אימיוניטי
צילום: לינקדין

חברת הביוטק שבוול-סטריט צופים לה אפסייד של 800%

במרכז ההתעניינות עומדת התרופה המובילה של החברה, Anktiva, שקיבלה אישור מה-FDA באפריל 2024. התרופה מיועדת לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן שאינם מגיבים לטיפול האימונותרפי המקובל
אדיר בן עמי | (1)
נושאים בכתבה ביוטק סרטן

חברת הביוטכנולוגיה ImmunityBio IMMUNITYBIO מסן דייגו מושכת תשומת לב חסרת תקדים, כאשר אנליסט בכיר מעיד כי בעשרים שנות הקריירה שלו, רק לעיתים נדירות נתקל בחברה בעלת פוטנציאל כה משמעותי. אנליסט מחברת EF Hutton, ג'ייסון קולברט, פתח השבוע בסיקור מניית החברה עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 30 דולר - תחזית המשקפת פוטנציאל עלייה מדהים של 767% ממחיר המניה הנוכחי העומד על 3.46 דולר.

במרכז ההתעניינות עומדת התרופה המובילה של החברה, Anktiva, שקיבלה אישור מה-FDA באפריל 2024. התרופה מיועדת לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן שאינם מגיבים לטיפול האימונותרפי המקובל. הייחודיות של Anktiva טמונה ביכולתה להפעיל את מערכת החיסון הטבעית של הגוף במלחמה בתאי הסרטן, תוך יצירת זיכרון חיסוני ארוך טווח. יתרה מכך, התרופה מסוגלת להפוך גידולים "קרים" ל"חמים", מה שהופך אותם לפגיעים יותר למתקפת מערכת החיסון.

המשמעות הקלינית של יכולת זו היא משמעותית במיוחד, שכן גידולים "קרים" ידועים ביכולתם להתחמק ממערכת החיסון. היכולת להפוך אותם ל"חמים" עשויה לשפר את הטיפול במגוון סוגי סרטן, כולל מלנומה, סרטן ריאות, שחלות ומעי גס.

למרות שהחברה, ששווי השוק שלה עומד על 2.8 מיליארד דולר, טרם דיווחה על רווח רבעוני מאז הנפקתה בנאסד"ק במרץ 2021, קולברט מדגיש כי זוהי תופעה נפוצה בקרב חברות ביוטק בשלבי פיתוח. מניית החברה ירדה ב-31% מתחילת השנה.

התחום של טיפולים חדשניים בסרטן מתאפיין בתחרות עזה. לדוגמה, חברת Summit Therapeutics דיווחה לאחרונה על תוצאות מבטיחות בניסוי קליני, שבו התרופה שלה, Ivonescimab, הציגה ביצועים טובים יותר מהתרופה המובילה Keytruda של חברת מרק.

מומחים בתעשייה מציינים כי הצלחתה של ImmunityBio בפיתוח Anktiva מסמנת התקדמות משמעותית בתחום האימונותרפיה. היכולת לשלב את התרופה עם טיפולים קיימים עשויה לפתוח אפשרויות טיפול חדשות עבור חולי סרטן רבים. למרות האופטימיות, אנליסטים מזכירים כי תעשיית הביוטק ידועה בתנודתיות גבוהה, והצלחה בשלבי פיתוח מוקדמים אינה מבטיחה בהכרח הצלחה מסחרית. עם זאת, הפוטנציאל הטמון ב-Anktiva מושך תשומת לב רבה מצד משקיעים ומומחים כאחד.

השוק הפוטנציאלי לטיפולים אימונותרפיים בסרטן מוערך במיליארדי דולרים, והצלחתה של ImmunityBio עשויה לשנות את פני התעשייה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אז...להתפטר מהעבודה ולצאת לפנסיה? (ל"ת)
    אלעד 25/10/2024 11:07
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.