אתי אלישקוב ליברה
צילום: אבי מועלם
דוחות

ליברה ממשיכה לצמוח: עליה של 70% בסה״כ הכנסות ו-158% ברווח הנקי

חברת הביטוח ליברה ממשיכה בצמיחה: עליה של 70% בסך־הכל הכנסות ועליה של 158% ברווח הנקי, זאת לאור הגדלת היקף המבוטחים לצד הקטנת ה–Loss ratio
חיים בן הקון | (2)

ליברה  ליברה -0.18% מדווחת על עלייה של 70% בהכנסות לצד עליה של 158% ברווח הנקי. החברה מסבירה את הגידול על־ידי צמיחה מואצת בשווקים בהם פועלת תוך שימור Loss-ratio נמוך.

הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% לכ-202.4 מיליון שקל,  הרווח הנקי ברבעון השלישי זינק לכ-11.1 מיליון שקל והסתכם בכ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024

ליברה, חברת הביטוח הדיגיטלית, שנוסדה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. החברה ממשיכה להציג שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו ורווח רבעוני משמעותי. הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אופיינו בגידול בהכנסות, הנובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בכל הענפים בהם היא פועלת. החברה רשמה שיעור גידול משמעותי בפרמיות ברוטו לצד יציבות ב-Loss Ratio בשייר בענף רכב רכוש שהסתכם ב-73% ברבעון השלישי, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. 

 

הפרמיות ברוטו ברבעון השלישי צמחו בכ-27% והסתכמו בכ-202.4 מיליון שקל לעומת כ-159.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות ברוטו בתשעת החודשים הראשונים בשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-606.4 מיליון שקל לעומת כ-467.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. זאת, לצד התייעלות תפעולית בהוצאות החברה - שיעור סך ההוצאות מפרמיה ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-12.4% לעומת כ-13.7% בתקופה המקבילה אשתקד ולצד רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה.

 

הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון השלישי של שנת 2024 זינקו בכ-34% והסתכמו בכ-190.7 מיליון שקל לעומת כ-142.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הפרמיות שהורווחו ברוטו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 זינקו בכ-37% והסתכמו בכ-529.1 מיליון שקל לעומת כ-387.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בפרמיות שהורווחו בשייר בתקופת הדוח וברבעון השלישי לשנת 2024 לעומת התקופות המקבילות אשתקד, נובע בעיקר מהקטנת חלקו של מבטח המשנה בענף רכב רכוש.

לחברה אין כלל לקוחות שהינם ציי רכב וקולקטיבים וכל הלקוחות הינם לקוחות פרטיים, וזאת בהתאם למדיניות החברה. לחברה יש כיום למעלה מ-200,000 מבוטחים (ולמעלה מ-400,000 פוליסות) כאשר הרוב המכריע של מבוטחי החברה בענף הרכב, רוכשים פוליסות רכב חובה ורכב רכוש יחד.

החברה הציגה רווח כולל לפני מס ברבעון השלישי לשנת 2024 שהסתכם בכ-17.0 מיליון שקל לעומת כ-6.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכם בכ-11.1 מיליון שקל לעומת כ-4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאחר תאריך הדיווח הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-10 מיליון שקל (כ- 0.22 שקל למניה).        

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

אתי אלשיקוב: ״נמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך״

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה: "אנו גאים לסכם רבעון נוסף של צמיחה חזקה, המשתקפת בגידול חד בפרמיות וברווח נקי מרשים״.

״זאת, לא רק על רקע העלאת הפרמיה הממוצעת, אלא בעיקר בעקבות המשך הגידול בכמות המבוטחים, ההקפדה על חיתום איכותי והמודל התפעולי היעיל של החברה. עם מותג חזק וסל מוצרים מורחב אסטרטגיית החברה מוכיחה את עצמה״ מסבירה אלישקוב.

