מיקרוסופט
צילום: טוויטר

מיקרוסופט מעלה את הדיבינד ב-10% ומכריזה על בייבאק של 60 מיליארד דולר - האם זה סימן רע לקראת הדוחות הבאים?

מיקרוסופט הודיעה על העלאת הדיבידנד שלה ב-10% שיעמוד ברבעון הבא על 83 סנט לצד רכישה עצמית גדולה; האם מיקרוסופט מנסה להכין את הקרקע לקראת דוחות חלשים ברבעון הבא?
רוי שיינמן | (2)

ענקית התוכנה מיקרוסופט  MICROSOFT  הכריזה הלילה על תוכנית חדשה לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 60 מיליארד דולר. מדובר בסכום זהה לרכישה העצמית הגדולה ביותר שהחברה ביצעה אי פעם, כאשר במקביל החברה הודיעה על העלאת הדיבידנד הרבעוני שלה ב-10% ל-83 סנט למניה ברבעון הבא לעומת 75 סנט נכון לרבעון האחרון.

מיקרוסופט, החברה השנייה בגודלה בעולם לפי שווי שוק, נהנת בשנים האחרונות מההייפ בשוק בכל הנוגע השקעות בתחום הבינה המלאכותית. החברה שילבה את טכנולוגיית הבינה המלאכותית של שותפתה OpenAI, בה מיקרוסופט מחזיקה ב-49%, בקווי המוצרים שלה והדגישה את יכולת הכלים לשפר את היישומים העסקיים שלה, כמו Teams, Word ו-Outlook.

משרדי מיקרוסופט; קרדיט: Pixbay

משרדי מיקרוסופט; קרדיט: Pixbay

מכינה את הקרקע לקראת דוחות חלשים?

למרות הדיווחים של מיקרוסופט, המניה שלה עלתה בפחות מ-1% במסחר המאוחר, כנראה בגלל שהמשקיעים חוששים שהחברה מנסה לרכך את דעת הקהל לקראת דוחות חלשים ברבעון הבא.

מיקרוסופט, כמו ענקיות הטכנולוגיה האחרות המשקיעות בבינה מלאכותית, מתחילה להרגיש את הלחץ מצד המשקיעים שרואים את ההשקעות העצומות של החברות בבינה מלאכותית אך עדיין לא רואים החזר על ההשקעה.

כך למשל היה בדוחות האחרונים של החברה ברבעון השני. בעוד החברה דיווחה על רווח למניה של 2.95 דולר על הכנסות של 64.7 מיליארד דולר, מעל לצפי בוול-סטריט שהיה לרווח למניה של 2.93 דולר על הכנסות של 64.52 מיליארד דולר, המניה ירדה אחרי הדוחות בעקבות פספוס הצפי בהכנסות של מגזר הענן החכם שהסתכמו ב-28.52 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-28.72 מיליארד.

קיראו עוד ב"גלובל"

שירות הענן של מיקרוסופט, Azure, מחזיק בנתח השוק השני בגודלו אחרי AWS של אמזון, וההכנסות הכוללות שלו ברבעון עמדו על 36.8 מיליארד דולר, בהתאם לצפי בוול-סטריט. עם זאת הפספוס בצפי ההכנסות במגזר הענן החכם, המקום העיקרי בו מיקרוסופט מיישמת את יכולות הבינה המלאכותית שלה, מאותתות למשקיעים שאולי יש האטה באימוץ לבינה מלאכותית בשוק, מה שאומר שההחזר על ההשקעות העצומות של החברות בפיתוח יכולות AI ימשיך להתעכב.

לרבעון השלישי האנליסטים צופים למיקרוסופט הכנסות של 69.77 מיליארד דולר לצד רווח של 3.22 דולר למניה. תחזית החברה להכנסות ממגזר הענן ברבעון החכם עומדת על טווח של בין 28.6-28.9 מיליארד דולר, כלומר נקודת אמצע של 28.75 מיליארד דולר, עלייה של פחות מ-1% לעומת הרבעון הקודם.

מניית מיקרוסופט נסחרת לפי שווי של 3.2 טריליון דולר אחרי עלייה של 14.7% מתחילת השנה ושל 30.6% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 33 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 28 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית מיקרוסופט מתחילת השנה

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סמי 18/09/2024 18:43
    הגב לתגובה זו
    ההגיון אומר הפוך החברה רוכשת את מניותיה כי היא רוצה להשאיר אצלה את הרווחים וגם מעלה את הדיודנד
  • 1.
    לירון 18/09/2024 00:43
    הגב לתגובה זו
    כשמעלים דיבידנד ומבצעים בייבק זה אומר שלחברה יש אפשרות לתת יותר למשקיעים שלה כי היא מצליחה יותר
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social