אופציות call על אנבידיה - הסיכויים והסיכונים
מניית אנבידיה זינקה ב-4.9% רגע לפני פרסום הדוחות שלה. הלילה אחרי המסחר תפרסם ענקית שבבי ה-AI את התוצאות לרבעון האחרון ותמסור תחזית קדימה. זה הסיפור המרכזי של היום וזה גם מה שיוביל את השווקים בטווח הקצר. בפעם הקודמת האנליסטים התאכזבו והמניה ירדה במעל 6% (והמשיכה לרדת ואז הגיעו עליות ושיאים חדשים), לפני כן היתה לרוב התלהבות שנעה בין התלהבות קטנה לגדולה. כשכמעט תמיד המניה עלתה בצורה מרשימה.
מי שסבור שהתנודתיות תימשך ובכלל - מי שמעריך כיוון במניה יכול לנסות להמר או לגדר דרך אופציות. הבעיה הגדולה באופציות על אנבידיה שהן בתמחור מאוד גבוה, הן פשוט מגלמות תנודתיות מאוד גדולה.
האופציות גם לא מעידות על הערכת השוק לכיוון מסוים. אי אפשר לגזור מהן מה השוק חושב - עלייה או ירידה במניה. אפשר רק להסיק שהוא מצפה לתנודתיות מאוד גבוהה.
בשבועות האחרונים רוב האופציות שנמכרו (מעל 70%) הן אופציות קול call, כשמכירה כזו מבטאת אופטימיות. אבל זה לא נכון להתייחס לזה כאינדיקציה משני טעמים עיקריים - זה יכול לשמש לגידור ולא לאסטרטגיה שמעידה על כיוון ומעבר לכך - שוק האופציות הוא שוק סכום אפס. מול מכירת אופציית קול יש מישהו שעשה בדיוק ההיפך - קנה אופציית קול.
אופציית call במחיר מימוש של 145 דולר ב-7 דולר
אופציית call במחיר מימוש (סטרייק) של 145 דולר נסחרת ב-7 דולר(עלתה אתמול כ-70% במקביל לעלייה של 4.9% במניה). המשמעות היא שמי שקונה ב-7 דולר ומשלם 145 מקבל מניה. סך ההשקעה היא 152 דולר. המניה נסחרת ב-147 דולר. יש פרמיה של 5 דולר, כ-3.3%.מאחר שמדובר על אופציה שמסתיימת ביום שישי, הסיכון והסיכוי בה עצומים. כל מחיר מתחת ל-145 דולר גורם להפסד של כל ההשקעה. מחיר זהה - 147 דולר, גורם לאיבוד של 75% מההשקעה. אם המניה תעלה עד 3.3% וזה לא מעט, מחזיק האופציה עדיין מפסיד.רק עלייה של מעל 3.3% משאירה לו רווח, אם לדוגמה הדוחות והתחזית יהיו טובים מאוד והיא תעלה 7%, ל-157.3 דולר, אזי האופציה שווה 12.3 דולר - רווח של 73%.
באופציות נדגיש חשוב גם להבין את "מאחורי הקלעים", האם אתם מחוייבים לרכוש מניות כשהאופציה בכסף או שיש חישוב של הפרשים או שעליכם למכור ברגע האחרון את האופציות ולא להתיקע איתן ועם מניות בהיקף גדול.
- 11.דש 21/11/2024 06:37הגב לתגובה זוכאשר השווקים נמצאים בשיא של כול הזמנים והמשקיעים מחזיקים נכס בסיס ולא מעוניינים למכור אז עדיף להחזיק הגנות כמו חברת ביטוח (פוט) לחודש ינואר
- 10.עידן 20/11/2024 22:34הגב לתגובה זושל כתבה אחת בביזפורטל. רוצים ללמוד? סבבה, יש המון אתרים, וידאו ביוטיוב, פורומים. ממש ממש ממש לא לקנות אחרי שלא השקעתם בזה מספר חודשים, וגם אז רק בעד 1% מהתיק.
- 9.לרון 20/11/2024 19:02הגב לתגובה זועדיפה שטראוס,לא המלצה, מה הקשר שאלתם?? סיכון! וחוסר סיכון! ומה שביניהם!
- 8.אבי 20/11/2024 16:10הגב לתגובה זוולגבי כל התגובות המתלוננות - מי שלא מבין מה שכתוב פה, שילך וילמד, אף אחד לא יעשה את זה בשבילכם.
- 7.צריך כתבה יותר מפורטת על מה זה אופציות ואיפה אפשר לסחור בהם... (ל"ת)ז'ורז'יניו 20/11/2024 11:46הגב לתגובה זו
- 6.חסרים פרטים.. איפה קונים את זה? מב לגבי אופציות put (ל"ת)ועוד כמה דברים.. 20/11/2024 10:02הגב לתגובה זו
- רפי 20/11/2024 19:01הגב לתגובה זואתה יכול לקנות את שניהם.רק שבניגוד לישראל אתה מחויב לקנות את המניה ביום המימוש או למכור אם יש לך פוט. הקנייה היא מינימום 100 יח. לכן מחיר האופציה צריך להכפיל ב100 זה על רגל אחת
- 5.זהו? (ל"ת)משה 20/11/2024 08:57הגב לתגובה זו
- 4.כתבה מעניינת (ל"ת)דן 20/11/2024 08:18הגב לתגובה זו
- 3.זהו? זה הניתוח? (ל"ת)ZZ 20/11/2024 07:51הגב לתגובה זו
- 2.ליאור 20/11/2024 07:23הגב לתגובה זומהן אופציות call, מה קורה במידה והמניה ירדה וההפסד מוחלט, האם גם המשך הירידה הוא באחריותי?
- 1.קטרינה II 20/11/2024 06:10הגב לתגובה זושגם כאן הכלומניקים השתלטו על הבמה. 7$ זה מחיר של מניה אחת. מבחינת זירת הנגזרת לא ניתן לקנות אופציה למניה אחת, אלא ל-100 ויותר. כתוצאה מכך, 7$ כפול 100, זה יהיה 700$ ולא 7$... כמה חבל...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