ליברה היא משבשת שוק בשוק הביטוח לרכב, במיוחד בקרב נהגים צעירים. על כך מרחיבה אלישקוב: ״, המוצר החדשני שלנו לביטוח נהגים צעירים, שהושק השנה, שבר את המוסכמות בענף וזכה להצלחה גדולה בקרב הציבור. בנוסף, הרחבת סל המוצרים שאינם בתחום הרכב מהווה עוגן ונדבך נוסף לצמיחה ורווחיות בשנים הקרובות. אנו ממוקדים בחדשנות טכנולוגית ומוצרית ובפתרונות מבודלים המותאמים לצרכי הלקוח ונמשיך להביא בשורות חדשות ולייצר ערך למבוטחים שלנו ולבעלי המניות״. 

הסברים לתוצאות הכספיות

בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 החברה הציגה רווח כולל לפני מס של כ-54.4 מיליון שקל לעומת  כ-2.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-35.6 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הגידול בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי (Loss Ratio) בענף רכב רכוש לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי עלות ושכיחות הגניבה ושכיחות התאונה גדלו בהשוואה לשני הרבעונים הקודמים של השנה, זאת לצד גידול ברווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה שהיקפו מסתכם בכ-510 מיליון שקל למועד פרסום הדוח והמשך התייעלות תפעולית בהוצאות החברה. ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-7.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-2.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מנגד נרשם גידול בעלות הכיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי משנה.

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש ברבעון השלישי לשנת 2024 צמחו בכ-29% והסתכמו בכ-132.2 מיליון שקל לעומת כ-102.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהמשך צמיחה מואצת בהיקפי הפעילות של החברה בענף, המלווה בעלייה בפרמיה הממוצעת וכן מנאמנות לקוחות גבוהה הבאה לידי ביטוי בשיעור חידושים גבוה.

 

הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש ברבעון השלישי צמח בכ-164% והסתכם בכ-14.5 מיליון שקל לעומת כ-5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת רווח כולל לפני מס בסך של כ-8.9 מיליון שקל בשנת 2023.

 

ברבעון השלישי נרשמו בענף זה רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בסך של כ-1.0 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד.

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 צמחו בכ-33% והסתכמו בכ-398.4 מיליון שקל לעומת כ-298.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הרווח הכולל לפני מס בענף רכב רכוש בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכם בכ-49.9 מיליון שקל לעומת כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד נובע בעיקר מהמשך השיפור החיתומי, לאור הגידול בפרמיה הממוצעת וירידה קלה בעלות התביעה הממוצעת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף רווחי השקעות בתיק הנוסטרו של החברה בתקופת הדו"ח הסתכמו בכ-4.7 מיליון שקל לעומת רווחי השקעות בסך של כ-2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-60.9 מיליון שקל לעומת כ-50.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-21%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-794 אלף שקל לעומת כ-290 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווחי השקעות בענף זה הסתכמו בכ-4.5 מיליון שקל לעומת כ-609 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד לצד עליה בפרמיה הממוצעת ויעילות תפעולית.  רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון השלישי לשנת  2024 בסך של 9.1 מיליון שקל בברוטו ו- 2.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות ברבעון המקביל אשתקד בסך של 3.0 מיליון שקל בברוטו ו- 0.6 מיליון שקל בשייר.

הירידה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הגדילה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-3.5 מיליון שקל וכ-1.0 מיליון שקל בשייר ברבעון השלישי לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-0.7 מיליון שקל בברוטו וכ-0.1 אלף שקל בשייר ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן,

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכב חובה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-183.2 מיליון שקל לעומת כ-152.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-20%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-3.0 מיליון שקל לעומת כ-1.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח בתקופת הדוח לעומת תקופה מקבילה אשתקד נובע בעיקר מרווחי השקעות בענף זה הסתכמו לסך של כ-6.7 מיליון שקל לעומת כ-1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחים אלו קוזזו בחלקם כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 אשר הגדילה את ההתחייבויות הביטוחיות בתקופת הדוח בסך של 19.8 מיליון שקל בברוטו ו- 5.6 מיליון שקל בשייר בהשוואה לגידול של ההתחייבויות הביטוחיות בתקופה המקבילה אשתקד בסך של 12.3 מיליון שקל בברוטו ו- 2.4 מיליון שקל בשייר.

