עובדי הרמוניה
צילום: עדי לם

סטארטאפ הקמעונאות הרמוניה השלים סבב גיוס של 20 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי אשר פיתח פלטפורמת קמעונאות מבוססת בינה מלאכותית, השלים את סבב הגיוס שנערך בהובלת Bright Pixel Capital
איתן גרסטנפלד |
נושאים בכתבה הייטק סבב גיוס

הסטארט-אפ הישראלי הרמוניה (Harmonya), אשר פיתח פלטפורמת קמעונאות מבוססת בינה מלאכותית (AI), השלים סבב גיוס ראשון (A) בהיקף כולל של 20 מיליון דולר בהובלת Bright Pixel Capital, כאשר בסך הכל הושקעו בחברה עד כה כ-25 מיליון דולר.

הרמוניה הוקמה בשנת 2021 על ידי ג'ם קנט, המכהן כמנכ"ל (CEO), דימה מחלין, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה (CTO) ורן עציון, המשמש כסמנכ״ל פיתוח המוצר (CPO). החברה במועסקים כיום כ-30 עובדים (מרביתם בישראל), פיתח פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית האוספת נתונים על מוצרי צריכה בסיסיים ומנגישה אותם לקמעונאים ויצרנים תוך שהיא מספקת פרספקטיבה מלאה לשלל מאפייניהם ותכונותיהם, כמו גם מזהה טרנדים ומציפה תובנות המאפשרות שיפור אסטרטגיות מכירה וצמיחה.

הטכנולוגיה של החברה אוספת מידע על כל מוצר בודד ממיליוני רישומי מוצרים מקוונים הנגישים לציבור דוגמת אתרי רשתות שיווק, זירות סחר וכו'. לאחר שלב האיסוף, סדרה של מודלי בינה מלאכותית (לרבות LLMs - מודלי שפה גדולים) שפיתחה החברה, שאומנו על מידע טקסטואלי מעולם הקמעונאות (כגון רכיבים, ערכים תזונתיים, ביקורות משתמשים וכו׳), מזהים את המוצר במקורות השונים ומאחדים את המידע סביבו לתמונה הרמונית אחת. לאחר מכן, מודלים אלו מחלצים ומנגישים ללקוח הקמעונאי או ליצרן את מכלול המאפיינים הרלוונטיים להם בהקשר למוצר. אותם מודלים מחלצים מאפיינים כדוגמת טעמים, ריחות, רכיבים, דיאטות, העדפות שונות, פעילויות שמתקשרות למוצר, מטרות השימוש במוצר, יתרונותיו, מוצרים נלווים וכו'. המודל העסקי של Harmonya מבוסס על מכירה של רישיון שימוש בפלטפורמה באופן מקיף כמו גם מתן גישה ל-API שמעשיר את המידע על המוצר הספציפי. 

רן עציון, סמנכ"ל פיתוח מוצר בהרמוניה: "בשנים האחרונות למדנו להכיר לעומק את האתגרים והפערים שיצרנים וקמעונאים חווים סביב ניהול וארגון המידע על מוצרים, שהוא למעשה הבסיס באפשרות לספק חווית קניה מוצלחת ללקוחות ובהבנה של מגמות צרכניות. הרגשנו שיש הזדמנות אמיתית למנף את השינוי העצום בעולם עיבוד השפה הטבעית ולשלב אותו עם המידע העשיר שזמין על מוצרים ברשת כדי לספק שכבת מידע סביב מוצרים שיצרנים וקמעונאים טרם נחשפו אליה.  ההשקעה תאפשר לנו להתאים את הפתרונות שלנו לאזורים חדשים בעולמות הקמעונאות ולהרחיב קהל היצרנים והקמעונאים שאנחנו משרתים." 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".