אפל
צילום: אתר החברה (Apple)

אירוע ההשקה השנתי של אפל: הכריזה על האייפון 16 - המניה מאבדת 1.5%

האייפון החדש מציג חידושים כמו כפתור Action ייעודי וכפתור פיזי לשליטה במצלמה. השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר, המבטיח ביצועים משופרים וצריכת אנרגיה יעילה יותר בהשוואה לדגם הקודם
אדיר בן עמי | (4)

אפל APPLE מקיימת את אירוע ההשקה המצופה שלה, בו הציגה מספר מוצרים חדשים ומשודרגים. החברה הציגה חידושים בסדרת האייפון, האיירפודס והאפל ווטש, כשהיא שמה דגש על חדשנות טכנולוגית ופיתוח תכונות המיועדות לשפר את איכות החיים של המשתמשים. המניה מאבדת גובה, כאשר ככל הנראה המשקיעים ציפו ליותר. 

 

האייפון 16, הדור האחרון של הסמארפונים של אפל, הוצג באירוע כשהוא מציע שיפורים מעניינים. הדגם הבסיסי נשאר עם גודל מסך של 6.1 אינץ', אך מציג חידושים כמו כפתור Action ייעודי וכפתור פיזי לשליטה במצלמה. השינוי המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר, המבטיח ביצועים משופרים וצריכת אנרגיה יעילה יותר בהשוואה לדגם הקודם.

אפל הציגה את דגמי הפרימיום החדשים שלה, האייפון 16 Pro ו-Pro Max. האייפון 16 Pro מגיע עם מסך 6.3 אינץ', גדול יותר מה-6.1 אינץ' של הדגם הקודם, בעוד שהאייפון 16 Pro Max מציע מסך ענק של 6.9 אינץ', הגדול ביותר אי פעם באייפון. שני הדגמים מצוידים בשבב A18 Pro החדש בתהליך ייצור של 3 ננומטר, ואפל מבטיחה כי ה-Pro Max יציע את חיי הסוללה הטובים ביותר אי פעם באייפון.

למרות השיפורים, אפל שמרה על מחירי הדגמים הבסיסיים ללא שינוי. האייפון 16 הבסיסי יתחיל מ-799 דולר, והאייפון 16 Plus יתחיל מ-899 דולר. החברה מציעה הנחה של עד 800 דולר בעת החלפת אייפון ישן, מהלך שעשוי לעודד משתמשים לשדרג את מכשיריהם.

 

אפל הפתיעה עם הכרזה על יכולות חדשות ל-AirPods Pro 2, שיהפכו אותם למכשירי שמיעה בסיסיים. החברה מתכננת להציע בדיקת שמיעה באמצעות האוזניות, שתאפשר התאמה אישית של פונקציית מכשיר השמיעה. בנוסף, האוזניות יקבלו תכונת הגנת שמיעה מפני רעשים חזקים כברירת מחדל. אפל מצפה לקבל אישור מה-FDA בקרוב, והתכונות החדשות צפויות להיות זמינות בעדכון תוכנה בסתיו הקרוב.

בנוסף, החברה הכריזה על ה-AirPods 4 שמציגים חידושים מרשימים באינטראקציה עם המשתמש. המשתמשים יוכלו להגיב לבקשות של Siri באמצעות הנהון או נענוע ראש. האוזניות החדשות כוללות גם בידוד קול משופר להסרת רעשי רקע, ויכולת להנמיך אוטומטית את עוצמת השמע כאשר המשתמש מתחיל לדבר. ה-AirPods 4 מציעים חיי סוללה של עד 30 שעות, ויהיו זמינים החל מ-129 דולר לדגם הבסיסי ו-179 דולר לדגם עם ביטול רעשים אקטיבי.

קיראו עוד ב"BizTech"

בגזרת השעונים, השעון החכם החדש של אפל, ה-Apple Watch Series 10, מציג את המסך הגדול ביותר בסדרה עד כה, תוך שהוא דק ב-10% וקל ב-20% מהדגם הקודם. החידוש המשמעותי ביותר הוא יכולת זיהוי דום נשימה בשינה, תכונה שתהיה זמינה גם בדגמים קודמים. השעון החדש מציע טעינה מהירה יותר וחיי סוללה של 18 שעות. מחירו יתחיל מ-399 דולר והוא יהיה זמין ב-20 בספטמבר.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יעקב 09/09/2024 21:47
    הגב לתגובה זו
    הסבתא שלי חיכתה שנים לשבב A18 בתהליך ייצור של 3 ננומטר. אספר לה באזכרה.....
  • נכון שרה באמת חיכתה לזה שנים (ל"ת)
    רוני 10/09/2024 08:38
    הגב לתגובה זו
  • משקיע חכם 10/09/2024 09:15
    היא חיכתה אפילו יותר משיפוץ הבריכה הפרטית?
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.