דודו זבידה מבנה
צילום: איתן ריקליס

צילו-בלו נכנסת ללוינסקי-עופר: תשקיע 47 מיליון שקל

חברת הנדל"ן של תשובה וזבידה מרחיבה את פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית, באמצעות השקעה בדיסקאונט של כ-11% בחברה הציבורית; לאחר השלמת ההסכם היא תצטרף לגרעין השליטה

איתן גרסטנפלד | (6)

חברת הנדל"ן צ’ליו-בלו צילו-בלו -3.66%   (לשעבר חנן מור), שבשליטת יצחק תשובה ודודו זבידה, נכנסת לתחום ההתחדשות העירונית באמצעות השקעה של 47 מיליון שקל בחברת לוינסקי-עופר לוינסקי עופר 0%  . עם השלמת המהלך, תחזיק צ’ליו-בלו בשליטה משותפת בלוינסקי, ותגדיל את פעילותה שלכה וקטנה בשל הקשיים אליהן נקלעה בגלגולה הקודם.


ההשקעה, תבוצע בשני שלבים באמצעות הנפקה של כ-17 מיליון מניות לוינסקי במחיר של 2.71 שקל למניה, דיסקאונט של כ-11% על שער הבסיס של המניה הבוקר. בשלב הראשון יושקעו כ-20 מיליון שקל בתקופה של חודשיים לאחר השלמת העסקה, בעוד יתרת הסכום, כ-27 מיליון שקל, תושלם ללוינסקי ביוני 2026. בנוסף, כחלק מהעסקה, תעמיד צ’ליו-בלו ללוינסקי-עופר הלוואת ביניים של 3 מיליון ש”ח, שתשמש לתמיכה בפעילותה השוטפת עד להשלמת ההשקעה. ההשקעה תמומן ממקורותיה העצמיים של צ’ליו-בלו, כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שלה בשוק הנדל”ן.


לחברת לוינסקי-עופר 17 פרויקטים הכוללים ייזום, בשיתוף עם גורמים נוספים, של למעלה מ-10,000 יחידות דיור באזורי הביקוש ברחבי הארץ. בנוסף, החברה מחזיקה בזכויות לייזום של כ-140 אלף מ”ר למסחר ותעסוקה. במהלך תשעת החודש הראשונים של 2024 רשמה החברה הכנסות של 20 מיליון שקל לצד הפסד של כ-0.5 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עמד נכון לסוף הרבעון השלישי של השנה על כ-30 מיליון שקל.


דודו זבידה, יו”ר ומנכ”ל קבוצת צ’ליו-בלו: “מדובר במהלך אסטרטגי שיחזק את אחיזתנו בשוק ההתחדשות העירונית. העסקה הזו מדגישה את יכולתה של קבוצת צ’ליו-בלו לייצר אפשרויות השקעה משותפות, באופן שתורם להצלחת שני הצדדים. אנו ממשיכים לאתר עסקאות ייחודיות בעלות פוטנציאל משמעותי להשאת ערך לחברה. אני שמח על השותפות עם עופר ארביב ויוסי לוינסקי, ובטוח שיחד ניצור ערך משמעותי שיוביל לצמיחה והצלחה עבור כל הצדדים המעורבים.”


עופר ארביב, יו״ר דירקטוריון לוינסקי-עופר: ״בשנה הנוכחית אנחנו צפויים להתחיל מספר פרויקטים גדולים באזורי הביקוש המרכזיים של מדינת ישראל ואנו מצפים לפתיחת פרויקטים נוספים ומשמעותיים גם בשנת 2026. החברה מקדמת כיום אלפי יח״ד במרכז הארץ, בין היתר עם חברות נדל״ן חזקות ומובילות בישראל. אנו משוכנעים כי ההשקעה האסטרטגית של צילו בילו תיתן רוח גבית לפעילות העניפה, תוביל לשיתוף פעולה פורה ותייצר ערך רב לבעלי המניות שלנו.״



צילו בלו מרחיבה את הפעילות

המהלך עליו הכריזה הבוקר, מגיע לאחר שלפני מספר חודשים השלימו אנשי העסקים, יצחק תשובה ודודו זבידה, מהלך אסטרטגי לרכישת 31.6% מצילו בלו, תמורת 55 מיליון שקל. זאת, לאחר שהחברה המתמחה בפרוייקטי בנייה למגורים ולמסחר בארץ ובחו"ל, קרסה בעקבות חובות עתק שנוצרו, לאחר שהתקשתה לעמוד בהלוואות שנטלה לרכישת קרקע בשדה דב בסכום של 1.6 מיליארד שקל. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בעקבות הקשיים שעברה, נאלצה החברה לממש את מרבית הנכסים שברשותה. כיום, לחברה 869 יחידות דיור בפרויקטים בחריש ובאור עקיבא, שנמצאות בשלבים שונים של בנייה ותכנון, מתוכן 121 נותרו למכירה. בנוסף, לחברה 4 נכסים מניבים, בחריש ובמודיעין, הכוללים מרכזים ומתחמים מסחריים, בהיקף כולל של כ-27 אלפי מ"ר להשכרה. על כן, השליטה בלוינסקי, צפויה להגדיל את הפעילות של החברה בדגש על תחום ההתחדשות העירונית.


מבחינה פיננסית, את הרבעון השלישי של השנה, סיימה צילו בלו עם הכנסות של כ-36 מיליון שקל, לצד רווח נקי של 470.5 מיליון שקל. כמו כן, החברה עברה להון חיובי של 231.4 מיליון שקל, מהון שלילי של 363.3 מיליון שקל ברבעון השלישי בשנה שעברה.


מניית החברה נסחרת לפי שווי של כ-361 מיליון שקל, אחרי שירדה בכ18.5% מתחילת השנה ובכ-85% בשנה האחרונה.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לשעברית 25/02/2025 20:44
    הגב לתגובה זו
    לא סתם הדיחו אותו ממבנה משקיעים תזהרו !
  • 5.
    גיא 25/02/2025 20:08
    הגב לתגובה זו
    תשאלו את טל פורר מה גרם לו להדיח את זבידה ... לפני שאתם נכנסים להשקעות בצילו בילו
  • 4.
    אנונימיאפילו 24/02/2025 10:06
    הגב לתגובה זו
    מבלבלים! זה שזביידה הציח בעברו
  • 3.
    אנונימלאי 24/02/2025 09:58
    הגב לתגובה זו
    עדיפה רוטשטיין
  • 2.
    צילו בלו תעלה גם לשווי 2 מיליארד תוך כמה שנתיים. (ל"ת)
    אסולין 24/02/2025 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צילו בלו עומדת להפוך למפלצת נדלן. (ל"ת)
    חי 24/02/2025 09:27
    הגב לתגובה זו
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.