מאנדיי ערן זינמן רועי מן
צילום: נתנאל טוביאס
דוחות

מניית מאנדיי נופלת - הכתה את תחזיות האנליסטים, אבל, המשקיעים ציפו ליותר

המסחר לפני הפתיחה באדום; תחזית הרבעון הרביעי מאכזבות בשורה התפעולית; מאנדי הרוויחה ברבעון 85 סנט למניה על הכנסות של 251 מיליון דולר
אביחי טדסה | (1)

חברת מאנדיי  מאנדיי  פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2024, כאשר היא עוקפת את תחזיות האנליסטים, אבל כפי שהסברנו הבוקר - הציפיות ממנה הן לא לעקוף את התחזיות אלא להכות אותן בגדול. ברבעונים הקודמים מאנדיי עלתה בעשרות אחוזים ואפילו עד פי 2 מהתחזיות של האנליסטים כשברבעון שעבר הרווח למניה הגיע ל-94 סנט. וכך רווח למניה כעת של 85 סנט למרות ציפיות ל-63 סנט לא מספק, במיוחד שהוא מבטא ירידה לעומת הרווח ברבעון קודם. המניה נופלת ב-13%.במסחר שלפני הפתיחה.

מעבר לכך, התחזית קדימה לרבעון הרביעי פושרת וזה כנראה העניין המרכזי. הרווח התפעולי יהיה ברמה של הרווח התפעולי ברבעון השלישי בין 29 ל-31 מיליון דולר, בעוד ההכנסות יעלו ל-260 עד 262 מיליון דולר, לעומת 251 מיליון ברבעון השלישי. כלומר הרווחיות נשחקת, והצמיחה מעט מאטה. 

"אנחנו רואים את התוצאות כטובות אבל היעדר אפסייד בתחזית לרבעון הרביעי מכבידה על המניות, במיוחד אחרי הריצה במניה שראינו מאז הדוחות הקודמים" אמר דריק ווד, האנליסט של TD Cowen.

אלו תוצאות בהחלט טובות, אבל אחרי ריצה במניה של מעל 20% בחודש וחצי, השוק ציפה להרבה יותר. "מאנדיי מסכמת רבעון שלישי חזק, תוך התמקדות בהעמקת יכולות המוצר שלנו וחיזוק הפלטפורמה על מנת לתמוך בלקוחות בגדלים שונים ובמגוון תעשיות", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "הגענו לאבן דרך משמעותית במסע שלנו כחברה עם חציית רף המיליארד דולר בקצב ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR), ואנחנו מצפים ומתרגשים  להיכנס לשלב הבא בהמשך הצמיחה של החברה, תוך התבססות על התשתית החזקה שבנינו".

 

"אנו שבעי רצון מהתוצאות ברבעון השלישי, עם צמיחה יציבה בהכנסות וברווחיות, שיפור במדדי שימור הלקוחות, ככל שאנו ממשיכים להגדיל את מספר הלקוחות שלנו ולהתרחב ללקוחות גדולים יותר״ אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. ״בראייה קדימה להמשך שנת 2024  ולקראת שנת 2025, אנו מאמינים   ביכולת שלנו לשמור על המשך צמיחה חזקה ויעילה".

 

שינויים בהנהלת החברה:

מינויו של עדי דר לתפקיד מנהל תפעול (COO) - דר עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בהובלה של חברות טכנולוגיה גלובליות מובילות. שימש כמנכ"ל חברת ELOP, חברת בת של אלביט מערכות בתחום האלקטרו-אופטיקה, שם הוביל בהצלחה את החברה להישגים משמעותיים וצמיחה. עדי הוא גם המייסד של Cyberbit , חברת אבטחת סייבר מובילה, מה שממחיש את יכולתו להוביל חדשנות ולהקים מיזמים מצליחים מהיסוד. עדי הצטרף לחברה לפני מספר חודשים.

 

"אנחנו נרגשים מאוד לצרף אלינו את עדי", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "ההבנה העמוקה שלו בטכנולוגיה ותפעול, לצד היסטוריית ההצלחות המוכחת שלו, יהוו תוספת משמעותית עבורנו ככל שנמשיך לשפר את הפלטפורמה שלנו ולהרחיב את הפעילות שלנו בעולם". 

קיראו עוד ב"גלובל"

יוני אושרוב, סמנכ"ל ההכנסות (CRO) של מאנדיי,  הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו בסוף דצמבר 2024. יוני הצטרף לחברה בשנת 2017 כסמנכ"ל המכירות והשיווק הגלובלי. לאורך השנים הרחיב את תחומי האחריות שלו כך שהקיפו את כל היבטי שיווק המוצר, Partnerships, ו-Customer Success , טרם קידומו לתפקיד ה-CRO,  בשנת 2022. יוני היה גורם מכריע בהקמת ערוצי המכירות, Customer Success ו-Channel Partners של החברה, שהפכו למנועים מרכזיים באסטרטגיית השיווק של מאנדיי ללקוחות. במהלך כהונתו, היווה יוני גורם מרכזי בצמיחת החברה, וסייע בהגדלת ה-ARR מ-10 מיליון דולר ליותר ממיליארד דולר.

"אנחנו אסירי תודה על תרומתו המשמעותית של יוני במהלך תקופת עבודתו במאנדיי", אמרו רועי מן וערן זינמן, מייסדים ומנכ"לים משותפים של מאנדיי. "ההנהגה והחזון של יוני עיצבו באופן משמעותי את הצמיחה וההצלחה שלנו. אנחנו מצטערים על עזיבתו ומאחלים ליוני הצלחה רבה במיזמים העתידיים שלו ומצפים להמשיך ולפתח את החברה על הבסיס החזק שיצר."

"אני מודה מאוד על התקופה שלי במאנדיי וגאה במה שהשגנו יחד", אמר יוני אושרוב. "הייתה לי הזכות לעבוד לצד צוות מוכשר ביותר ולתרום לחזון המשותף שלנו. עם המעבר לפרק הבא בקריירה שלי, אני נרגש לראות כיצד מאנדיי תמשיך לשגשג ולחדש. אני מצפה להישאר מחובר ולעודד את ההצלחה המתמשכת של הארגון."

החברה מנהלת כעת הליך איתור גלובלי במטרה למצוא מחליף ליוני, שימשיך לשמש כיועץ למנכ"לים עד שימונה סמנכ"ל הכנסות חדש.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כותב 11/11/2024 17:51
    הגב לתגובה זו
    טוב ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

שווקים מסחר (AI)שווקים מסחר (AI)

השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה חוזים

השווקים ממשיכים את ראלי סוף השנה במסחר דל יחסית, כשברקע אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית בארצות הברית עם ציפייה לשיפור ברווחיות החברות ב-2026. במקביל, הדולר נמצא ברמות נמוכות יחסית מול סל המטבעות, מה שתומך בסחורות ובמיוחד במתכות יקרות. 

מדד מניות עולמי של MSCI עלה קלות במסחר באסיה ונמצא בדרך ליום שביעי רצוף של עליות עם עלייה של כ0.3%. חלק מהשווקים באסיה, כולל אוסטרליה והונג קונג, סגורים לרגל החגים. במילים אחרות, מדובר בראלי שמתרחש במסחר דליל.

בשוק האג"ח האמריקאי התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-2 נקודות בסיס לכ-4.15%. התזוזה הקטנה הזו משקפת את המתיחות שהשוק מתמודד איתה בתקופה האחרונה: נתוני צמיחה חזקים מהצפוי בארצות הברית מקטינים את ההימורים על הורדות ריבית מהירות בתחילת השנה. יותר צמיחה פירושה פחות לחץ מיידי על הפד להקל, גם אם האינפלציה מתמתנת בהדרגה. 

מדד הפחד של וול סטריט, VIX, ירד לרמה הנמוכה ביותר השנה, איתות לכך שהמשקיעים מוכנים לקחת סיכון. עם זאת, רמות תנודתיות נמוכות מאוד לעיתים מעידות גם על שאננות מוגזמת, במיוחד כשהשוק נשען על נרטיב אחד מרכזי.

תופעת ראלי סנטה קלאוס: מציאות או אשליה?

חלק גדול מהאופטימיות נשען על תופעת ראלי סנטה קלאוס - תקופה של סוף השנה והימים הראשונים של השנה החדשה שבה קיימת נטייה לעליות בשוקי המניות. נראה שהמשקיעים מנסים למשוך את המדדים לעוד שיאים, גם אם ההתלהבות סביב הבינה המלאכותית ותוואי הריבית של הפד כבר אינם מתקבלים כמובנים מאליהם. בחלק מהחודש נשמעו חששות לגבי התמחור הגבוה של מניות טכנולוגיה, כולל מניות שמזוהות עם גל הבינה המלאכותית, אך כעת השוק חוזר להתמקד בתחזיות לרווחיות ב-2026. מדובר ב"סיבוב" קלאסי של השוק: פחות דיון על כמה המניות יקרות, יותר דיון על האם החברות יספקו צמיחה שמצדיקה את המחיר. במצב שבו הציפיות גבוהות, גם עונת דוחות כספיים טובה אך לא מצוינת עלולה להיתפס כאכזבה.