מניית אנבידיה התאוששה מהירידות של חודש יולי, האם זה ישתקף בדוחות?
עונת הדוחות בוול סטריט כמעט מאחורינו, ונראה שהדוח לו מצפים המשקיעים יותר מכל נשאר לסוף - דוחות אנבידיה NVIDIA CORP שצפויים להתפרסם ביום רביעי בשבוע הבא. כאשר החברה צפויה לדווח על רווח של 64 סנט למניה ברבעון לצד הכנסות של 28.65 מיליארד דולר.
מניית אנבידיה מתאוששת מהירידות שחוותה במהלך חודש יולי ותחילת אוגוסט שבאו מעל רקע הירידות במניות חברות הטכנולוגיה הגדולות שדיווחו. חברות כמו גוגל, אמזון, מיקרוסופט ואינטל דיווחו על הוצאות תפעוליות גבוהות מהצפוי בגין השקעותיהן בבינה מלאכותית, והמשקיעים שטרם ראו את ההשקעות האלה מניבות פירות החלו לזוז בכיסא.
מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג; קרדיט: טוויטר
עם זאת, הסנטימנט לקראת דוחות אנבידיה חיובי - בשבוע האחרון, צפי האנליסטים לדוחות ענקית השבבים עודכנה כלפי מעלה ב-10%, מה שעשוי להיות סימן חיובי. בדרך כלל האנליסטים מתקנים את ההערכות שלהם כלפי מטה ככל שמתקרבים למועד הדוחות בשביל להגדיל את הסיכוי שלהם לפגוע בתחזית, אך כאן המצב הפוך.
- אנבידיה מפתחת מחשב על מבוסס AI עם חברת התרופות אלי לילי
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין אם אנבידיה תדווה על תוצאות בהתאם לצפי או מעליו, השאלה היא האם דוחות חיוביים כבר מתומחרים במחיר המניה, כאשר המניה עלתה ב-159% מתחילת השנה. אטיפ מאליק, אנליסט ב-Citi סבור שיש עוד הרבה מה לצפות מאנבידיה, וממליץ על אנבידיה כ"קנייה" עם מחיר יעד של 150 דולר, אפסייד של 17% על המחיר הנוכחי של המניה.
"אנחנו מצפים שהחברה תעלה תחזיות לרבעונים הבאים, שההתקדמות בשבבי Blackwell תרגיע את המשקיעים לגבי תחזית חזקה לשנת 2025, ושהמניה תגיע לשיא חדש של 52 שבועות", כתב מאליק.
השבבים החדשים
כזכור, Blackwell הם שבבי הדור הבא של אנבידיה שאמורים להחליף את שבבי ה-H100 של החברה בכל הנוגע לביצועי בינה מלאכותית. בתחילת החודש דווח כי המסירות של השבבים החדשים עשויות להתעכב בעקבות פגם עיצובי שהתגלה לאחרונה בשבב. במידה והעיכוב יתממש, הכנסות של מיליארדי דולרים ליצרנית השבבים עשויות להגיע רק בתחילת 2025, במקום בסוף 2024.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
סדרת Blackwell צפויה לכלול שני דגמי שבבים: ה-B100 וה-B200, כאשר האחרון יהיה השבב החזק יותר ובעל הביקוש הגבוה יותר. נוסף על כך יש גם את שבב ה-GB200, שהוא מהיר יותר ומכיל שני שבבי B200 בנוסף לשבב שלילי שתפקידו לאפשר שיתוף נתונים בין השבבים ושיפור היעילות. לפי הערכות, אנבידיה תגבה בין 30,000 ל-40,000 דולר עבור שבב ה-B200 ובין 50,000 ל-70,000 דולר עבור GB200. ב-UBS צפו בחודש שעבר כי החברה תמסור 32,500 שבבי B200 ו-43,400 שבבי GB200 ברבעון שמסתיים בינואר 2025. כלומר בערך 7% מהשבבים ברבעון יהיו שבבי Blackwell והרוב המוחלט של השבבים שימסרו יהיו שבבים מהדור הנוכחי.
התרומה לרבעון הרביעי משבבי B200 צפויה לעמוד על 3 מיליארד דולר, או 9% מסך ההכנסות הצפויות של 34.5 מיליארד דולר לפי צפי האנליסטים.
מניית אנבידיה נסחרת לפי שווי של 3.16 טריליון דולר אחרי עלייה של 159% מתחילת השנה ושל 197% ב-12 החודשים האחרונים. המניה נסחרת במכפיל 47 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 34 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.