העלייה בעקום הריבית בתוספת פרמיית אי הנזילות הקטינה את העתודות הביטוחיות בברוטו בסכום של כ-2.1 מיליון שקל וכ-523 אלף שקל בשייר לעומת קיטון בעתודות הביטוחיות בברוטו בסך של כ-2.8 מיליון שקל בברוטו וכ-545 אלף שקל בשייר בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר (ביטוח דירה, עסק, חיות מחמד ונסיעות לחו"ל) ברבעון השלישי לשנת 2024 הסתכמו בכ-7.8 מיליון שקל לעומת כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-37%. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-22 אלף שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-484 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נובע בעיקר מיעילות תפעולית.

 

הפרמיות ברוטו בביטוח רכוש אחר בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 הסתכמו בכ-20.5 מיליון שקל לעומת כ-14.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-40%. ההפסד הכולל לפני מס הסתכם בכ-2.6 מיליון שקל לעומת הפסד כולל לפני מס של כ-1.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות רכישת כיסוי לנזקי קטסטרופה ממבטחי המשנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כמו כן, בענף ביטוח דירה נרשמו במהלך הרבעון הראשון של שנת 2024 מספר תביעות גדולות יחסית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

יצוין כי לאורך שנים התוצאות הביטוחיות (Loss Ratio) בענפים אלו חיוביות וככל שהחברה תמשיך במגמת הגידול והצמיחה בענפים אלו, היא צופה כי תוצאותיה הכספיות ישתפרו. כמו כן יחס הרווחיות של החברה הינו חיובי, וככל שהחברה תגדיל פעילותה, העלות השולית של כיסוי זה תקטן, ותביא להגדלת הרווחיות.

 

ברבעון השלישי לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-1.7 מיליון שקל לעומת כ-736 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-551 אלף שקל לעומת כ-397 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח נובע בעיקרו מגידול בפעילות.

 

בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 נרשמו במגזר ביטוח חיים פרמיות שהורווחו ברוטו בסך של כ-4.3 מיליון שקל לעומת כ-1.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לפני מס הסתכם בכ-1.9 מיליון שקל לעומת כ-0.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפרמיה המשונתת ליום 30 ביוני 2024, הסתכמה לסך של כ- 6.8  מיליון שקל. ההון של החברה הסתכם ביום 30 בספטמבר 2024 לסך של כ-104.9 מיליון שקל בהשוואה לסך של כ-69.3 מיליון שקל ליום 31 בדצמבר 2023. הגידול בהון העצמי נובע מרווח כולל לאחר מס של כ-35.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024. התשואה להון ברבעון השלישי לשנת 2024 עמדה על 45% במונחים שנתיים.  

 

ליברה ממשיכה ליישם את מודל שיתוף המבוטחים ברווחים באמצעות יצירת ארנק דיגיטלי לכל לקוח וצבירת מטבעות דיגיטליים (ליברות) הניתנים למימוש למזומן, לחידוש פוליסות או לרכישה של פוליסות חדשות. בתקופת הדוח חילקה ליברה לציבור לקוחותיה כ-19 מיליון ליברות.

 

חברת הביטוח הדיגיטלית "ליברה" היא חברה ביטוח ציבורית שהוקמה בסוף שנת 2017, קיבלה רישיון מבטח במאי 2018 והשיקה את פעילותה באוקטובר 2018. החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב החל מחודש יוני 2021. החברה משווקת ביטוח רכב חובה, ביטוח רכב רכוש, ביטוח דירה, ביטוח בתי עסק, ביטוח חיות מחמד, ביטוח נסיעות לחו"ל וביטוח חיים (ריסק טהור וריסק משכנתא). החברה הוקמה ומנוהלת על ידי אתי אלישקוב, בעלת השליטה בחברה (46.59%).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קרליטו 20/11/2024 11:17
    הגב לתגובה זו
    מחירי הביטוח של ליברה גבוהים וניתן למצוא ביטוחים במחירים זולים הרבה יותר בחברות אחרות. מי קונה מליברה ביטוח?? וכיצד החברה הזו מרוויחה? לא ברור.
  • יואב 20/11/2024 13:13
    הגב לתגובה זו
    זה לא מדויק. עבור קהל לקוחות טוב (ללא עבר ביטוחי, רכבים זולים וכו') המחירים שלהם הכי טובים בענף. הבעיות מתחילות כאשר אתה לקוח לא טוב (עבר ביטוחי, רכבי יוקרה וכו'), אז תשלם הון אצלם כי מראש אתה לא הקהל שלהם. הם גם מציינים את זה בדוחות שלהם איזה קהל הם מבטחים.
ראסל אלוונגר (שלומי יוסף)
צילום: ראסל אלוונגר (שלומי יוסף)

