ערוץ 10 לממונה על ההגבלים העסקיים: אשר עסקת הרכישה על ידי אילן שילוח
ערוץ 10 הגיש בשבוע שעבר בקשה רשמית לממונה על ההגבלים העסקיים למיזוג עם איש הפרסום וההיי-טק אילן שילוח, שמשמעות הדבר רכישה של רוב מניות הערוץ על ידי שילוח וקבוצת משקיעים מארה"ב. עד סוף החודש צריכה הרשות השנייה לקבל הודעה מהערוץ לגבי הרכב הבעלים שלו, וזאת כדי שבקשה לקבלת רישיון תאושר.
על פי הערכות, בדיקת הממונה תערוך כחודש עד חודש וחצי, ואז יוחלט אם לקבל את הבקשה של עורכי הדין של הערוץ. בשלב זה טרם הוגשה בקשה דומה מצידה של קבוצת התקשורת RGE, שהביעה עניין בערוץ.
הממונה פרופ' דיויד גילה יצטרך לבחון היטב את סוגיית השתלבותו של שילוח בערוץ 10, וזאת בשל היותו יו"ר קבוצת מקאן תל אביב, הכוללת את חברת רכש המדיה הגדולה בישראל - יוניברסל, ואת משרד הפרסום הגדול בישראל. הממונה יבדוק את השפעות הרוחב של כניסת שילוח לערוץ 10, מה יקרה לערוץ אם שילוח לא יכנס כבעלים ומה במידה וכן, סוגיית הריכוזיות במידה ועסקה כזו תצא אל הפועל, ועוד.
יש לציין כי לשילוח אין מניות במקאן, לאחר שבשנים האחרונות הוא דילל את מניותיו באופן מדורג, ומכר את חלקו לקבוצת IPG העולמית, שמחזיקה את רשת מקאן ברחבי העולם. במסגרת ההסכם שלו עם IPG משנת 2012, שילוח צפוי להישאר בתפקידו כיו"ר במשך 5 שנים נוספות.
- קשת והוט ממשיכות במאבק על שוק הטלוויזיה- האם זה יוריד את המחירים?
- קשת עתרה לבג"צ נגד מועצת הרשות השנייה בפרשת FREETV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודשים האחרונים ערך שילוח, שכבר חתום על אופציה עם ערוץ 10, בדיקת נאותות לערוץ, במסגרתה התברר כי לערוץ יש חובות הנאמדים ב-150 מיליון שקלים. למרות זאת החליט שילוח ללכת על העסקה.
בלשכת הממונה על ההגבלים העסקיים אישרו את פרטי הידיעה.
20 שנה בעולם הפרסום
תחילת דרכו של שילוח בענף הפרסום הייתה עם כניסתו לקשר בראל ב-1995, אליו הגיע לאחר ששימש כמנכ"ל משותף בחברת הייעוץ האסטרטגי פי.או.סי. האבולוציה של קשר בראל היא למעשה מקאן אריקסון במתכונתו הנוכחית עם כניסתה של מקאן העולמית מקבוצת אינטרפבליק כשותפה במשרד, בתחילה, בהיקף של 82% ב-1998.
מאוחר יותר קטן נתחה של הקבוצה במשרד ב-7% שהועברו לידי שילוח. במקביל למקאן אריקסון השקיע שילוח בשנים האחרונות לא מעט זמן וכסף בחברת The Time -חממת יוזמות הסטרארט-אפ המשמשת כחברת השקעות לתחומי הניו-מדיה, תוכן וסלולר בשלבים מוקדמים.
- 2.מיקי מאוס 07/05/2015 17:19הגב לתגובה זושנים קשת העניקה יחס מעודף למקאן. עכשיו זה ישתנה ובגדול ! #השנההנוראיתשל קשת!!!
- 1.ניר 07/05/2015 16:51הגב לתגובה זולהעלות את הידיעה עכשיו כאילו היא משתיים ועשרה זה פתטי
- הבודק 07/05/2015 17:20הגב לתגובה זומה שאומר שאתה - ניר - סתם חרטטן. אבל היי - לפחות אתה צריך לחיות עם עצמך, זו נחמתנו

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים
רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים.
מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות).
כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים.
הריאליטי בראש הפריים טיים
מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם.
באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו.

שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
לקראת סוף תשפ"ה, אפשר לומר חד משמעית שחדשות 12 של קשת הם המוצר הטלוויזיוני המצליח ביותר השנה, וככל הנראה מאז הקמתה של הטלוויזיה המסחרית; לאחר פריצה יוצאת דופן, ערוץ 14 התייצב ותכניות הדגל שלו, המהדורה המרכזית והפטריוטים הגיעו כנראה לתקרת הזכוכית שלם; רשת בבעיה, היות ולמעט "האח הגדול" נמצאת בירידה מתמדת; כאן11 והתאגיד נמצאים בבעיית רייטינג קשה לכל אורכו ורוחבו של לוח השידורים
רצועות שידור רבות מילאו את לוח השידורים ולוח השנה בתשפ"ה ואנחנו כאן כדי לנסות לעשות קצת סדר בנתונים.
מעל כולם, ניצבות מהדורות החדשות של קשת, אם זו המהדורה המרכזית שנמצאת תמיד, אבל תמיד, בראש הטבלה, ואם אלו שאר רצעות החדשות, בבוקר, ברצועות המוקדמות של הערב ובלייט נייט. קשת היא השליטה הבלתי מעורערת של החדשות בישראל ומעבר להכנסות שנובעות מכך, חדשות 12 מכתיבות סדר יום ציבורי, אם זה בבחירת האייטמים לשידור ואם זה באופן שבו הם מתווכים. החדשות של היום כבר מזמן אינן מתכסות בגלימה של אובייקטיביות, אלא משודרות מתוך עמדה ברורה, גם אם היא לא נאמרת בפירוש. וכך, עם שליטה חזקה כל כך, חדשות 12 היא במובנים רבים הציבוריות הישראלית ואפשר גם לקרוא לה הממלכתיות החדשה (תואר שמגיע לה כבר כמה עשורים ברציפות).
כך גם אתמול, כשהרייטינג של המהדורה המרכזית של חדשות 12 עמד על 14.3% ו-376 אלף צופים. אמנם אתמול הטבלה הפנימית של מקומות 2-4 השתנה ואינה מייצגת את השנה האחרונה, אבל היא כן מייצגת את הרייטינג של מוצאי שבת, שבהם ערוץ 14, שהתבסס כמעט באורח קבע במקום השני, יורד למקום האחרון עם 4.7% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים בסך הכל. רשת, שלרוב נמצאת במקום השלישי, היתה עם 5% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו כאן11, שלאחרונה ירדה לנתונים שמעידים על צפייה דלילה מאד, היתה אתמול עם 4.9% רייטינג ו-124 אלף צופים.
הריאליטי בראש הפריים טיים
מוצר טלוויזיוני נוסף שתמיד מספק את הסחורה הוא "האח הגדול" של רשת. גם אתמול משדר "פגישת מחזור" של הריאליטי המצליח ביותר אי פעם והמוצר שמציל את רשת עמד על 16% רייטינג ו-448 אלף צופים. ניתן רק לדמיין מה היה מצבה הכלכלי של רשת ללא המוצר הזה, אבל מבלי להיכנס לספוקלציות, הוא בבירור קלף מנצח ולכל אורך השנה, בכל ערב ששודר, היה במקום הראשון ברייטינג של הפריים טיים. ניתן להתווכח על רמת העניין, אבל זוהי תופעה עולמית וסיפור ישן למדי על הפופולריות של תכניות הריאליטי, בטח ובטח כשהן בתחרות מול תכניות "איכות" כלשהן. וכך, אתמול ריאליטי נוסף "מאסטר שף" של רשת היה במקום השני עם נתונים מכובדים של 14.7% ו-354 אלף צופים. שתי תכניות הריאליטי הם עם הרייטינג הגבוה ביותר בכל רצועות השידור, והם מוצר טלוויזיוני יותר מצליח אפילו מחדשות 12. עם זאת, לא ניתן לומר שהם מביאים ערך מוסף מעבר לערך הכלכלי שהם מביאים איתם.
באותה רצועת הפריים טיים שודרו גם הפטריוטים של ערוץ 14, שאמנם התברגה באורח קבע למקום השלישי בלבד, אבל ניתן רק לשער שהתמורה הכלכלית שהיא נותנת לערוץ 14, לעומת ההשקעה הכלכלית היא גבוהה וזהו מוצר טלוויזיה מצליח. עם זאת, כמו כל שידורי ערוץ 14, הוא הגיע לתקרת הזכוכית שלו. וללא מהלך גורף כלשהו של הערוץ, זה יהיה מקומו. כבר לא ערוץ נישה, אבל לא זה שמכתיב את האג'נדה הציבורית.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפריים טיים שודר גם "שיר אחד" בכאן11, פרויקט ראוי וחשוב של התאגיד, שמסקר את התרבות הישראלית דרך השירים שעיצבו אותה. עם זאת, הרייטינג אמנם גבוה יחסית לכאן11, אבל עדיין עמד על 3.5% בלבד ו-85 אלף צופים בסך הכל. וזהו הסיפור של כאן11 ותאגיד השידור הציבורי. ישנו דיון שלם לגבי התיקצוב שלו, ההטייה שלו ושל עובדיו, בייחוד סביב מחלקת החדשות וסביב סוג התכנים שמשודרים בתכניות המקור, אבל מבלי לנקוט בעמדה כלשהי, היות ואנחנו כאן כדי לדבר על הרייטינג, כאן11 בבעיה קשה. השידור הציבורי לא מצליח להתחרות בשידור המסחרי, וכשמדובר על רצועות החדשות, המצב הופך לעגום במיוחד, היות וברוב רובם של הימים הרייטינג שלו לא רחוק מהרייטינג של ערוץ נישה כמו ערוץ 9. זוהי ממש התרסקות והיא על חשבוננו.