תשואות

בתוך הראלי: תשואה ממוצעת של 2.4% בקופות באוק' - מי חזק במקום הראשון?

שוקי ההון רשמו תיקון חריף אחרי חודשיים קשים, הנה ביצועי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות - צפו בטבלה
מערכת Bizportal | (14)

חודש אוקטובר היה חודש חזק מאוד בשווקים הפיננסים. מדד המעו"ף קפץ 5.5% אחרי חודשים גרועים, בארה"ב ה-S&P500 רשם קפיצה של 8.3% ובאירופה הדאקס הגרמני הגדיל לעשות עם ראלי מסחרר של 12.3%. גם בשוקי האג"ח המגמה בחודש הקודם הייתה חיובית כאשר מדד האג"ח הכללי בת"א רשם עלייה של 0.89%. מה עשו קופות הגמל וקרנות ההשתלמות בתוך הראלי הזה? הנה המספרים:

לפי חישוב Bizportal, קופות הגמל הגדולות רשמו בחודש אוקטובר תשואה חיובית של 2.37%, כך שהתשואה ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת כעת ב-3.2%. נציין שבאוגוסט-ספטמבר לאור החולשה בשוקי ההון, נרשמה תשואה שלילית ממוצעת של 1.76% ו-1.39% בהתאמה והתשואה השנתית כמעט ונמחקה - אז הגיע ראלי אוקטובר.  

ניתוח תשואה חודש אוקטובר: את המקום הראשון בחודש אוקטובר מבין הקופות שמנהלות מעל מיליארד שקלים תופסת 'גמל כללי' של אלטשולר-שחם עם תשואה של 3.13%. במקום השני נמצאת 'עוצמה-תעוז' של הראל עם תשואה של 2.72% ובמקום השלישי 'בר ג' של כלל עם תשואה של 2.66%. 

ניתוח תשואה 12 חודשים אחרונים: במקום הראשון בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים נמצאת הקופה 'גדיש' של פסגות עם תשואה של 4.18%. במקום השני בהסתכלות שנתית נמצאת 'גמל כללי' של אלטשולר שחם עם תשואה של 3.48% ובמקום השלישי עצמה-תעוז של הראל עם תשואה של 3.45%. מחוץ לטבלה בשל היקף נכסים שנמוך ממיליארד שקלים (מנהלת 571 מיליון שקלים), נציין כי הקופה של IBI 'תגמולים ופיצויים מסלול כללי' שבולטת עם תשואה שנתית של 3.67%. 

קרנות ההשתלמות 

לפי חישוב Bizportal, התשואה הממוצעת בקרנות ההשתלמות בחודש אוקטובר עמדה על 2.43% כך שב-12 החודשים האחרונים התשואה מסתכמת כעת ב-3.05%.

במקום הראשון בחודש אוקטובר מבין הקרנות שמנלות מעל מיליארד שקלים נמצאת הקרן 'השתלמות כללי' של אלטשולר שחם עם תשואה של 3.12%. במקום השני זו קרן השתלמות של הראל עם תשואה של 2.83% וסוגרת את השלישייה הראשונה זו השתלמות מסלולית של כלל עם תשואה של 2.73%. 

בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים, הקרן 'אומגה' של מנורה תופסת את המקום הראשון עם תשואה של 3.96%. במקום השני זו הקרן 'שיא' של פסגות עם תשואה של 3.87% ובמקום השלישי השתלמות מסלולית של כלל עם תשואה של 3.47%. גם פה נציין את הקרן 'השתלמות מסלול כללי' של IBI שמנהלת 623 מיליון שקלים ורשמה תשואה של 3.55% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בנקים המרכזים חייבים להזרים הון והמון!ועכשיו!!! (ל"ת)
    טיל המהדי 18/11/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לקראת ראלי סוף שנה ...חייבים עליות חדות חדות! (ל"ת)
    מהיר ועצבני 18/11/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דחוף ראלי! אחרת נאכל חרא! (ל"ת)
    . 18/11/2015 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אם לא יהיה ראלי עוצמתי אתן תאכלנה הרבה חרא! (ל"ת)
    . 18/11/2015 15:31
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שמטוב 17/11/2015 13:57
    הגב לתגובה זו
    ליקוט דובדבנים היא שקר שבו בוחרים רק את המיטב מבין האקראי ומבליטים אותו כאילו הוא מייצד משהו. ביצועי קרן ניבחנים לפי תשואה שנתית במשך 5 שנים אחרונות, לא נבחנת לפי ליקוט דובדבנים של חודש. אפילו בבחירת החודש יש הטעיה גסה: החודש האחרון היה בעצם תיקון טכני של ירידות העבר. בתיקון טכני התשואה קופצת כלפי מעלה יחסית לעבר כדי לישר קוו שנתעקם מטה לפני התיקון הטכני.
  • 5.
    מרדכי 17/11/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    קופות גמל וקרנות השתלמות
  • 4.
    אלטשולר 17/11/2015 13:18
    הגב לתגובה זו
    מי שפועל בשיקול דעת הם ילין לפידות ראיה לכך בירידות אצל אלטשולר יותר מזל משכל בגלל עליות בדאקס עובדה שבחודשים האחרונים היו בתחתית
  • 3.
    אנונימי 17/11/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    את דמי הניהול הסטנדרטיים והממוצע של כל אלו שפרסמתם. וכל לקוח שידע שזכותו להילחם ולהשוות דמי ניהול .. יש פערים גדולים בין החברות . כל הורדה של0.1 מדמי הניהול יחסוך לכם בעשרים שנה בין 8.000 שח לבין 15.000 שח בממוצע.
  • 2.
    מסתכל מלמעלה 17/11/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    לאורך השנה לא עשו כלום - חוץ מלקחת דמי ניהול - יצא להם חודש של עליות - מייד יצאו בפרסום (אילולי החודש רוב הקופות היו בהפסד)... וכך יוצא שרק בסוף שנה שהמדדים עולים מעט יחסית לכל השנה - אז הם יוצאים בפרסומים... אין פה ניהול מקצועי - הכל עובד על מזל... אפשר לבדוק מדד תל אביב מתחילת השנה עד סוף חודש אוגוסט עלה 7.6% אג"ח מגובה נותן 4.8%, בממוצע היו צריכים להגיע ל . 6% , אך רוב הקופות נתנו ממוצע של 3% - מצחיק - רק בגלל חודש אחד של עליות... איפה יש פה ניהול מיקצועי ?
  • חושב שיודע 17/11/2015 23:50
    הגב לתגובה זו
    הכתבה מדברת על גמל והשתלמות, אף אחד מהמוצרים אינו זכאי לאג״ח ״מגובות״ (אני מעריך שהתכוונת לאג״ח מיועדות, 4.26 צמוד שניתנות לקרנות הפנסיה החדשות). לגבי המניות.. מרבית הקופות בכתבה משקיעות כ 30-35 אחוז במניות.. לפי הנתון שציית לגבי ״מדד תל אביב״ (אני מעריך שדיברת על תל אביב 100).. החלק המנייתי תרם כ-
  • 1.
    חיים 17/11/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    בזמן הירידות הם היו דפנסיבים משמעותית בזמן שכלם צללו בירידות. גם אם החודש הם לא במקום הראשון על פני זמן אני סומך עליהם מקצועית כי הם מובילים.
  • החודש שהם בחרו הוא תיקון טכני בגלל הירידות שקדמו לו. (ל"ת)
    שמטוב 17/11/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
  • אורי 17/11/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    לקוח וותיק
  • גם אין עליהם -"בדמי ניהול הכי גבוהים" (ל"ת)
    אנונימי 17/11/2015 12:39
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.