טאואר זינקה ב-17% - מה אמר ראסל אלוונגר שהרים את המניה?

מנכ"ל שהציל חברה והביא אותה לשווי של 11 מיליארד דולר, מניה שמזנקת למכפילי רווח שלא היו בעבר, מסיבת AI ענקית שלא ברור אם אנחנו בתחילתה, באמצע או בסופה

אבישי עובדיה |

הדוחות של טאואר טאואר 4.53%   טובים מאוד, התחזית חזקה (מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"). המניה זינקה ב-17% ל-98.2 דולר, שווי של 11 מיליארד דולר. דווקא בשווי הזה כדאי להזכיר לכולם שהקמת טאואר בארץ בתחילת שנות ה-90', שזה אומר הקמת מפעל ייצור שבבים בישראל, היתה רעיון כושל. כוח העבודה פה יקר ואין שום יתרון תחרותי מול המפעלים בעולם. טאואר הקימה מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה ואחר כך עוד מפעל שכולו סובסידיות מהמדינה. היא הרוויחה כששוק השבבים המחזורי היה טוב והפסידה פי 5 כשהוא היה למטה. 

היא עברה הסדר חוב. היא קיבלה הנשמה מהמדינה וממשפחת עופר. ואז הדירקטוריון קיבל את ההחלטה שבדיעבד הצילה את החברה והפכה אותה לענקית במונחים מקומיים - לגייס את ראסל אלוונגר כמנכ"ל. אלוונגר קיבל לפני 20 שנה חברה כושלת וידע לנתב אותה לשני מקומות שהצילו אותה - לנישות שבהן יש לה מומחיות (כי הגדולות לא פעלו בנישות) ולפעילות ייצור בחו"ל. טאואר בזכותו היא חברה גלובלית, רווחית, צומחת, עם נוכחות באחד התחומים החשובים בעולם - שבבים.

מניית טאואר זינקה פי 2 מאז פרסום הדוח הקודם, והיא במחיר של יותר מכפול מזה שאינטל רצתה לרכוש את החברה. רכישה שלא יצאה לפועל כי הסינים התנגדו. בהתחלה המשקיעים חששו והמניה ירדה מתחת ל-30 דולר, שנתיים אחרי, הם מאוד מרוצים. 

תחום השבבים מחולק באופן גס לשניים - תחום הייצור ותחום הפיתוח. הפיתוח הוא הקצפת. אנבידיה מפתחת שבבי AI ומוכרת אותם ברווחיות גולמית של מעל 80% כי יש למוצר-לשבב ערך גדול ויתרונות טכנולוגיים. בייצור יש לרוב תחרות גדולה. יש טכנולוגיות ייצור שונות, אבל בסוף מזמין השבב יכול לעשות זאת בכמה מקומות. זאת פעילות שלא אמורה להניב רווחיות גבוהה, סוג של קומודיטי. אבל, על רקע המחסור בשבבים, הרווחיות עלתה בשנים האחרונות. טאואר גם פועלת כאמור בנישות שבהן הרווחיות טובה יותר, ומסתבר שיש בכל זאת הבדלי איכות משמעותיים בין יצרנים שונים. 

