בסימן שיפור: אל על נהנתה מצניחת מחירי הנפט - אך הפסידה 16 מיליון דולר ב-Q1
חברת התעופה אל על פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה - רבעון אשר חלש באופן עונתי. חברת התעופה סגרה אמנם את הרבעון שחלף עם הפסד של 16 מיליון דולר, אך ביחס לרבעון המקביל אשתקד שבו נרשם הפסד של כ-40 מיליון דולר מדובר בשיפור.
מנכ"ל אל על דוד מימון מסביר: "החברה מציגה ברבעון הראשון של שנת 2015 שיפור משמעותי בתוצאות. התוצאות הושפעו מגידול בפעילות ובכמות הנוסעים שהטיסה החברה , אשר הגדילה את נתח השוק שלה ב-6% לרמה של 35.4%. בנוסף, הושפע הרבעון לחיוב ומהתחזקות הדולר ומהירידה במחירי הדלק".
את הרבעון שחלף סגרה אל על עם מכירות של 419.8 מיליון דולר, עלייה של כ-1% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. השיפור התפעולי בחברה בא לידי ביטוי בזינוק חד ברווח הגולמי מ-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-52.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי. גורם מרכזי לכך הוא ירידה בהוצאות בשיעור של 8% ל-367.4 מיליון דולר.
מה שגרם לירידה החדה בהוצאות הרבעוניות הייתה הצניחה במחיר הנפט בעולם שהביאה לקיטון של 30 מיליון דולר בהוצאות על דלק לצד גידול בהיקף הפעילות העסקית. לחברת אל על מדיניות גידור של מחיר הדלק הסילוני לתקופה של שנה קדימה. העסקאות של הרבעון הראשון נעשו במהלך שנת 2014 ולכן קיזזו את ההשפעה של ירידת המחירים ברבעון. מצד שני, העסקאות שבוצעו ברבעון הראשון ייאפשרו לאל על ליהנות ממחירי דלק סילוני נמוכים יותר בהמשך השנה.
- הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 5.סמי 20/05/2015 10:36הגב לתגובה זובושה וחרפה עם כל מחירי כרטיסי הטיסה המופקעים הם עדיין ההפסדיםjQuery20302859148168936372_1432107084436פשוט חברה ביזיונית בושה וחרפה ממשיכים לחגוג על הכיסים של הישראלים
- 4.סמי 20/05/2015 10:36הגב לתגובה זובושה וחרפה עם כל מחירי כרטיסי הטיסה המופקעים הם עדיין ההפסדיםjQuery20302859148168936372_1432107084436פשוט חברה ביזיונית בושה וחרפה ממשיכים לחגוג על הכיסים של הישראלים
- 3.סמי 20/05/2015 10:35הגב לתגובה זובושה וחרפה עם כל מחירי כרטיסי הטיסה המופקעים הם עדיין ההפסדיםjQuery20302859148168936372_1432107084436פשוט חברה ביזיונית בושה וחרפה ממשיכים לחגוג על הכיסים של הישראלים
- 2.אבי 20/05/2015 10:29הגב לתגובה זועלו והצליחו הרבעון הבא יהיה פיצוץ
- 1.בהצלחה לאל על- אוהבים אתכם (ל"ת)יוסי 20/05/2015 08:45הגב לתגובה זו

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
