פרוטרום לא עוצרת: רוכשת את חברת BSA הקנדית ב-36 מיליון דולר
"הרכישה מרחיבה את יכולותיה ומגדילה את נתח השוק שלה בתחום פתרונות ה-Savory בצפון אמריקה ובהודו"
חברת פרוטרוםתעשיות, ממשיכה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה על ידי רכישות - חתמה על הסכם לרכישת 95% מהון המניות של חברת Investissements BSA תמורת 36 מיליון דולר ארה"ב) במזומן.
הסכם הרכישה כולל אופציה לרכישת יתרת המניות החל מעוד שנתיים במחיר המותנה בביצועיה העסקיים של החברה. העסקה תמומן באמצעות חוב בנקאי ותושלם בשבועות הקרובים.
BSA נוסדה בשנת 1989 על ידי מר מרסל בריל ולה אתר ייצור גדול ויעיל במונטריאול וכ-140 עובדים. פעילותה העיקרית היא בפיתוח, ייצור ושיווק של פתרונות טעמי Savory (ספקטרום הטעמים הלא מתוקים) ייחודיים וחדשניים הכוללים, תערובות תבלינים וחומרי גלם פונקציונאליים לתעשיית המזון, עם דגש מיוחד על תחום הבשר המעובד ומזון הנוחות. מכירות BSA בשנת 2014 עמדו על כ-34 מיליון דולר.
בנוסף לפעילותה בצפון אמריקה פיתחה BSA בשנים האחרונות פעילות מעניינת בהודו, במסגרתה היא מחזיקה ב-90% ו-10% מוחזקים על ידי שותף מקומי המנהל את הפעילות. לחברה ההודית אתר ייצור מקומי והיא מספקת פתרונות טעמי Savory ללקוחות בשוק ההודי, ומסייעת לקבוצה ברכישת חומרי גלם בארץ המקור. פעילות BSA בהודו תתרום לחיזוק ולביסוס מעמדה של פרוטרום בשוק ההודי הצומח ומתווספת לפעילות הצומחת של חברת סונארום ההודית, על רכישתה הודיעה פרוטרום לפני ימים אחדים.
- האם אורי יהודאי עקץ את IFF?
- יהודאי למשקיעי קנאביס: "לא להיכנס לחברות פסטיבל מספרי סיפורים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק טעמי ה-Savory העולמי צומח עקב העלייה ברמת ובאורח החיים והשינויים בהרגלי הצריכה, המביאים לגידול בביקוש למזון מעובד ולמזון נוחות (Convenience Food), הן לצריכה ביתית והן מחוץ לבית.
לדברי אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום "רכישת BSA ממשיכה את יישום אסטרטגיית הצמיחה המהירה של קבוצת פרוטרום, ואת מימוש חזונה "To be the preferred partner for tasty and healthy success". רכישה זו הינה רכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של פרוטרום כאחת החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום הטעם, ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית מובילה של פתרונות טעמי Savory. עד היום פרוטרום נהנתה ממובילות שוק בתחום פתרונות ה- Savory באירופה, ורכישת BSA צפויה לחזק את מעמדה של פרוטרום בתחום זה גם בצפון אמריקה ובהודו".
פרוטרום היא חברה רב לאומית הפועלת בשווקי התמציות וחומרי הגלם העולמיים. לפרוטרום מרכזי ייצור ופיתוח משמעותיים בארבע יבשות, והיא משווקת ומוכרת מעל 31,000 מוצרים בחמש יבשות למעל 16,000 לקוחות ביותר מ-150 מדינות. מוצרי פרוטרום מיועדים לתעשיות המזון והמשקאות, תמציות הטעם והריח, התרופות, צמחי המרפא (Nutraceuticals), מזון הבריאות והמזון הפונקציונלי (Functional Food), תוספי המזון, והקוסמטיקה.
- 1.משקיע 17/05/2015 11:17הגב לתגובה זוhttps://stocker.co.il/profile/1667-comp460

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
