קנוניק
צילום: דויד גארב

קנוניק סקיוריטי גייסה 6 מיליון דולר

חברת אבטחת הסייבר הישראלית שפיתחה פלטפורמה שמגנה על יישומונים ותוספי SaaS עסקיים, השיקה במקביל את פלטפורמת ניהול היישומים הארגוניים - Canonic App Governance, המאפשרת להגן על אפליקציות עסקיות בטכנולוגיית sandbox
סתיו קורן |

קנוניק סקיוריטי (סימול: Canonic Security) , חברת סטארט-אפ אבטחת סייבר להגנה על יישומונים ותוספי SaaS עסקיים, השלימה גיוס סיד בסך 6 מיליון דולר ממשקיעים בארץ ובעולם: First Round Capital, Elron Ventures, SV Angel, Operator Partners ו- toDay Ventures.

 

במקביל, החברה השיקה את פלטפורמת ניהול היישומים הארגוניים - Canonic App Governance, המאפשרת לראשונה להגן על אפליקציות עסקיות בטכנולוגיית sandbox.

 

הפלטפורמה מובילה את תחום אבטחת יישומי SaaS, ומאפשרת לארגונים לדמות התנהגות יישומונים ותוספי צד ג' בזמן אמת בסביבת SaaS ייעודית לפני מתן גישה למשאבים ארגוניים. כספי הגיוס יאפשרו לחברה להאיץ את יציאתה לשוק עם השקת הפלטפורמה ולהמשיך בפיתוח הפתרון הייחודי, שכבר מוטמע בלמעלה מעשרים ארגונים ברחבי העולם.

 

החברה הוקמה בשנת 2020 על ידי צוות יזמים מנוסים בתעשיית הסייבר, מנכ"ל החברה בוריס גורין וסמנכ״ל טכנולוגיות ניב שטיינגרטן. בתפקידו הקודם גורין כיהן כמנהל פעילות מחקר אבטחת מידע  ב-Proofpoint שם הוביל את מוצר זיהוי איומי ה- SaaS, משלב הרעיון ועד להתקנות באלפי ארגונים. ניב שטיינגרטן לשעבר מייסד ושותף ב-OverOps, הוביל את התכנון והפיתוח של אחד הפתרונות הראשונים בתחום ניתוח ביצועי אפליקציות.

 

כיום Canonic Security מעסיקה יותר משלושים עובדים, הכוללים חוקרי סייבר ומהנדסי תוכנה יוצאי חברות אבטחה מובילות כמו PerimeterX, Sygnia ו-Proofpoint.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובמשקפי גוגל; קרדיט: יוטיוב

חוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה

ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב

עוזי גרסטמן |

במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.

לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.

במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.

גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.

השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

מייסדי Port - מימין יונתן בוגוסלבסקי CTO וזוהר עיני מנכל, צילום: Portמייסדי Port - מימין יונתן בוגוסלבסקי CTO וזוהר עיני מנכל, צילום: Port

Port גייסה 100 מיליון דולר; "הסוכנים יישאו בעומס התפעולי ובני האדם יישארו בשליטה"

גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף; הסטארטאפ שהוקם ב-2022, גייס עד היום 158 מיליון דולר; Port מפתחת שכבת הפעלה לסוכני AI שמחליפה את עבודת הרוטינה של צוותי הפיתוח ומאפשרת לנהל את כל מחזור חיי התוכנה בצורה אוטומטית ומבוקרת

מנדי הניג |
נושאים בכתבה Port

Port גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף. פורט הישראלית מנסה לפתור בעיה שאנשי פיתוח מכירים טוב מאוד. רוב העבודה של מפתחים היא לא כתיבת קוד, אלא התעסקות אינסופית בדברים מסביב - ניהול גרסאות, פתיחת משאבים בענן, טיפול בתקלות, בדיקות אבטחה, תיאומים מול צוותים אחרים ועוד. בעידן שבו סוכני AI כבר יודעים לכתוב קוד, Port שואלת את השאלה המתבקשת: למה שה-AI לא יטפל גם בכל השאר?

מה ש-Port עושה הוא ליצור שכבה ארגונית שמקשרת בין סוכני ה-AI לבין כל המערכות של צוותי הפיתוח. היא נותנת להם "קונטקסט", כלומר להבין מה קורה במערכת, מה מותר להם לעשות ומה אסור, לפי הכללים של הארגון. אפשר לחשוב על זה כמו מערכת הפעלה פנימית שמנהלת את כל הסוכנים האלה ומוודאת שהם עובדים בצורה עקבית, בטוחה ומתואמת. Port בונה פלטפורמה שמאפשרת לסוכני AI לבצע את רוב העבודה התפעולית של מחלקות הפיתוח. לפתור תקלות, לסגור חולשות אבטחה, להרים סביבות, לנהל גרסאות ולבצע משימות שחוזרות על עצמן, בזמן שהמפתחים עצמם מפקחים, מאשרים וממקדים את הפעולה במקום לבזבז שעות על עבודות רוטינה.

לצוותי הפיתוח זה אומר פחות עומס ויותר זמן לפתרון בעיות אמיתיות. לארגון זה אומר זרימת עבודה מהירה ואחידה יותר. Port בעצם הופכת ל"מרכז העצבים" שמאפשר לחבר בין סוכני AI לבין כל התהליכים הפנימיים, בלי לאבד שליטה ובלי לייצר כאוס.

גיוס C

חברת Port גייסה 100 מיליון דולר לפלטפורמת Agentic Engineering, בסבב מסדרה C לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף. הסבב הובל על ידי קרן General Atlantic והשתתפו בו הקרנותAccel, Bessemer Venture Partners ו-Team8. הגיוס מגיע כשנה לאחר הסבב הקודם והוא מביא את סך ההשקעות בחברה ל-158 מיליון דולר.

Port מפעילה פלטפורמת פורטל מפתחים פנים ארגונית IDP (Internal Developer Portal) שמשרתת מאות לקוחות ברחבי העולם. פורטלי מפתחים נוצרו כדי לרכז את כל מה שארגון הפיתוח צריך במקום אחד, למשל מי בארגון אחראי על מה, ניהול פעולות ליצירת משאבים, שחרור גרסאות תוכנה חדשות, עמידה בתקינה ועוד. כעת בעידן שבו סוכני AI מאומצים בכל שלבי הפיתוח, פורטל המפתחים מתפתח לשכבת AEP - Agentic Engineering Platform. זו שכבה שמעניקה לסוכני AI את ההקשר לפעולות ואת העמידה בסטנדרטיים הארגוניים. Port מובילה את המעבר הזה, והופכת מפורטל מפתחים ל”מערכת העצבים” של סוכני ה-AI בארגון.