אריאל כהן טריפאקשנס
צילום: טריפאקשנס

נאוון הישראלית בדרך להציג רווחיות ומתכוננת להנפקה בקרוב

חברת ניהול הנסיעות וההוצאות הישראלית-אמריקאית, אשר גייסה לפני שנתיים לפי שווי של מעל 9 מיליארד דולר, צפויה להפוך השנה לרווחית ולהתקדם לקראת הנפקה צפויה בוול סטריט
איתן גרסטנפלד |

פלטפורמת ניהול הנסיעות וההוצאות הישראלית-אמריקאית נאוון (Navan), לשעבר טריפאקשנס, נערכת לקראת הנפקה ראשונית בסוף השנה, כך עולה מראיון שהעניק מייסד ומנכ"ל החברה אריאל כהן לרשת CNBC. מה שעשוי להפוך אותה לחברה הישראלית הראשונה שמנפיקה את מניותיה מאז ההתחממות המחודשת בשוק ההנפקות הטכנולוגיות מעבר לים. 

בראיון שהעניק לרשת האמריקאית סירב כהן לנקוט בתאריך אך הבהיר כי החברה "בוגרת מספיק" כדי להפוך לחברה ציבורית. זאת משום שהיא בדרך להציג תזרים מזומנים חיובי, ולדווח על מעבר לרווחיות לראשונה השנה. "היום, בשוק הזה, כדי להיות ציבורי, אתה צריך להיות רווחי. אנחנו לא רחוקים מזה, אבל אנחנו לא שם. אנחנו הולכים להיות שם השנה. וזה לא קל לעשות את זה בזמן שאתה גדל מהר".

לדברי כהן, העיתוי של ההנפקה עשוי להשתנות כנגזרת משורה של אירועים. "השוק יכול לקרוס. יש בחירות בארה"ב יש מלחמות. אז אני אף פעם לא מבטיח דברים לאנשים אם אני לא יודע שהדבר נמצא בשליטתי". לדבריו, בעבר משקיעים היו רואים בחברה, כתלויה בסנטימנט בשוק הטכנולוגיה, אך כיום היא "בוגרת מספיק" כדי לעמוד בפני עצמה לנוכח השוק. בין היתר הודות לצמיחה של כ-40% בהכנסות, הודות לזינוק בהכנסות מפעילות הפינטק (100%) לצד צמיחה סולידית בפעילות הנסיעות המסורתית (30%).

בשנת 2022 השלימה החברה, אז עוד בשמה הקודם טריפאקשנס (TripActions), גיוס ענק של 304 מיליון דולר, לפי שווי של 9.2 מיליארד דולר. זאת לאחר ששנה קודם לכן השווי של החברה עמד על 7.5 מיליארד דולר במסגרת סבב גיוס אחר שערכה. סבבי הגיוס הללו היו אמורים להוות אבן דרך לקראת הנפקה לפי שווי של 12 מיליארד דולר, במסגרתו היא הגישה תשקיף חסוי לקראת ההנפקה ב-2023. אלא שבאותה תקופה שוק ההנפקות התקרר, והחברה החליטה לסגת מהתכנון.

נאוון, הוקמה בשנת 2015 בשם טריפאקשנס, על ידי אריאל כהן ואילן טוויג, כחברה אמריקאית, אך לפני כשלוש שנים פתחה מרכז מו"פ בארץ. במהלך השנים פיתחה החברה פלטפורמה לניהול נסיעות לעסקים, אשר מאפשרת לארגונים לנהל את תקציבי הנסיעות העסקיות של עובדיהם. בהמשך התרחבה החברה גם לתחום ניהול הוצאות ותשלומים, ומחזיקה בפתרון של קישור כרטיסי אשראי לפלטפורמה. עד היום גייסה החברה יותר מ-1.5 מיליארד דולר, משורה של משקיעים ביניהם Greenoaks, לייטספיד, זאב ונצ'רס של אורן זאב ו-Group 11 של דובי פרנסס.

הישראליות מכוונות לוול סטריט

בחודשים האחרונים שוק ההנפקות הטכנולוגיות בארצות הברית מתחמם כשהמשקיעים מגלים עניין רב בתחום. זאת על רקע שורה של הנפקות מוצלחות בראשות פלטפורמת הפורומים הפופולארית רדיט REDDIT סטארט-אפ השבבים אסטרה לאבס של היזם הישראלי אביגדור וילנץ. בחודש שעבר רשמה חברת אבטחת המידע רובריק (Rubrik) את מניותיה למסחר בבורסה בניו יורק במחיר של 32 דולר למניה, לפי שווי שוק כולל של כ-5.6 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הראשונית עלתה מניית החברה בכ-14% והיא נסחרת כעת במחיר של כ-36.5 דולר למניה, המשקף לה שווי שוק של כ-6.4 מיליארד דולר.

ההתחממות של השוק פתחה את התאבון לשורה של חברות ישראליות, אשר מבקשות לרשום את מניותיהן למסחר מעבר לים. שתי החברות החברה שנמצאות בשלבים המתקדמים ביותר, הן ספקית פלטפורמת האבטחה לענן קייטו נטוורקס של שלמה קרמר, וחברת הסייבר הישראלית אמריקאית סניק לפי שווי של מעל 7 מיליארד דולר. מי שהקים את סניק, שמוצר האבטחה שלה שזוכה לפופולריות מגן על תוכנות שמבוססות על קוד פתוח, הם יוצאי יחידה 8200 - דני גרנדר, גיא פודחרני ואסף חפץ.

סך הכל צפויות עד 2027 בערך 23 חברות לצאת להנפקה, כאשר מתוכן 6 חברות בטווח הקרוב של עד שנה-שנתיים. ביניהן חברת דיל שגייסה בפעם האחרונה לפי שווי של 12 מיליארד דולר ומספקת שירות של ניהול העסקת עובדים ופרילאנסרים ברחבי העולם ורשמה בסוף השנה שעברה הכנסות של 387 מיליון דולר. יחד איתה נמצאת גם חברת eToro המפעילה פלטפורמת מסחר בניירות ערך ומטבעות קריפטו וכבר תקופה ארוכה חולמת על הנפקה לפי שווי שלא יפחת מ-3.5 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד