12 ש"ח לחודש עבור שימוש באפליקציה של ג'ילי לרכב
תפעול כלי רכב חדשים באמצעות אפליקציה הפך נפוץ יותר ויותר ככל שכלי הרכב הופכים למתקדמים. על רגל אחת ניתן למנות את טסלה, BYD, MG אקספנג ואחרים.
למעשה, שימוש באפליקציה הפך כלי חיוני ובסיסי עד שיש צרכנים שפוסלים רכישת דגמים שלא מוצעת להם אפליקציה. השימוש באפליקציה ברכב מסייע רבות החל מהפעלת המזגן כמה דקות לפני כניסה לרכב, חיווי למצב הטעינה של הרכב, פתיחת הרכב מרחוק ועוד. (חבר ציין כי שליחים שמגיעים לביתו גם כאשר הוא בנסיעות עסקים בחו"ל, נענים כי הוא פותח להם את הטסלה, ומנחה אותם להניח את המשלוח בתא המטען הקדמי, ולאחר מכן נועל חזרה את הרכב, וזה כשהוא נמצא בעמק הסיליקון). בחלק מכלי הרכב האפליקציה מאפשרת לבעלים הראשי של הרכב לתת הרשאות למשתמשים נוספים, דוגמת בני משפחה חלף שימוש במפתח פיזי.
חלק מהיצרנים ומהיבואנים רואים באפליקציה פונקציונליות הכרחית לטובת הצרכן, ובהתאם לא גובים שום תשלום עבור השימוש באפליקציה.
לאחרונה התקבלו במערכת 'ביזפורטל' פניות מלקוחות של ג'יאו מוביליטי יבואנית ג'ילי ג'יאומטרי C בהן הם מציינים כי על מנת להשתמש באפליקציה החדשה של הג'יאומטרי C ברכב הם נדרשים לשלם מעל 10 שקלים לחודש עבור השימוש. לאחר לא מעט ספקנות מצידנו לאמיתות המידע, במענה לפניית 'ביזפורטל' אישר היבואן כי הוא דורש מלקוחותיו 12 ₪ לחודש עבור שימוש באפליקציה.
עוד נוסיף כי אין הכרח להשתמש באפליקציה, והלקוחות יכולים לבחור להמשיך להשתמש ברכב ללא האפליקציה וללא כל פגיעה בתפקוד הרכב, וכמובן ללא כל תשלום.
תגובת ג'יאו מוביליטי, יבואני דגמי ג'ילי לישראל:
אפליקציית My GEELY פותחה בישראל במיוחד עבור לקוחותינו ואינה משויכת ליצרן. השימוש באפליקציה ללא שירותיCONNECT הכוללים מגוון שירותים כמו איתור, מידע וניווט לעמדות טעינה, ניהול תורים, מידע על הרכב ועוד, אינו כרוך בתשלום.
לשירותיCONNECT מותקנת ברכב חומרה ייעודית, הקוראת את הנתונים באופן מאובטח ומעבירה אותם לאפליקציה. כך ניתן לספק ללקוחותינו מידע בזמן אמת על מצב הרכב, מצב הטעינה, מיקום הרכב, התנהגות הנהג ועוד, לצד שירותים נוספים לשיפור חוויית השימוש והנהיגה.
התשלום החודשי עבור שירותיCONNECT נועד לכיסוי עלויות העברת הדאטה לשרתים מאובטחים, אשר מנוהלים על ידי ספק חיצוני מקומי, כדי להבטיח פרטיות ובטיחות מקסימלית למידע האישי של המשתמשים.
- 4.בעלים של ג׳ילי 05/11/2024 11:54הגב לתגובה זואין אפליקציה נורמאלית(לראות את מצב הסוללה ומיקום הרכב זה לא אפליקציה לרכב חשמלי) למרות שבעת הרכישה הובטחה לי אפליקציה. לא סתם הרכב החשמלי השני שקניתי הוא טסלה.
- 3.בן 04/11/2024 22:37הגב לתגובה זולהעניש את היבואן.
- 2.חיים 04/11/2024 10:23הגב לתגובה זומבקשים כאן כסף על אפליקציה מבקשים כסף על צבע רכב שהוא לא לבן מבקשים כאן כסף על מה שבחוץ לארץ נותנים כברירת מחדל מייבאים לכאן רכבים מסחריים ומתקינים בהם כיסאות ומזגן בכדי לעשות קומבינה על גב האזרחים ומוכרים להם אותם כרכבי לוקסוס
- 1.בעלים של ג'ילי 04/11/2024 08:16הגב לתגובה זולא פתיחת הרכב, לא הדלקת מזגן. רק שירותי מיקום רכב ומצב סוללה. לי אישית, לא שווה 12 ש"ח בחודש כי גם בשנה הראשונה לא באמת השתמשתי בזה. בהחלט היה עוזר אם הייתה אפליקציה תפעולית שנותנת ערך מוסף. אין. פרט לכך, רכב מעולה, אמין, נוח. מרוצה מאוד

ויימו דוהרת קדימה עם Via: טסלה עדיין תקועה באוסטין
המרוץ לעתיד התחבורה האוטונומית נכנס לשלב קריטי. בעוד ויימו משנה את כללי המשחק עם אסטרטגיית שילוב חברות אחרות בתחבורה הציבורית, טסלה של אילון מאסק מתמודדת עם מציאות מאתגרת
נקודת מפנה במרוץ הרובו-טקסי האמריקאי. ויימו, זרוע הרכב האוטונומי של אלפבית, ממשיכה להפתיע את השוק בצעדים אסטרטגיים נועזים, בעוד טסלה, למרות כל ההבטחות הגרנדיוזיות של אילון מאסק, מוצאת עצמה מרותקת לפילוט מצומצם בעיר אחת. השאלה המרכזית היא לא רק מי יגיע ראשון, אלא מי יצליח להטמיע את הטכנולוגיה בחיי היומיום של מיליוני אנשים.
ויימו הכריזה על שותפות עם Via Transportation הישראלית שהנפיקה לאחרונה שעשויה לשנות את פני התחבורה העירונית. Via, חברה שהתמחתה בפיתוח תוכנה לניהול מיקרוטרנזיט, מביאה לשולחן משהו שוויימו חסרה, גישה ישירה למערכות התחבורה הציבורית של ערים ברחבי ארצות הברית. זוהי לא עוד שותפות טכנולוגית, אלא חיבור אסטרטגי שמאפשר לוויימו להיכנס מהדלת הראשית למערכי התחבורה העירוניים, במקום לנסות להתחרות בהם מבחוץ.
העיר צ'נדלר באריזונה נבחרה כמעבדה הראשונה לניסוי. במסגרת שירות "צ'נדלר פלקס", תושבי העיר יוכלו להזמין רכב אוטונומי של ויימו דרך אותה אפליקציה שבה הם מזמינים כיום אוטובוס או שירות הסעות עירוני. המחירים יהיו מסובסדים כחלק ממערך התחבורה הציבורית, והנסיעות ישולבו עם כרטיסי התחבורה הקיימים. זהו שינוי תפיסתי מהותי. הרובוטקסי הופך מאיום על התחבורה הציבורית לחלק אינטגרלי ממנה.
יום אחד לפני ההכרזה על השותפות עם Via, ויימו הודיעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם ליפט לעיר נאשוויל שבטנסי, עם השקה מתוכננת ל-2026. השותפות עם ליפט, שהחלה בפיניקס ב-2023 והוכיחה את עצמה כהצלחה מסחררת, מדגימה את הגמישות האסטרטגית של ויימו. במקום לבנות אפליקציה משלה ולהתחרות חזיתית באובר ובליפט, החברה בחרה להשתמש בפלטפורמות הקיימות כערוץ הפצה. התוצאה מדברת בעד עצמה: 250,000 נסיעות שבועיות ללא תאונות, נתון שאף מתחרה לא מתקרב אליו.
- אובר ו-Waymo מרחיבות את השת"פ: הרובוטקסי מגיע לאטלנטה
- וויימו בדרך לניו-יורק: ליפט ואובר מאבדות גובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טסלה: החזון הגדול פוגש מציאות עיקשת
בצד השני של המתרס, טסלה ממשיכה לנווט בין חזון מהפכני למציאות מאתגרת. הפילוט באוסטין, שהושק ב-22 ביוני עם תעריף סמלי של 4.20 דולר לנסיעה, אמנם הורחב לאזור גדול פי ארבעה מהשטח המקורי, אך עדיין מוגבל לעיר אחת בלבד. ההבטחה של מאסק לכסות מחצית מארצות הברית עד סוף 2025 נראית כעת רחוקה מתמיד, כשנותרו פחות מארבעה חודשים לסוף השנה.