הסיניים משתלטים על שוק הרכב, מה יהיה ב-2025?
2024 הייתה השנה שבה יצרניות הרכב הזרות המסורתיות קיבלו "כרטיס יציאה" משוק הרכב בסין. 2025, לעומת זאת, מסתמנת כשנת המבחן של יצרניות הרכב החשמלי המקומיות להוכחת הדומיננטיות שלהן. דו"ח שפורסם על ידי Nomura קובע כי יצרניות כמו BYD ימשיכו לבסס את מעמדן בשוק המקומי, בעוד שהמותגים הזרים מאבדים מכוחם.
BYD ממשיכה להתבסס כמובילה
על פי הנתונים, BYD כבר מחזיקה ב-16% משוק הרכב הסיני, עלייה משמעותית מ-12% ב-2023. Nomura המליצה על מניית החברה, עם מחיר יעד של 375 דולר הונג קונגי (48.20 דולר אמריקאי), פרמיה של כ-3%.
BYD SEAL U; קרדיט: החברה
ברבעון השלישי של 2023, הכנסותיה של BYD עלו לראשונה על אלו של טסלה ברמה הרבעונית. למרות זאת, טסלה ממשיכה להוביל בתחום הרכבים החשמליים המלאים, בעוד ש-BYD מתמקדת בעיקר במכוניות היברידיות, שמייצגות יותר ממחצית ממכירותיה. בנוסף, טסלה פועלת בטווח מחירים גבוה בהרבה מרוב דגמי BYD. בנובמבר 2024 ירדו מכירות טסלה בסין ב-4.3% לעומת השנה שעברה, בעוד ש-BYD דיווחה על עלייה של 67%.
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- ענקית הרכב הסינית מגמגמת - האם BYD תצא מהצרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם ג'ילי, המתחרה השנייה בגודלה בסין עם נתח שוק של 8%, ממשיכה להתרחב. HSBC העלתה את מחיר היעד של מניית החברה ל-19.30 דולר הונג קונגי, פרמיה של 31%. ג'ילי צפויה להגיע למכירות של 2.6 מיליון כלי רכב ב-2025, עם חדירה של 40% בשוק הרכב החשמלי, הודות לדגמים חדשים שהושקו לאחרונה. החברה מחזיקה גם במותג האמריקאי Zeekr ובוולוו השוודית, שנרכשה מפורד ב-2010.
בעוד שיצרניות הרכב המסורתיות, מקומיות וזרות, מתקשות לעמוד בקצב השינוי למעבר לרכבים חשמליים והיברידיים, חברות סטארט-אפ סיניות בתחום מתחילות לצבור תאוצה, אם כי הן רחוקות מלהתחרות ב-BYD ובג'ילי. יונגדה, לדוגמה, מפעילה חנויות למספר מותגי רכב חשמליים בסין, כולל אלו של Huawei, שעובדת עם יצרניות רכב מסורתיות על פיתוח דגמים חשמליים והיברידיים. יונגדה צפויה להרחיב את מספר חנויותיה מ-8 ל-20 עד תחילת 2025.
מי עוד בולטות מבין החברות הסיניות?
מבין יצרניות הרכב החשמלי הציבוריות, Leapmotor ו-Nio זכו להמלצת "קנייה" מצד Citi, בעוד ש-Xpeng ו-Li Auto קיבלו דירוג "נייטרלי". Leapmotor בולטת בזכות יעילות ההשקעה שלה במחקר ופיתוח, שמסתכמת ב-7,400 יואן (בערך 1,000 דולר) בלבד לכל רכב, לעומת השקעות גבוהות בהרבה מצד מתחרותיה.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- דאצ'יה ביגסטר - הכי גדול של דאצ'יה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
Nio מתכננת להאיץ את מכירות מותג היוקרה שלה בשיעור של 10%-20% ב-2025, ולמכור 20,000 רכבים בחודש במותג החדש והזול יותר שלה, Onvo, עד מרץ. במחצית השניה של השנה, החברה צפויה להשיק שני רכבי SUV חדשים ולהגדיל את מכירות Onvo ל-30,000 עד 50,000 רכבים בחודש.
- 1.שוק משעמם תחת (ל"ת)בן 08/12/2024 19:39הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
