפרת ההסכמים ביניהן. בכך שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג דחה את הערעור שגולן טלקום הגישו לצו הזמני שהוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב. 

סלקום 0.05%

השופט כתב בדחיית הערעור: "הסכם האירוח עולה כדי עסקה מהותית, יש בו כדי להפר את הסכם המיזוג, ונסיבות העניין מצדיקות מתן צו זמני למניעת ביצוע הסכם האירוח. אשר על כן, החלטתי כי דין בקשת הרשות לערער – להידחות". בנוסף, השית השופט על גולן סלקום הוצאות משפט בסך של 30 אלף שקל.

גולן טלקום פועלת משנת 2011 ללא תשתית ועל כן נתמכת בשירותי התשתית של סלקום משנת 2011. בשנה שעברה נחתם הסכם בו גולן הייתה צפויה להימכר לסלקום, אך רשות ההגבלים העסקיים התנגדה לעסקה מחשש לפגיעה בתחרות בשוק הסלולר. בעקבות כך, גולן חתמה ביוני על הסכם בו לקוחותיה "יתארחו" בשרתיה של הוט מובייל שהוביל את סלקום לפנות לבית המשפט המחוזי בטענה כי ההסכם בין גולן להוט מפר את הסכם המיזוג בין גולן לבינה שעוד בתוקף ומחייב את גולן שלא לבצע שינויים מהותיים בפעילותה. 

בליבת המחלוקת קבע שופט העליון, כי צעדיה של גולן טלקום עלולים לפגוע בסלקום בצורה משמעותית, וכי טובים סיכוייה של סלקום לזכות בתביעתה העיקרית - למנוע את מימוש ההסכם בין גולן להוט:  "מבלי להרחיב את הדיבור, נוכח סודות מסחריים האופפים את הסכם האירוח כולו, אומר, כי די בעובדה זו כדי לקבוע כי סיכוייה של סלקום לזכות בתביעתה בהליך העיקרי - גבוהים", כתב סולברג בהחלטתו. 

כמו כן, השופט קבע כי אישור רשות ההגבלים לעסקת המיזוג בין גולן לסלקום לא היווה תנאי מתלה לביצוע הסכם המיזוג, ומציין שבדיון במחוזי גולן הסכימה כי ההסכם בתוקף ולכן היא לא יכולה לטעון כעת את ההפך. ההסכם קובע למעשה שבתקופת הביניים (עד לאישורו או ביטולו) נמשכים היחסים המסחריים בין שתי החברות, ולכן לא רשאית גולן להעביר את שירותי האירוח להוט.

נזכיר כי בבית המשפט המחוזי, השופטת דפנה אבניאלי, הוציאה גם כן צו זמני המונע את מימוש ההסכם בין גולם והוט, כאשר שופט העליון, סולברג תמך בעמדה זו ודחה את ערעורה של גולן טלקום. סולברג מציין בהחלטתו כי גולן הציגו שללא ההסכם עם הוט היא עלולה לקורס וכי סלקום מחפשת כיצד "להדירה מן התחרות בתחום הסלולר".  סלקום מצידה לא חושבת שהסכם המיזוג עם גולן בוטל ואם יתממש ההסכם שבין גולן להוט הלקוחות יכולים לנטוש לטובת הוט ובכך יישחק ערכה של גולן שסלקום עדיין מעוניינת לרכוש. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

החלטת העליון מציגה מכה נוספת לגולן טלקום, כאשר בשבוע שעבר משרד התקשורת החליט לחלט 31 מיליון שקל מכספי החברה לאחר שהפרה לטענתו את הוראות רישיונה. בהודעת משרד התקשורת נמסר כי החברה לא עמדה בהוראות הרישיון המחייבות אותה לפרוש רשת סלולרית ולהשקיע בתשתית סלולרית. בעקבות כך, טוענים הם כי נגרם נזק לשוק הסלולר שנאמד במאות מיליוני שקלים. לגולן טלקום עומדת האפשרות להשיב לטענת משרד התקשורת בתוך 15 יום ועד אז חילוט הכספים לא יתבצע. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    מיכאל 05/09/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    מחבורת חזירים תאבי בצע
  • 4.
    היו בעיות בקליטה ושמיעה..הרבה רעשי רקע לא ידעתי ממה נבע (ל"ת)
    התמונה התבהרה 04/09/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גם אם יירו בי לא חוזר לחזירות הוותיקות. גולן חברה מצויי (ל"ת)
    גיגי 04/09/2016 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזה מזל שברחתי בזמן מגולן... (ל"ת)
    moti 04/09/2016 13:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמואל 04/09/2016 12:03
    הגב לתגובה זו
    אני מנוי של חברת גולן. בהתחלה הם עשו רושם מאוד הוגן מבחינת המחירים שהם דואגים לצרכנים. כעת אני חושש שגולן עם כל החובות שלה תפשוט את הרגל .זה הרושם שאני מקבל
  • גולן טלקום 04/09/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    מה אכפת לכם מה יקרה? אם יפלו, כל חבקה תשמח לנייד אתכם
  • גם אם יפשטו רגל תשאר מחובר, אל דאגה (ל"ת)
    סלולריון 04/09/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.