טסלה שוב מחקה את הירידות מתחילת השנה; האנליסטים אופטימיים להמשך
מניית טסלה TESLA INC חווה שנה מאכזבת - למרות הנפילות, המניה חזרה לאותן רמות והיא נמצאת על ה-0 מתחילת השנה. לשם השוואה התשואה הממוצעת של מניות 7 המופלאות מתחילת השנה עומדת על 41%, כולל טסלה, והתשואה של ה-S&P 500 מתחילת השנה עומדת על 20%. עם זאת, לאחרונה המניה עולה, ולמרות נתוני מסירות מאכזבים למחצית הראשונה של השנה, האנליסטים אופטימיים לגבי ההמשך.
מניית טסלה מתחילת השנה
האנליסטים אופטימיים לגבי נתוני המסירות לרבעון השלישי
דן לוי אנליסט ב-Barclays, כתב ביום שני כי הוא צופה שהמסירות ברבעון השלישי יגיעו לכ-470,000 כלי רכב, גבוה יותר מצפי האנליסטים הממוצע שעומד על 460,000 רכבים, וגבוה ב-8% מהנתון ברבעון המקביל בשנה שעברה.
עקיפה של צפי האנליסטים בדרך כלל תורם לעליות במניות, אך לא כך היה עבור טסלה במחצית הראשונה של השנה - טסלה מסרה כ-831,000 כלי רכב במחצית הראשונה של השנה, ירידה של כ-7% לעומת המחצית הראשונה של 2023. הירידה במסירות היא אחת הסיבות לביצועים החלשים במניה של טסלה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בנוסף, מכירות חזקות בסין יובילו לתוצאות חזקות", כתב לוי, והוסיף כי מכירות הרכבים החשמליים באירופה היו חלשות לאחרונה.
האוויר ממשיך לצאת מהבלון - הלקוחות לא קונים רכבים חשמליים
הביצועים המאכזבים במניית טסלה מגיעים גם לצד תקופה חלשה בכל תחום הרכבים החשמליים. חודש אוגוסט היה הרביעי ברציפות בו נתוני המכירות של רכבים חשמליים באירופה הציגו ירידה. המכירות הכוללות של רכבים באירופה נפלו ב-18% ומכירות הרכבים החשמליים הציגו נפילה גדולה של 44% לעומת השנה שעברה. מכוניות חשמליות עם סוללות (BEV) היוו 14.4% משוק הרכב של האיחוד האירופי, לעומת 21% בשנה הקודמת. בארה"ב לעומת זאת המצב היה טוב יותר - מכירות הרכבים החשמליים הכוללות בארה"ב ביולי ואוגוסט יחד עלו בכ-14% לעומת שנה שעברה.
המכירות של טסלה באירופה ירדו ב-43.2% באוגוסט, ואלו של חברת SAIC Motor הסינית ירדו ב-27.5%. המשקיעים של טסלה יהיו מאוכזבים לראות את הנתונים הללו, בעיקר אחרי שבחודש שעבר נתוני המכירות של החברה בסין לחודש יולי דווקא היו חזקים - לפי הנתונים טסלה מכרה 46,227 כלי רכב ללקוחות סינים ביולי, עלייה של 47% לעומת השנה שעברה. טסלה אינה מדווחת בעצמה על נתוני המכירות לפי גאוגרפיות ואנליסטים שונים מנתחים בעצמם את הנתונים הכללים שמתפרסמים בסין.
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בשורות טובות מסין
ממשלת סין יצאה במספר מהלכים לתמרוץ הכלכלה, כאשר המשמעותי בהם הוא הורדת ריבית הריפו לשבעה ימים הכלי המוניטרי המרכזי בסין, בשתי עשיריות האחוז ל-1.5%. בנוסף הריבית על המשכנאתות צפויה לרדת בחצי אחוז, והמהלכים הללו צפויים לתרום לצריכה בסין שנחשב לשוק החשוב ביותר עבור חברות הרכב.
ולמען האמת נראה שהמצב בסין התחיל להתשפר עוד לפני המהלכים של הבנק המרכזי - נתונים מהשבוע האחרון מראים כי טסלה מכרה בערך 12,500 רכבים בסין בשבוע שבעבר, מה שמביא את מספר המכירות שלה מתחילת הרבעון ל-160,000 רכבים. עם עוד קצת יותר משבוע שנשאר לרבעון, טסלה יכולה לשבור את שיא המכירות שלה בסין ברבעון שעומד כרגע על 170,000 רכבים.
ההגבלות של הממשל האמריקאי עשויות לסייע לטסלה
גורם נוסף שעשוי לתרום לטסלה בעתיד הקרוב הוא האיסור הפוטנציאלי של ארה"ב על הכללה של רכיבים סיניים ברכבים חדשים. על פי הדיווחים, משרד המסחר האמריקאי מתכנן לאסור על שימוש בתוכנה וחומרה סיניים ברכבים בכבישי ארצות הברית, וזאת מתוך חששות לביטחון הלאומי בארה"ב, בדומה להגבלות השבבים שארה"ב כבר הטילה על סין.
בעוד ברכבי טסלה קיימים רכיבים המיוצרים בסין, סביר להניח שלא תהיה לה בעיה להחליף אותם ברכיבים אחרים, כאשר לחברה הרבה מפעלים מחוץ לסין באירופה ובארה"ב. הדבר כנראה יביא לעלויות ייצור גבוהות יותר עבור טסלה, אבל הוא גם יביא לדחיקה של המתחרות הסיניות לשוליים, מתחרות שהתמחור הנמוך שלהן מקשה על חברות כמו טסלה להמשיך ולהתמודד על נתח שוק.
תוצאות המסירות של טסלה ברבעון השלישי צפויות להתפרסם ב-2 באוקטובר. לאחר מכן, ב-10 באוקטובר, תציג טסלה את אירוע ה-Robotaxi שלה, בו תנסה טסלה להסביר למשקיעים כיצד הטכנולוגיה האוטונומית שלה תהיה רווחית.
- 2.מבין 7 המניות המופלאות tsla מסתמנת כהכי כדאית להשקעה (ל"ת)אייל 25/09/2024 05:50הגב לתגובה זו
- 1.רציונלי 24/09/2024 17:58הגב לתגובה זומאסק אלא מי??אם טרמפ ייבחר הוא ממריא לאינסוף
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