חוץ מזה, אלו הסכמים שעוטפים את הלקוח. חברה שרוכשת שבבים מיוחדים שהיא עיצבה וטאואר ייצרה, תמשיך לרכוש את השבבים האלו מטאואר במקביל לגידול בהיקף המכירות שלה, וזה יחלחל לגידול בפעילות טאואר. כלומר כשמארוול שהיא לקוחה מדווחת על גידול במכירות זה יכול לחלחל לטאואר. 

קרדיט אלעד גוטמן מנכ״ל בזק- ניר דוד ויור בזק- תומר ראב״דקרדיט אלעד גוטמן מנכ״ל בזק- ניר דוד ויור בזק- תומר ראב״ד

סרצ'לייט יוצאת מבזק - נתניהו חתם על ההיתר למכירת המניות

הקרן האמריקאית תוכל למכור את מלוא אחזקותיה בתוך שנתיים ולרדת מתחת ל־5%; לראשונה, בזק תתנהל כחברה ללא בעל שליטה יחיד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה בזק ניר דוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על ההיתר שמאפשר לקרן סרצ'לייט לרדת מהשליטה בבזק בזק -0.48%  , הצעד האחרון שנדרש כדי להשלים את השינוי המבני בחברת התקשורת. החתימה סוגרת הליך רגולטורי של חודשים ארוכים, שבו עבר המסמך בין משרד התקשורת, משרד הביטחון והשב"כ.


עם חתימת ראש הממשלה, הקרן האמריקאית יכולה מעתה למכור את אחזקותיה בבזק, שהן כיום כ־15.9% ממניות החברה  ולרדת בהדרגה גם מתחת לרף של 5%, מבלי להזדקק להיתרים נוספים. כלומר, בזק תצטרף לשורה מצומצמת של חברות בורסאיות גדולות בישראל שפועלות ללא גרעין שליטה.


החתימה של נתניהו מגיעה לאחר שאושרה קודם על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, שקידם את המהלך במשרדו, וכן לאחר הסכמת שר הביטחון ישראל כ"ץ והשב"כ. יחד, האישור המשולב של שלושת הגורמים מהווה את התנאי הסופי הדרוש לפי רישיון בזק. ההיתר החדש מאפשר לסרצ'לייט למכור את מניותיה בבורסה כבר החל ממחר. לקרן יינתן פרק זמן של עד שנתיים כדי להשלים את המכירה ולרדת מתחת ל־5% מהון החברה. בתקופת המעבר תוכל להותיר נציג אחד בדירקטוריון בזק, בעוד שני הדירקטורים הנוספים מטעמה יתפטרו.


בשלב זה מחזיקה סרצ'לייט בשליטה בבזק יחד עם השותף הישראלי דוד פורר, באמצעות חברת ביקום. שני הצדדים מבצעים בשנה האחרונה מהלך מכירה מדורג: במרץ נמכרו כ־5% מהמניות בכ־950 מיליון שקל, ובספטמבר עוד כ־5.7% תמורת כ־965 מיליון שקל. העסקאות הללו צמצמו את אחזקות הקרן מ־27% ל־15.9%, והן צפויות להמשיך עד ליציאה מלאה. ההיתר החדש מבטל את מגבלת המכירה בתקופת החסימה ,מהלך חריג בהסכמים מסוג זה ומאפשר לסרצ'לייט למכור גם במהלך תקופה זו, בכפוף לתיאום עם החתמים.


בזק תפעל לראשונה ללא גורם שליטה יחיד

עזיבת הקרן צפויה לשנות את מבנה הניהול בבזק. לראשונה בתולדותיה, החברה תפעל ללא גורם שליטה יחיד, אלא תחת בעלות מבוזרת של גופים מוסדיים ומשקיעים מהציבור. זהו מודל פחות שכיח בחברות תשתית מפוקחות, אך מקובל יותר בשווקים מפותחים. במשרד התקשורת מעריכים כי השינוי יגביר את השקיפות ויחזק את המשילות התאגידית בחברה. מנגד, יש מי שמזהירים כי ניהול ללא גורם מרכזי עשוי להקשות על קבלת החלטות מהירה ולדרוש תיאום הדוק יותר בין בעלי המניות.