HP
צילום: נאסדק

דוחות אחר המסחר: HP יורדת ב-3%, קראודסטרייק ב-4.4%, וסיילפורס מטפסת ב-3%

HP עקפה קלות את תחזית ההכנסות אך פספסה בשורת הרווח, ויורדת בכ-3%; סיילספורס היכתה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה ומטפסת ב-3% במסחר המאוחר; קראודסטייק עלתה לאחר דוחות טובים מהצפי, אך עברה לירידות בעקבות שיחת המשקיעים
גיא טל | (1)
בימים האחרונים נראה שיש רק מניה אחת בוול סטריט, אבל מסתבר שמלבד אנבידיה NVIDIA CORP שפרסמה דוחות טובים אבל לא מספיק, יש עוד חברות שפועלות ואפילו מפרסמות דוחות, באותו יום שאנבידיה מפרסמת. הנה הדוחות העיקריים שפורסמו אמש לאחר המסחר.  

HP - חזרה לצמיחה צנועה, פספוס בשורת הרווח

חברת המחשבים וציוד ההדפסה  HP היכתה את ציפיות האנליסטים בשורה העליונה עם הכנסות של 13.52 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 13.37 מיליארד דולר. ברבעון המקביל ההכנסות הגיעו ל-13.2 מיליארד דולר. ההכנסות ממכירת המחשבים האישיים טיפסו ב-5% וממכירת ציוד הדפסה ירדו ב-3%. בשורה התחתונה החברה פספסה את תחזיות האנליסטים עם רווח של 640 מיליון דולר או 65 סנט למניה בהשוואה ל-766 מיליון דולר או 76 סנט למניה בתקופה המקבילה. הרווח המתואם היה 83 סנט למניה לעומת צפי האנלסטים לרווח מתואם של 86 סנט למניה.  החברה צופה שהרווח המתואם ברבעון הבא יהיה בין 89 ל-99 סנט למניה, פחות או יותר בדומה לצפי האנליסטים לרווח של 95 סנט למניה.  מנכ"ל החברה אנריקה לורס אמר שהחברה שמחה על החזרה לצמיחה בהכנסות, וגאה בהשקת קו המחשבים האישיים מבוססי הבינה המלאכותית.   

סיילפורס: בניגוד לצפי האנליסטים תחזית הצמיחה נשמרת

חברת התוכנה  SALESFORCE שומרת על תחזית ההכנסות לשנה כולה, שתשקף צמיחה של מעט פחות מ-10%, לאחר שכמה אנליסטים צפו שהיא תחתוך את התחזיות. המניה מגיבה בעליות של כ-3%. ביחס לרבעון הנוכחי, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה והעליונה. הכנסות החברה ברבעון השני טיפסו ל-9.33 מיליארד דולר, 8% יותר מבשנה שעברה, לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 9.21 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-1.43 מיליארד דולר או 1.47 דולר למניה בהשוואה ל-1.27 מילארד דולר או 1.28 דולר למניה ברבעון המקביל, הרווח המתואם הסתכם ב-2.56 דולר למניה בהשוואה ל-2.12 דולר ברבעון המקביל, צמיחה של כ-20%, ולעומת צפי האנליסטים לרווח מתואם של 2.35 דולר למניה.  החברה גם העלתה את התחזית לרווח התפעולי ל-32.8% ומצפה שתזרים המזומנים מפעולות יצמח ב-23% עד 25%. במהלך הרבעון החברה ביצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 4.3 מיליארד דולר בתוספת ל-400 מיליון דולר שחולקו כדיבידנד.  החברה הודיעה על סיום תפקידה של סמנכ"לית הכספים אמי ווייבר. 

קראודסטרייק: שיחת המשקיעים איכזבה את השוק - המניה יורדת ב-4.4%

חברת הסייבר CROWDSTRIKE פרסמה אף היא את דוחותיה הכספיים לרבעון השני. כזכור החברה גרמה לבאג עולמי לפני שבועיים, שגרם להפסדים כבדים ללא מעט חברות ברחבי העולם, ומאז סובלת ממשבר תדמיתי.  הכנסות החברה טיפסו ב-32% לעומת הרבעון המקביל והגיעו ל-964 מיליון דולר. המכירות של המוצרים החדשים זינקו ב-70% עד 80%. הרווח המתואם עלה ל-1.04 דולר למניה לעומת 74 סנט ברבעון המקביל.  תחזית החברה היא להכנסות שנתיות בהיקף של 3.89 עד 3.9 מיליארד דולר בהשוואה לממוצע תחזיות האנליסטים להכנסות שנתיות של 3.9 מיליארד דולר. תחזית החברה כוללת ירידה של 30 מיליון דולר בהכנסות בכל אחד משני הרבעונים הבאים כתוצאה מירידה בהכנסות ממנויים בעקבות התקלה. תחזית הרווח השנתית היא ל-3.61 עד 3.65 דולר למניה, מתחת להערכות בוול סטריט לרווח של 3.86 דולר למניה.  מנכ"ל החברה ג'ורג' קורץ ניסה להחזיר את אמון השוק לאחר תקלת הענק, וטען שלקוחות החברה אומרים לו שהם "רוצים לעשות איתנו יותר... הם רוצים לקנות ממנו יותר". זה לא שכנע את המשקיעים שהורידו את מניית החברה ב-4.4% לאחר שיחת הוועידה.  עוד אמר המנכ"ל כי "הרבעון השני שלנו מראה את החוסן של העסק והפלטפורמה שלנו. החזון והמשימה שלנו, של עצירת פרצות האבטחה, נשארו ללא שינוי". הוא אמר שהאירוע היה הרגע המתאגר ביותר בתולדות החברה, התנצל על התקלה והבטיח שהיא לא תחזור על עצמה. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבי 29/08/2024 06:32
    הגב לתגובה זו
    עומד להתממש 10-15%
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.