בוול-סטריט מעריכים: מניית BYD תזנק ב-124%
יצרנית הרכבים החשמליים הסינית BYD צפויה יותר מלהכפיל את עצמה. ככה לפחות חושבים בסיטי. האנליסטים מדרגים את מניית החברה ב"קנייה" עם מחיר יעד של 123.5 דולר ומציינים כסיבה לכך את הצמיחה המואצת במסירות רכבים.
בסיטי צופים כי BYD תציג צמיחה של 10% במכירות רכבים. כלומר מסירות של בערך 375,000 רכבים. יצרנית הרכבים הסינית מייצרת גם רכבים חשמליים וגם רכבי פלאג-אין היברידיים. יתרה מכך, האנליסטים צופים כי המסירות החודשיות יגיעו ל-400,000 רכבים עד חודש אוקטובר וכי החברה תדווח על מסירות של 5 מיליון רכבים לשנת 2024 כולה, עלייה של 65% משנה לשנה.
מדובר בתחזית אופטימיות במיוחד. BYD סיפקה עד חודש יולי כ-2 מיליון כלי רכב, עלייה של 30% משנה לשנה. החברה סיפקה בשנת 2023 כולה כ-3 מיליון מכוניות. עם זאת, זה לא בהכרח משנה אם החברה תצליח להגיע לרף ה-5 מיליון. כל צמיחה שהחברה תציג בנתוני המסירות, צפויה להיות חיובית עבור המניה.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו הייתה שנה קשה עבור מניות ה-EV על רקע האטה בביקושים. ה-ADR של יצרניות הרכב הסיניות Li Auto, ניו ואקספנג נפלו ב-42%, 54% ו-49% בהתאמה עד כה השנה. הצמיחה האיטית יותר בביקושים פגעה גם בתחזיות הרווחים, כאשר בתחילת 2024 הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 3.8 דולר עבור טסלה לשנה כולה וכעת התחזית עומדת על 2.24 דולר. עבור BYD, התחזיות עמדו בתחילת השנה על 3.94 דולר וכעת הן עומדות על ממוצע של 3.44 דולר.
נתוני המסירות של יוני
BYD מכרה ביוני כ-340,000 רכבים פרטיים, עלייה של 35% משנה לשנה. מכירות כלי הרכב החשמליים הסתכמו ב-145,000, עלייה של 13% לעומת השנה הקודמת. BYD מכרה 195,000 רכבי פלאג-אין היברידיים, עלייה של 60% לעומת שנה קודם לכן. היצרנית הסינית ייצאה כ-27,000 רכבים, המהווים 8% ממכירות הרכבים הפרטיים. מדובר בזינוק של 156% משנה לשנה, אך ירידה של 28% מ-37,499 רכבים שהחברה ייצאה בחודש מאי, מספר שהתסכם ב-11% מהמכירות.
ייצוא כלי רכב לאירופה הופך להיות משימה מורכבת עבור BYD, כאשר הרגולטורים הכניסו מכסים של עד 38% על יבוא רכבים סיניים. עם זאת, עדיין מוקדם בשביל לראות את ההשפעה של המכסים החדשים. המשקיעים יצטרכו לעקוב במשך מספר חודשים אחר נתוני הייצוא.
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
ברבעון האחרון, BYD מכרה 426,000 כלי רכב חשמליים ו-556,708 רכבי פלאג אין. זה היה הרבעון הטוב ביותר למכירות רכבי פלאג אין אי פעם. יתרה מכך, על כל מכונית חשמלית שנמכרה, נמכרו 1.3 מכוניות היברידיות. היסטורית, היחס עמד על אחד לאחד.
מכוניות חשמליות מבוססות סוללה מהוות בדרך כלל 25% או 30% מסך מכירות הרכבים החשמליים בחודש נתון. רכבים היברידיים מהווים 15% או 20%. עם זאת, הצמיחה במכירות רכבים חשמליים לחלוטין היא איטית יותר מאשר מכירות רכבים היברידיים בשנת 2024.
נתוני המכירות של טסלה בסין
טסלה מכרה 46,227 כלי רכב ללקוחות סינים ביולי, עלייה של 47% לעומת השנה שעברה. טסלה אינה מדווחת בעצמה על נתוני המכירות לפי גאוגרפיות ואנליסטים שונים מנתחים בעצמם את הנתונים הכללים שמתפרסמים בסין.
מדובר אמנם בחודש אחד בלבד, אך המשקיעים בדרך כלל שמחים לראות כי מכירות כלי הרכב של טסלה בסין מתנהלות היטב - המגמות בשוק הרכב הסיני בד"כ מתפשטות לארה"ב ולאירופה מאוחר יותר, כך שהנתונים בסין מספקים סוג של תחזית לתוצאות הכלליות של חברות הרכב. הקפיצה ביולי מצמצמת את הירידה במכירות בסין של החברה השנה ל-0.2% בלבד.
עד יולי, טסלה מכרה השנה כ-325,000 כלי רכב בסין. במחצית הראשונה של 2024 מכרה החברה כ-831,000 כלי רכב ברחבי העולם, ירידה של כמעט 7% לעומת השנה שעברה. וול סטריט צופה לשיפור, והאנליסטים מעריכים כי טסלה תמכור כ-950,000 כלי רכב במחצית השנייה של 2024.
סין היא שוק הרכבים החדשים הגדול ביותר בעולם, וגם שוק כלי הרכב החשמליים הגדול ביותר. המכירות המקומיות הכוללות של כלי רכב חשמליים סוללה, או BEV, הגיעו לכ-482,000 יחידות ביולי, עלייה של כ-14% לעומת השנה שעברה. בארצות הברית נמכרים קרוב ל-100,000 כלי רכב חשמליים בחודש.
- 4.רננה 15/08/2024 09:21הגב לתגובה זומצדיק כניסה ל- NIO?
- 3.דיוויד 15/08/2024 07:19הגב לתגובה זוברגע שהסבסוד יפסיק, כי הממשל יחליט שמתמקדים במשהו אחר- פתאום החברה תעלם כמו מותגים סיניים אחרים. להשקיע בכזו חברה זה ספקולציה
- 2.באפט תותח (ל"ת)אניי 14/08/2024 21:19הגב לתגובה זו
- 1.שש 14/08/2024 20:52הגב לתגובה זובטוחים שזה byd?
- BYDDF (ל"ת)דובון 14/08/2024 22:23הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
